Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان این‌که "مریم میرزاخانی" شخصیتی بود که توانست آیات الهی را کشف کند، گفت: میرزاخانی فخر ایران و اسلام بود که امیدواریم بتوانیم میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنیم. آفتاب‌‌نیوز : علی اکبر صالحی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فقدان این بانوی بزرگ که به حق نابغه قرن بودند را تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از طرفی نیز باید وصف جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب مقدس را گفت که توانسته در داخل خود چنین فرزندانی را پرورش دهد که در جهان سرآمد باشند.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که این افراد دست پرورده همین نظام و دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: پس از اتمام جنگ در سال 68 که من مسوول دانشگاه صنعتی شریف بودم، کمیته‌ای در این دانشگاه جهت شناسایی استعدادها در دبیرستان‌ها تشکیل شد تا این افراد طی فصل تابستان در دانشگاه شریف آموزش ببینند. پروفسور میرزاخانی توسط این کمیته شناسایی شد.
صالحی ادامه داد: خانم میرزاخانی به عنوان یک دانشمند فرزانه توانست در عرصه‌ جهانی خود را بروز و ظهور دهد و فقدان چنین عزیزی برای ما تالم‌آور است. یافتن جایگزین برای این عزیز بسیار دشوار است.
رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: از طرفی به ملت ایران که توانست چنین فرزندی را پرورش دهد، تبریک می‌گویم و همچنین به تمام انسان‌ها و جامعه بشری که بانوی بزرگواری را از دست داد، تسلیت می‌گویم. مریم میرزاخانی همچون درخت علم بود که تازه به ثمر نشسته و میوه‌های گران‌سنگی می‌داد که بنا به مشیت الهی عروج کرد.
وی با بیان این که جایگاه مریم میرزاخانی جایگاه بزرگی است، ادامه داد: پروفسور میرزاخانی توانست آیات الهی را کشف کند و در ریاضیات که از سخت‌ترین آیات الهی است، دست بالا را داشته باشد.
صالحی تاکید کرد: نام میرزاخانی در تاریخ ثبت شده و یکی از برگ‌های طلایی ملت بزرگ ایران خواهد بود.
به گزارش ایسنا،رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مریم میرزاخانی فرزند ایران و فخر ایران و اسلام بود. امیدواریم ملت ایران این توفیق را داشته باشند که میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بر اجرای کامل این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رییسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رییسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات