Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه ایرنا، احمد میرزاخانی در این پیام گفت: برنامه‌ریزی کرده بودیم آخر هفته مراسم یادبودی برای مریم برگزار کنیم تا با همه دوستداران او گرد هم بیاییم و ضمن گرامیداشت یادش به او ادای احترام کرده باشیم، اما الان متوجه ایم که برگزاری مراسمی درخور مریم، بدان گونه که پیام‌رسان ذهن زیبای او باشد، به آمادگی بیشتری نیاز دارد
به گفته وی, زمان برگزاری مراسم اواخر تابستان یا اوایل پاییز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«یان وندراک» همسر مریم میرزاخانی، نیز در این پیام به زبان انگلیسی از همدردی دوستان و نزدیکان تشکر کرد و گفت: ما برای همین یکشنبه یک گرامیداشت برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما با توجه به این که دانشگاه استنفورد نیز در نظر داشت در آینده‌ای نزدیک یک مراسم یادبود برای وی برگزار کند، به این نتیجه رسیدیم که این 2 مراسم را یکپارچه کرده و یک گرامیداشت واحد در اواخر تابستان یا اوایل پاییز برگزار کنیم که دربرگیرنده همه جنبه‌های زندگی مریم، چه حرفه‌ای و چه شخصی و بررسی هر 2 مقطع زندگی وی در ایران و آمریکا باشد.
وی افزود: معتقدیم این بهترین شیوه برای احترام به میراث مریم است و همچنین به ما اجازه می‌دهد زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی یک مراسم یادبود باشکوه و عظمت که چنین مراسمی نیاز دارد، در اختیار داشته باشیم.
پدر و همسر مریم میرزاخانی «از همه کسانی‌که این تغییر موجب بروز دشواری برای آن‌ها می‌شود، صمیمانه پوزش خواستند».
مریم میرزاخانی از چهار سال پیش به سرطان سینه مبتلا شد و این سرطان به مغز استخوان وی سرایت کرد و در نهایت بیست و چهارم تیرماه دار فانی را وداع گفت.
از وی به عنوان یکی از 10 ذهن جوان برگزیده سال 2005 در نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» و به عنوان «ذهن برتر» در رشته ریاضیات تجلیل شد.
میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه «ستر» از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه «کلی» و مدال «فیلدز» در سال 2014 است؛ وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد به تدریس و پژوهشگری رشته ریاضیات مشغول شد.
وی پیش از آن نیز استاد دانشگاه پرینستون بود.
فراهنگ**9187*1961* خبرنگار: حمیدرضا بازگشا* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان

مراسم هزار دف همه ساله در فصل بهار با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، مسئولان و دف نوازان از سراسر کشور در روستای گردشگری پالنگان استان کردستان برگزار می‌شود.

این مراسم امسال نیز باشکوه برگزار شد، دف نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا دف نوازی و نوای عرفانی مولودی خوانی سر دادند.

در این مراسم اتفاق جالبی افتاد و یک گاو به یکباره به داخل مراسم حمله کرد. این اتفاق از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را با ما به اشتراک گذاشت.

فیلم ارسال شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - کردستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد