Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ایران همواره در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، بر لزوم همکاری کشورهای عضو اکو برای جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر به منطقه تأکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین،سردار محمد مسعود زاهدیان در کارگاه مبارزه با مواد مخدر (با مشارکت سازمان همکاری اقتصادی اکو) با تقدیر از فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین سردار بختیاری به پاس پذیرش این دوره اظهار کرد: امروزه معضل تهیه و توزیع مواد مخدر به عنوان یکی از پنج تهدید مهمی که جامعه بشری را هدف قرار داده است، مطرح می باشد و مبارزه با مواد مخدر مورد توجه بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نوعی بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا با زمینه های تولید و توزیع و همچنین جریان های مافیای قاچاق مواد مخدر برخورد شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: موضوع کشت و قاچاق مواد مخدر یکی از مواردی است که کشورهای منطقه را مورد هدف قرار داده است و متأسفانه افراد زیادی از آن آسیب می بینند، علیرغم حضور برخی کشورهای فرامنطقه ای به بهانه انجام اقدامات پیشگیرانه در منطقه ، متأسفانه نه تنها امنیت منطقه تأمین نشده است بلکه براساس آمار و بررسی ها، میزان کشت و تولید مواد مخدر از سال ۲۰۰۱ تاکنون افزایش تساعدی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر در منطقه نیازمند همکاری و تعامل همه کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عضو اکو است؛ چرا که پیش نیاز انجام فعالیت های اقتصادی امنیت است؛ بنابراین مقابله با معضل تهیه و توزیع مواد مخدر زمینه ساز ایجاد و تقویت امنیت پایدار می باشد.

وی یاد آور شد: همکاری پلیس کشورهای عضو اکو در راستای مبارزه با مواد مخدر می تواند امنیت پایدار را ایجاد کند.

سردار زاهدیان از آمادگی ایران برای هرگونه همکاری با کشورهای دیگر در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر خبر داد و افزود: تلاش برای میزبانی اجلاس روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری یکی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تعامل با سایر کشورها است و امید است همزمان با برگزاری این اجلاس به مصوبات و دستاوردهای مطلوبی در فرایند مبارزه با جریان های کشت ، تولید و توزیع مواد مخدر برسیم.

وی یادآور شد: مبارزه با جریان های پولشویی ناشی از مواد مخدر نیز از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس می باشد. در هر حال باید برای رسیدن به اهداف مشترک در مقابله با مواد مخدر ، تعامل و همکاری را سرلوحه قرار دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه با اشاره به تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی بیان کرد: امروزه آسیب و خطرات مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از نوع سنتی است که متأسفانه حجم بالایی از مواد مخدر صنعتی خارج از منطقه اکو به کشورها وارد می شود؛ در واقع اروپا بازارهای جدیدی در آسیا برای توزیع و مصرف مواد مخدر صنعتی یافته است و لازم است که کشورهای عضو اکو در برخورد با این معضل نیز به زبان مشترک برسند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در روند مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت مواد همواره در خط مقدم بوده و اقدامات شایسته ای انجام داده اند و تقدیم بیش از ۳۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در این عرصه موید این ادعا است و همواره در تلاش هستیم میزان خسارات و هزینه های انسانی و تجهیزاتی را در مقابله با مواد مخدر به حداقل برسانیم.

سردار زاهدیان در ادامه با تشریح بخشی از عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی عنوان کرد: در سال گذشته میلادی ( ۲۰۱۶ ) ۶۲۳ تن انواع مواد مخدر توسط این پلیس کشف شد که این رقم در کشف مواد ، در جهان بی سابقه است، همچنین در ۶ ماهه گذشته سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ۲۵۵ تن و ۳۶۶ کیلوگرم انواع مخدر با هوشیاری پلیس مبارزه مواد مخدر ناجا کشف شده است، این در حالی است که میزان کشفیات پلیس ایران با همکاری سایر دستگاه ها چون گمرک، وزارت اطلاعات و ... در سال گذشته بیش از ۶۷۰ تن بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی متعدد در جمهوری اسلامی ایران در حوزه توانمندسازی پلیس سایر کشورها ، ایجاد مرکز تبادل اطلاعات GPCو مشارکت با کشورهای برادر چون افغانستان و پاکستان و همچنین ایجاد مرکز مقابله و مبارزه با شبکه های قاچاق از دیگر اقدامات پلیس ایران در روند مبارزه با مواد مخدر است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری این گونه دوره ها گفت: برگزاری این دوره ها در توانمندسازی پلیس کشورهای عضو اکو بسیار موثر است و همواره باید تلاش کنیم برگزاری این دوره ها تداوم داشته باشد.

کارگاه مبارزه با مواد مخدر ( با مشارکت سازمان همکاری اقتصادی اکو) ۲۵ تا ۲۸ تیرماه برگزار شد در این اختتامیه نمایندگانی از کشورهای عضو اکو حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

سرهنگ حسن هاشم نیا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان به قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کشف شد.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران