Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان این‌که مریم میرزاخانی شخصیتی بود که توانست آیات الهی را کشف کند، گفت: میرزاخانی فخر ایران و اسلام بود که امیدواریم بتوانیم میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فقدان این بانوی بزرگ که به حق نابغه قرن بودند را تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرفی نیز باید وصف جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب مقدس را گفت که توانسته در داخل خود چنین فرزندانی را پرورش دهد که در جهان سرآمد باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که این افراد دست پرورده همین نظام و دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: پس از اتمام جنگ در سال 68 که من مسوول دانشگاه صنعتی شریف بودم، کمیته‌ای در این دانشگاه جهت شناسایی استعدادها در دبیرستان‌ها تشکیل شد تا این افراد طی فصل تابستان در دانشگاه شریف آموزش ببینند. پروفسور میرزاخانی توسط این کمیته شناسایی شد.

صالحی ادامه داد: خانم میرزاخانی به عنوان یک دانشمند فرزانه توانست در عرصه‌ جهانی خود را بروز و ظهور دهد و فقدان چنین عزیزی برای ما تالم‌آور است. یافتن جایگزین برای این عزیز بسیار دشوار است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: از طرفی به ملت ایران که توانست چنین فرزندی را پرورش دهد، تبریک می‌گویم و همچنین به تمام انسان‌ها و جامعه بشری که بانوی بزرگواری را از دست داد، تسلیت می‌گویم. مریم میرزاخانی همچون درخت علم بود که تازه به ثمر نشسته و میوه‌های گران‌سنگی می‌داد که بنا به مشیت الهی عروج کرد.

وی با بیان این که جایگاه مریم میرزاخانی جایگاه بزرگی است، ادامه داد: پروفسور میرزاخانی توانست آیات الهی را کشف کند و در ریاضیات که از سخت‌ترین آیات الهی است، دست بالا راداشته باشد.

صالحی تاکید کرد: نام میرزاخانی در تاریخ ثبت شده و یکی از برگ‌های طلایی ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مریم میرزاخانی فرزند ایران و فخر ایران و اسلام بود. امیدواریم ملت ایران این توفیق را داشته باشند که میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و گزارشگر پیشکسوت رادیو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور جمعی از پیشکسوت های ورزشی و هنرمندان رادیو از جمله حمید استیلی، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاویدنیا از مقابل مسجد بلال صداوسیما در حال برگزاری است.

این مراسم دقایقی پیش با رسیدن پیکر زنده یاد اسکویی و تلاوت آیاتی از قران کریم رسما آغاز شد.

مهر نوشت:حمید رضا افتخاری مدیر رادیو صبا، مریم جلالی تهیه کننده، پیمان یوسفی و ... از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

علی بخشی زاده معاون صدا با تسلیت به بازماندگان اسکویی بیان کرد: امروز روز سختی برای اهالی رسانه است که یکی از افراد خوشنام و کاربلد را بدرقه می کند.اسکویی مردی مهربان، بی ریا و بی تکلف بود.

وی اضافه کرد: او الحق استاد بود و به تمامی جوانان هر آنچه از پروتکل‌های ورزشی می دانست آموخته بود اما متواضعانه مشتاق اطلاعات جدید بود. ما یکی از بهترین معلمان خود را در رسانه از دست دادیم. چه رازی است که یک نفر اینگونه محبوب می شود؛ همه شما را به این آیه سوره مریم دلالت می دهم که «به درستی کسانی که پاک عمل کردند و پاک نیت بودند خداوند آنها را محبوب قلب‌ها می‌کند» و استاد مصداق این آیه کریمه بود.

بخشی زاده اظهار کرد: او در این شرایط سنی بسیار پرکار بود که حتی گاهی از او می خواستیم بیشتر به آموزش بپردازد و استراحت کند اما اهل استراحت نبود و عاشق این کار بود.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت درگذشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902957

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد