Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@02:20:07 GMT

طرز تهیه خوراک گوشت و شاهی (کردی)

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۶۹۷۱

طرز تهیه خوراک گوشت و شاهی (کردی)

گروه اجتماعی- هنر آشپزی: طرز تهیه خوراک گوشت و شاهی به شرح زیر می باشد

لازم دانستیم در این پست برای شما مخاطبین عزیز طرز تهیه این غذا را با معیاری بسیار حرفه ای تشریح دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه به شرح زیر است:

پیاز متوسط (نگینی خرده شده): 1 عدد روغن مایع (مخصوص سرخ کردن): به مقدار لازم گوشت چرخ کرده (مخلوط گوسفند و گوساله): 200 گرم زرد چوبه (پودر شده): 1 قاشق چای خوری نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده شده) به مقدار لازم برگ شاهی (پاک و خرد شده): 500 گرم رب گوجه فرنگی: 1 قاشق سوپ خوری

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله سانازسانیا، طرز تهیه به شرح زیر است:

1) پیاز را در تابه ای حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس گوشت چرخ کرده را به آن بیافزایید و تفت دهید تا گوشت کاملا تغییر رنگ دهد (در حین تفت دادن، گوشت را با قاشق چوبی از هم باز کنید).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرد چوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه را به تابه بیافزایید و تفت دهید تا گوشت کاملا مزه دار شود.

2) شاهی را در تابه ای حاوی مقداری روغن، روی حرارت ملایم 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا سرخ شود. رب گوجه فرنگی را نیز در تابه ای دیگر حاوی روغن تفت دهید تا خوش رنگ شود، سپس آن ا همراه شاهی به تابه حاوی گوشت بیافزاید و تفت دهید.

3) در تابه را بگذارید و اجازه دهید تا خوراک به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد، پس از این مدت، خوراک گوشت و شاهی را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه نان یا چلو سرو کنید.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

زی‌سان: واحد اصلی پول قاجار تومان، قران و شاهی بود. تومان واژه‌ی ترکی ایغوری است به معنی ده هزار که در تقسیمات لشکری هر ده هزار سرباز تومان و فرمانده‌ی آنها امیرتومان نامیده می‌شد.

به گزارش زی‌سان؛ تا پیش از قاجار از این واحد پولی استفاده نمی‌شد. در دوره‌ی مغول ده هزار دینار را برابر تومان می‌دانستند. کسروی یک تومان مغول را برابر صدهزار تومان امروز می‌داند. تونان طلا اولین بار در زمان فتحعلی شاه قاجار ضرب شد.

وزن آن در ۱۲۲۴ قمری (۱۱۸۸ شمسی) یک مثقال و یک ششم مثقال بود. در سال ۱۲۹۸ قمری در زمان ناصرالدین شاه، وزن طلای تومان کاهش یافت و ارزش آن برابر ده قران نقره یا ده هزار دینار شد. اما سکه‌ای به نام دینار وجود نداشت. در سال ۱۳۰۸ شمسی که آحاد پول ایران تغییر کرد، تومان به معنای ده ریال شد که هنوز هم این لفظ رایج است.

در زمان فتحعلی شاه، سکه‌ی نقره‌ی جدید، یعنی "قران" متداول شد، که معادل یک دهم تونان و پنج عباسی یا بیست شاهی بود. در این زمان شاهی به صورت سکه‌ی مسی در آمده بود؛ بنابراین سه شکل سکه در ایران رایج بود:تومان‌های طلا، قران نقره و شاهی مسی. ولی پول رایج سکه‌های نقره بود.

پول دوره‌ی قاجار تا اوایل دوره‌ی پهلوی رایج بود. اما طلا پشتوانه‌ی پول نبود. در سال ۱۳۰۸ شمسی طلا پشتوانه‌ی پول شد. مسکوک نقره‌ی یک ریالی به نمایندگی ریال طلا در کشور رایج و قران برچیده شد؛ مسکوک نقره، نیم ریالی، دوریالی و پنچ ریالی شد.

ریال در اصل واژه‌ی اسپانیایی است و آن نام سکه‌ی نقره‌ای رایج در آن سرزمین بود که به معنی "شاهی" است. این واژه مترداف "رویال" (Royal) انگلیسی و "رگالیس" لاتین است که آن هم به معنای شاهی است و از ریشه "رکس" (Rex) یعنی شاه است.

از مسکوکات قانونی طلا در ایران در دوره‌ی رضاشاه، سکه‌ی پهلوی است که بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۱۰ شمسی در مجلس شورای ملی، که برای تعیین واحد و مقیاس پول ایران به تصویب رسید، سکه پهلوی طلا به ارزش صدریال ضرب شد. این سکه دارای عیار ۹۰۰ در هزار بود و با عکس شیر و خورشید و پادشاه مزین شده بود.

نمونه‌هایی از اسکناس‌های دوره ناصرالدین شاه قاجار

tags # تهران قدیم ، ناصرالدین شاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)