Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی در جنوب افغانستان اعلام کردند که طالبان در ولایت هلمند با استفاده از خودروهای زرهی مملو از مواد منفجره به پاسگاه نیروهای امنیتی در این ولایت حمله کرده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان از حمله طالبان با استفاده از خودروهای زرهی ارتش که مملو از مواد منفجره بوده‌، در شهرستان «گرشک» به پاسگاه‌های امنیتی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، طالبان با استفاده از خودروهای زرهی از نوع «هاموی» استاندارد، ارتش پاسگاه‌های امنیتی در شهر گرشک را هدف حملات انتحاری قرار داده که در نتیجه دو سرباز ارتش و 6 سرباز پلیس کشته و هفت نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات انتحاری که صبح امروز صورت گرفته‌ توسط «حیات‌الله حیات» والی هلمند نیز تاییدشده است.

وی به «تلویزیون‌ یک» گفت: این حمله توسط دو خودروی زرهی مملو از مواد منفجره به دو پاسگاه امنیتی نیروهای افغان در این شهرستان رخ داده است.

والی هلمند تاکید کرد این حمله تلفاتی به جا گذاشته است اما تاکنون آماری دقیق از تعداد تلفات نیروهای افغان در درست نیست.

حیات‌الله حیات گفت: از مجموع سه خودروی زرهی که به مواضع نیروهای امنیتی افغان حمله کرده‌اند، دو خودروی زرهی خود را منفجر کرده و خودروی سومی قبل از انفجار توسط نیروهای افغان منهدم شده است.

وی افزودنیروهای امنیتی افغان به محل برخورد اعزام شده‌اند و در حال حاضر درگیری بین دو طرف جریان دارد.

از سوی هم گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از حملات گسترده این گروه به کمربند امنیتی شهرستان گرشک خبر داده است.

طالبان اعلام کرد یک خودروی زرهی حامل مواد منفجره قرارگاه نیروهای امنیتی افغان در منطقه «سربند» را هدف قرار داده است و خودروی زرهی دوم که مملو از مواد منفجره بوده است کاروان نیروهای کمکی پایگاه «شوراب» را در مسیر محل درگیری هدف قرار داده است.

این در حالی است که از اوایل هفته جاری نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی عملیات مشترکی در این ولایت برای باز پس‌گیری شهرستان «ناوه» که از دوسال گذشته در تصرف طالبان قرار داشته، راه‌اندازی کرده بودند که روز گذشته مقامات افغان از ورود نیروهای امنیتی افغان به مرکز این شهرستان خبر داد.

ولایت هلمند که تقریبا سال گذشته با سقوط مواجه شده بود، از چند ماه قبل حدود 300 تفنگدار آمریکایی برای حمایت‌های میدانی از نیروهای امنیتی افغان در این ولایت مستقر شدند.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود