Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سراسر ایران، امروز با به راه‌انداختن‌ دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و جلسات گسترده و محافل بزرگ صدها نفری در تکایا و حسینیه‌ها و حتی منازل و اجرای آیین‌های سنتی در شهرستان‌های مختلف ‌روز شهادت رئیس مکتب شیعه را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز، 29 تیرماه مصادف با شهادت امام صادق علیه السلام، دلداگان و پیروان مکتب تشیع با برپایی محافل عزاداری در اقصی نقاط ایران به سوگ نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم سراسر ایران، با به راه‌انداختن‌ دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و جلسات گسترده و محافل بزرگ صدها نفری در تکایا و حسینیه‌ها و حتی منازل و اجرای آیین‌های سنتی در شهرستان‌های مختلف ‌روز شهادت رئیس مکتب شیعه را گرامی داشتند.

تصاویر زیر گویای بخش کوچکی از عرض ادب و ارادت پیروان اهل بیت‌ به محضر امام صادق (ع)‌است:

*مراسم عزاداری صادق آل محمد (ص) در شهر قم

*حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق(ع) در اراک

*برگزاری آیین عزاداری سنتی مردم ارومیه با عنوان شاه‌حسین‌ گویان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

*عزاداری روز شهادت امام صادق در بازار تبریز

*مراسم سوگواری و تشییع شهدا در تهران

*شهدا بار دیگر عطر ایثار و معنویت پراکندند

علاوه بر مراسم‌های سوگواری، امروز چندین استان کشور میزبان شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بود.

با ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام و مدافع حرم، حال و هوای شهرها عطر شهادت به خود گرفته است. گرچه هوا گرم است اما جمعیت زیادی برای تشییع شهدا آمده‌اند. مردمی که استقبال از شهدا را افتخار خود می‌دانند و با چشمانی اشکبار پیکر دردانه‌های انقلاب را همراهی می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند آرامش و امنیت امروز مرهون خون شهداست.

در شهر مقدس قم 4 شهید مدافع حرم از لشگر فاطمیون بر دوش مردم شهیدپرور این استان تشییع و خاکسپاری شدند.

در مشهد نیز صبح امروز سه شهید دفاع مقدس و شهید «سید احمد حسینی» از شهدای لشکر فاطمیون تشییع و خاکسپاری شد. در میان خیل عظیم عزادارن حضرت صادق (ع) تشییع و پس از طواف در حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) پیکر مطهر شهدا تا جایگاه ابدی بدرقه شد. مراسم امروز مشهد مقدس با عنوان اجتماع بزرگ صادقیون در حالی برگزار شد که آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله علم‌الهدی نیز با عزاداران همراهی کردند.



پیکر مطهر شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، «مختار حسین زاده» نیز در استان البرز تشییع شد. این مراسم صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) واقع در نظرآباد کرج برگزار شد. پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مجید رضایی» نیز صبح امروز در شهرری و ساعت 18 عصر نیز پیکر شهید «سیدرضا حسینی» بر روی دست‌های مردم شهیدپرور و انقلابی ورامین تشییع و تا منزل ابدی بدرقه خواهد شد.

همزمان با دیگر نقاط کشور، پیکر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز با حضور مسئولان و بر روی دستان مردم شهیدپرور لرستان در شهرهای خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و مومن‌آباد ازنا تشییع و خاکسپاری ‌شد.

*تشیع پیکر شهید مدافع حرم رمضان رسولی در شیراز

*مردم استان چهارمحال و بختیاری به احترام شهدای گمنام تمام قد ایستادند

بنابراین گزارش، اصفهان نیز عصر امروز میزبان پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم خواهد بود. این مراسم ساعت 17:30 از میدان احمدآباد آغاز شده و به سمت گلستان شهدا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  •  40 سال چشم به راهی
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»