Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@15:31:31 GMT

واکنش‌ کرملین و کاخ‌سفید به خبر دیدار «سِری»

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۶۵۷۸

سخنگوی کرملین و کاخ سفید از اینکه رسانه‌ها دیدار دوم رهبران روسیه و آمریکا را «سری» می‌نامند، تعجب کرده و گفتند: صحبت‌های پوتین و ترامپ بر سر میز ناهار را که نباید «محرمانه» خواند.
به گزارش تسنیم، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ" روسای جمهوری روسیه و آمریکا در «در حاشیه» دو روز برگزاری نشست سران گروه «جی-20» در هامبورگ آلمان با یکدیگر برخورد داشتند و هیچ «دیدار محرمانه‌ای» بین آنها صورت نگرفته است و کسانی که چنین ادعایی می کنند، کاملا پوچ و بی اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی کاخ کرملین در یک گفتگوی تلویزیونی افزود: «رهبران دو کشور در جریان ناهار، با یکدیگر صحبت و تبادل نظر کرده اند و این مسئله را نباید دیدار جداگانه ای نامید.»

پیش از این رسانه های گروهی آمریکایی از دیدار «سری» دیگری بین پوتین و ترامپ در جریان نشست هامبورگ خبر داده بودند که حدود یک ساعت هم بطول انجامیده است.

پسکوف توضیح داد: «مسلما استفاده از واژه «سری یا محرمانه» برای این دیدار کاملا غیرمنطقی و پوچ بوده و جای تعجب دارد، برای اینکه دیدار رهبران روسیه و آمریکا کاملا رسمی و با هماهنگی قبلی مقامات دیپلماتیک دو کشور انجام گرفت و سپس آنها در حاشیه نشست دو روزه در هامبورگ بارها با یکدیگر تبادل نظراتی داشته، صحبتهایی ردو بدل کرده و با یکدیگر برخورد داشته اند. ولی هیچ دیدار سری یا گفتگوهای محرمانه ای بین آنها نبوده است.»

این مقام کرملین افزود: «ضمن اینکه ولادیمیر پوتین و ترامپ امکان آن را نیز داشته اند تا در سر میز ناهار هم به صحبتهایی که در دیدار رسمی خود داشتند ادامه داده و در چارچوب همان موضوعات به تبادل نظر بپردازند و باز هم باید تکرار کنم که این مسئله اصلا یک دیدار جداگانه محسوب نمی شود که بسیاری در آمریکا سعی دارند این چنین وانمود کنند.»

"سارا ساندرز" سخنگوی کاخ سفید هم در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که گفتگوهای روسای جمهوری آمریکا و روسیه بر سر میز شام رسمی در هامبورگ که رسانه های گروهی آن را «دیدار سری» رهبران دو کشور نامیده اند، ادامه تمایلات ضدروسی است که در ایالات متحده جریان دارد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که «چرا شما تاکنون از دیدار سری ترامپ با پوتین سخنی به میان نیاوردید؟» گفت: «این بسیار احمقانه بود که ما اعلام کنیم که رهبران دو کشور بر سر میز شام رسمی که از سوی "آنگلا مرکل" تدارک دیده شده و بیش از 40 میهمان خارجی حاضر در نشست سران گروه جی-20 حضور دارند، با یکدیگر صحبت کردند.»

ساندرز یادآور شد: «تلاش برای «محرمانه جلوه دادن» چنین دیداری، بسیار مسخره است. رهبران دو کشور صحبتهای کوتاهی داشته اند که من نمی توانم از جزییات آن صحبت کنم. باز هم تکرار می کنم، رئیس جمهوری بر سر میز شام با بسیاری از رهبران کشورهای دیگر گفتگو کرده است. به نظر من، اصلا محترمانه نخواهد بود که در چنین شرایطی هیچ صحبتی رد و بدل نشود.»

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق