Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ موزه بانک ملی ایران که در هفته‌های اخیر در ساختمان صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران گشایش یافته، یکی از موزه‌های تاریخی ایران به حساب می‌آید.

بنای اولیه این موزه در سال ۱۲۹۱ شمسی به همت جعفر‌قلی‌خان بختیاری در ضلع شمالی میدان توپخانه ساخته شد و در سال‌های اخیر پس از مرمت، به ثبت ملی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







این بنا که هم‌اکنون در خیابان فردوسی واقع شده، در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ با اقدام بانک ملی ایران برای به نمایش گذاشتن پیشکش‌ها و هدایای نفیسی که به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت این بانک به آن فرستاده شده بود، به موزه بانک ملی ایران اختصاص داده شد. به عبارت دیگر قرار بر آن شد که هرآنچه از تاریخ بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ برای بانک ملی ایران فرستاده شده و به عنوان گنجینه این بانک شناخته می‌شود، در آن به نمایش گذاشته شود؛ بنا بر این گزارش، مدیران بانک ملی ایران پس از گذر از مسیری بسیار سخت این کار را در تابستان سال جاری عملیاتی کردند.






شایان ذکر است؛ از نفیس‌ترین آثار نگهداری شده در موزه بانک ملی ایران می‌توان به ۴۰ آلبوم و ده هزار و ۳۷ سکه مرتبط به تاریخچه سکه ایرانی اشاره کرد. به نمایش گذاشتن این مجموعه به مثابه مرور تاریخچه سکه ایرانی از دوره هخامنشی تا دوره پهلوی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل