Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اينکه ديدگاه تان نسبت به رياضيات چگونه است به خودتان بستگي دارد اما Calculator: The Game مي تواند عقايد بعضي ها نسبت به اين علم را عوض کند؛ رياضي واقعا مي تواند «شيرين» باشد. نمي خواهيم بزرگنمايي کنيم ولي شايد تا حالا هيچ عنواني با محوريت رياضي اينگونه سرگرم کننده نبوده است.
علت اين حرف را هم بايد لا به لاي مکانيزم هاي استثنايي گيم پلي ساخته استوديوي Simple Machine ببينيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتيم «استثنايي» چون توسعه دهنده با وجود تعداد زياد عناوين الهام گرفته از رياضي توانسته يکي از فراموش نشدني ترين تجربه هاي ممکن را به مخاطبين هديه بدهد.
تجربه اي که ضمن سادگي، به بهترين حالت ممکن آن ها را به چالش مي کشد. اتفاقا بزرگترين نکته مثبت Calculator: The Game هم همينجاست. در ساخته Simple Machine با اعداد يا آيکون هاي زيادي سر و کار نداريد و با همان ها بايد معماهاي جذاب بازي را حل کنيد.

ولي نکته اينجاست که توسعه دهنده با استفاده از همين عددهاي کم توانسته سختي را به عنوانش تزريق کند و اين مسئله براي عناويني که از يک علم يا مبحث خاصي الهام مي گيرند خيلي مهم است. چون سازنده بايد سعي نمايد ايده ها را به گونه اي روي ساخته خود پياده کند تا حتي کساني که علاقه چنداني به اينگونه موضوعات ندارند جذب شوند.
و خوشبختانه Simple Machine توانسته به اين مهم دست پيدا کند. گيم پلي Calculator: The Game خيلي ساده است. در هر مرحله به شما چندين عدد با علامت هاي مختلف داده شده و حالا بايد به کمک آن ها به رقمي که در بخش Goal يا همان هدف وجود دارد برسيد.
بخش سخت ماجرا هم آنجاست که براي کليک روي ارقام شاهد محدوديت هايي هستيم و بايد در کمترين حرکت ممکن جواب را پيدا کنيد. ممکن است ابتدا که دست به تجربه Calculator: The Game بزنيد گيم پلي آن را تکراري خوانده و در بهترين حالت به بازي لقب «سرگرم کننده» بدهيد.

اما اين احساس بعد از چند مرحله کاملا از بين خواهد رفت. چون سازنده با اضافه سازي چندين قابليت به ماشين حساب که هرکدام کارايي متفاوتي دارند توانسته گيم پلي عنوانش را از بقيه اپليکيشن هاي مشابه کاملا جدا کند. به عنوان نمونه اسکرين شات اول را ببينيد.
در اينجا آيکوني به شکل >> وجود دارد. با کليک روي آن، آخرين عددِ سمت راست حذف شده و شاهد رقم جديدي خواهيد بود؛ مثلا 312 تبديل به 31 مي شود. البته در مرحله هاي بعد هم قابليت هاي بيشتري مي بينيد و با ترکيب تمام آن ها است که تازه طعم شيرين چالش از جنس رياضي را مي چشيد.
بنابراين اگر همچنان به اين باور نرسيده ايد که «رياضي شيرين است» Calculator: The Game مطمئنا مي تواند اعتقاد شما را عوض کند. ساخته Simple Machine با طراحي استثنايي معماها و ويژگي هاي مثبت گوناگونش توانسته طي مدت کوتاهي که از عرضه اش مي گذرد بازيکن هاي زيادي را جذب کند و پيشنهاد مي کنيم شما هم به علاقه مندان بازي بپيونديد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!

دریافت 40 MB کد خبر 6090556

دیگر خبرها

  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد