Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر از رشد۲۰درصدی تعداد پزشکان حج تمتع امسال خبرداد و گفت: ۹۷درمانگاه به زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می دهند.

به گزارش قدس آنلاین، دکترسیدامیرمحسن ضیائی در حاشیه همایش پزشکان حج سال ۹۶ در جمع خبرنگاران درباره تدابیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای حج تمتع سال ۹۶، اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از محموله‌ داروهایی جمعیت هلال احمر به عرستان ارسال شده است و تیم‌های پیش پرواز ما نیز اعزام شده‌اند تا نسبت به ترخیص داروها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۲ بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در مکه و مدینه در ایام حج سال ۹۶، ۹۷ درمانگاه نیز در مکه و مدینه اماده ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی است، افزود: ۹۲ درمانگاه درمکه و ۵ درمانگاه در مدینه داریم که از این تعداد، ۶۶ درمانگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

۳۵۰ پزشک همراه کاروان های زائران ایرانی در مکه و مدینه

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تیم پزشکی هلال احمر، اظهارداشت:‌ تیم پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حج تمتع سال ۹۶، متشکل از ۵۷۵ نفر است که از این تعداد ۳۵۰ نفر از آن‌ها همراه کاروان ها هستند و مابقی افراد در کادر ستادی و بیمارستانی فعالیت خواهند کرد.

وی به ضرورت ارائه آموزش های امداد و نجات به کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: اعضای تشکیل دهنده کادر درمانی هلال احمر در حج تمتع سال ۹۶ آموزش های امداد و نجات را فراگرفته اند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

افزایش ۲۰ درصدی اعضای تیم های پزشکی در حج تمتع سال ۹۶

دکتر ضیایی درباره افزایش ظرفیت تیم پزشکی هلال احمر در سال ۹۶ برای اعزام به سرزمین وحی، گفت:‌ تعداد افراد تیم پزشکی اعزامی به حج تمتع سال جاری نسبت به سال۹۴، ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای کادر درمانی در مکه مکرمه و مدینه منوره تامین شده است، به علاوه امکان استفاده از خدمات تخصصی و بیمارستانی عربستان نیز فراهم است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره کیفیت ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی، تصریح کرد: خدماتی که مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ایام حج تمتع به زائران ارائه می دهد از سوی هیچ کشوری ارائه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت شیوع بیماری های واگیردار تیم معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که همراه با پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه حضور دارند نسبت به جلوگیری از شیوع گسترده آن اقدام خواهند کرد، عنوان کرد: این تیم به صورت مداوم در حال رصد بیماری های زائران هستند و در صورت واگیردار بودن یک بیماری، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

پیگیر دریافت بودجه ۵۰۰ میلیاردتومانی هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بودجه جمعیت هلال احمر در امر امداد و نجات ابراز داشت: در بودجه هلال احمر در بخش جاری باید اقداماتی صورت بگیرد که البته آقای نوبخت اعلام کردند در این بخش ۵۰۰ میلیارد تومان به هلال احمر اختصاص پیدا می‌کند که البته از این به بعد باید پیگیر دریافت این بودجه باشیم.

مهرماه؛ آغاز طرح سلامت یار در بیمارستانهای متقاضی اجرای طرح

دکتر ضیائی به اجرای پایلوت طرح سلامت یاران اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در چندین بیمارستان انجام شده بود و از سوی کادر درمانی بیمارستان ها و بیماران با استقبال مواجه شد؛ بنابراین مهرماه سال جاری طرح سلامت یار در بیمارستان هایی که متقاضی اجرای طرح باشند برای اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید