Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات افغان در شمال افغانستان اعلام کردند که در نتیجه حملات طالبان در ولایت فاریاب، نیروهای امنیتی افغان عقب‌نشینی کرده و چهار پاسگاه امنیتی به دست این گروه سقوط کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که در نتیجه حملات گروهی طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در شهرستان‌های «بلچراغ» و «دولت‌آباد» در این 12 روستا به همراه 4 پاسگاه نیروهای امنیتی افغان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالکریم‌ یورش» سخنگوی پلیس فاریاب ضمن تاییداین خبر گفت: طالبان در شهرستان دولت‌آباد چهار پاسگاه پلیس و مناطق «جرقلعه»، «چمن‌ قشلاق»، «کوسه‌ قلعه»، «بازار قلعه» و «کهنه‌بازار» را تصرف کرده‌اند و تا یک کیلومتری مرکز این شهرستان پیشروی کرده‌اند.

وی افزود: در نتیجه عقب‌نشینی نیروهای امنیتی افغان از مناطق«کمرک»، «سرسیخ»، «شورابک»، «نوآباد»، «چغاتک»، «قیرمه» و «قشلاق‌لی» در شهرستان «بلچراغ» این مناطق به تصرف طالبان درآمده‌ است.

به گفته سخنگوی فرماندهی پلیس این ولایت در درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان در این ولایت چهار سرباز پلیس زخمی شده‌اند.

این عقب‌نشینی در حالی صورت گرفته است که بازپس‌گیری این مناطق برای نیروهای امنیتی افغان به راحتی ممکن نخواهد بود.

از سویی هم «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که این گروه حدود هفت پاسگاه امنیتی و مناطق وسیعی را در ولایت فاریاب تصرف کرده‌اند.

این گروه همچنان مدعی شده است که در شهرستان «شاه‌ولیکوت» ولایت قندهار چهار خودروی زرهی را منفجر کرده و 26 نظامی افغان در این انفجار کشته شده‌اند.

همچنان گزارش‌هایی از حملات گسترده طالبان به شهرستان «گرشک» در ولایت هلمند نیز منتشر شده است و درگیری‌ها در این ولایت نیز جریان دارند.

سال گذشته نیز در جنوب افغانستان حدود 112 پاسگاه پلیس و 38 پاسگاه ارتش بدون مقاومت به طالبان واگذار شده بود.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود