Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>انرژی - همشهری آنلاین:
در آخرین روز معاملاتی بورس انرژی ایران در این هفته، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر، در بازار مشتقه در نماد ستاره ۹۶۱، ۱۱۸۰۰ قرارداد به ارزش ۲۹ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال معامله شد.

به گزارش ایسنا، امروز بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار قرارداد معادل ۵۸ میلیون و ۱۵۸ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۹ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در روز جاری، نمادهای بارپایه، کم‌باری و میان‌باری با متوسط قیمت‌ ۳۷۲، ۳۲۴ و ۳۷۲ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات برق بورس انرژی ایران در دو بازار فیزیکی و مشتقه به حدود ۱۶۲ میلیون کیلووات ساعت بالغ گردید. پ

از نکات قابل توجه معاملات در هفته جاری می‌توان به دومین معامله مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلوی بازار فیزیکی اشاره کرد. در مجموع ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی بورس انرژی در بازار مشتقه، به ۴۹ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال بالغ گردید.

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد عرضه‌ حلال ۴۰۲ از سوی پالایشگاه های مختلف بوده است که در نتیجه شاهد معامله بیش از ۱۸۲ میلیون لیتر حلال ۴۰۲ به ارزش بیش از ۲.۳۱۳ میلیارد ریال بوده‌ایم. از این مقدار بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر و به ارزش بیش از ۱.۵۰۸ میلیارد ریال سهم بازار فیزیکی و ۶۲ میلیون لیتر به ارزش ۸۰۵ میلیارد ریال سهم رینگ بین الملل بوده است. این مقدار معامله حلال ۴۰۲ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گویای ۳برابر شدن ارزش و ۲ برابر شدن حجم معاملات این فرآورده در بورس انرژی ایران است.

در جریان معاملات روز چهارشنبه 28 تیرماه، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین پتروشیمی جم، قطران فولاد زرند ایرانیان و حلال ۴۰۲ عمده پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه شدند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با اصلاح ۱۳۴۲۰.۲۸ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲.۸۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۶۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۶,۵۶۶ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰,۳۶۸.۶۷۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086456 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • رشد شاخص کل بورس
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس
  • نخستین معامله شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی انجام شد