Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@16:22:14 GMT

ادعای یک زن به نبش قبر نقاش معروف انجامید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۰۵۷۹

رویداد۲۴-یک دادگاه در مادرید دستور نبش قبر «سالوادور دالی» نقاش معروف اسپانیایی را برای تشخیص هویت زنی که ادعا دارد فززند اوست، صادر کرد.پزشکان قانونی مسئول نبش قبر، سعی‌ خواهند کرد که نمونه هایی‌ از ناخن، استخوان های ساق و ران افزون بر کشیدن دندان از پیکر مومیایی شده دالی را به دست آورند تا رابطه این زن و نقاش مشهور را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکم دادگاه در نبش قبر دالی مربوط به زنی‌ به نام «ماریا پیلار آبل» است که ادعا کرده دختر این نقاش می‌ باشد. وی ادعا دارد که دالی در سال 1955 میلادی، با یک خدمتکار رابطه داشته و او محصول این ارتباط است.
به گفته منابع آگاه، عملیات برای به دست آوردن دی ان ای دالی که در موزه دالی دفن است، روز پنجشنبه ساعت 20 به وقت محلی و پس از اینکه درهای این موسسه به روی بازدید کنندگان بسته می شود، آغاز خواهد شد. پس از نمونه برداری نتیجه این آزمایش ظرف یک تا دو ماه آینده مشخص و اعلام می شود.
خانم «آینا استاریاس» رئیس موسسه پزشکی‌ قانونی و علوم پزشکی‌ قانونی ایالت کاتالونیا، در این رابطه بدون وارد شدن به جزئیات، توضیح داد که وقتی‌ پیکر مومیایی می‌ شود، به دست آوری دی ان ای می‌ تواند پیچیده تر باشد زیرا برای مومیایی از فرمالدئید استفاده می گردد که بر روی دندان ها تاثیر می‌ گذارد.
به گفته استاریاس، بقایای دالی در زیر یک سنگ با وزن یک تن و نیم دفن است و نبش قبر می‌ تواند بین سه تا پنج ساعت بطول انجامد.
وی ادامه داد: متخصصانی که به این عملیات خواهند پرداخت، یک سری احتیاط های اساسی‌ را خواهند داشت زیرا افتادن یک مو از سر این افراد یا یک قطره بزاق آنها، نمونه را آلوده خواهد کرد و به همین دلیل، پزشکان قانونی باید مجهز به یک لباس که حفاظت دوبله دارد افزون بر دستکش و ماسک باشند و برای استخراج نمونه های ژنتیکی باید از ابزار یک بار مصرف استفاده کنند.
سالودور دالی، در سال 1989 میلادی و در سن 85 سالگی درگذشت و در شهر فیگرس زادگاه خود واقع در شمال شرقی‌ کاتالونیا دفن شد.
دالی در طول زندگی‌ خود حدود هزار و 500 تابلو نقاشی کرد افزون بر اینکه صدها مجسمه نیز ساخته است. در این رابطه، ارزش آثار وی غیر قابل محاسبه هستند.
ماریا پیلار آبل، دختر مدعی دالی یک فالگیر 62 ساله است که می‌ گوید مادرش برای خانواده ای کار می‌ کرده که مدتی‌ همسایه دالی و همسرش گالا در شهر کاداکس (cadaques )، بودند.
هرچند که وی می‌ گوید که هدفش از تعیین هویت، دلایل مادی ندارد و وی به دنبال اهداف معنوی و احساسی‌ آن است، در صورت اثبات اینکه او دختر دالی می باشد، 25 درصد از ارث دالی به وی می رسد.
این در حالی‌ است که دالی و همسرش در طول زندگی‌ خود هیچ فرزندی نداشتند و ارث وی به خواهرش رسیده بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در طول دو ماه اخیر یک روند صعودی را به خود گرفته که موفق شده است در دو ماه اخیر شاخص کل چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کند و سه ریز موج صعودی را شاهد بودیم و به نظر می‌رسید محدوده حمایتی فعلی که تقاطع یک خط روند صعودی داینامیک است و همچنین ترما ۳۴ کندلی می‌تواند نقطه برگشت بازار رو به بالا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار نیاز به محرک و اخبار بنیادی دارد تا بتواند دوباره در مسیر صعودی و سقف تاریخی خود در ماه‌های آینده پیش از فصل مجامع حرکت کند خوش بین هستم این اتفاق در دو الی سه ماه آینده خواهد افتاد و ما شاهد حرکت دوباره و رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم بود.

میرزایی در رابطه با شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: تا حدی زیادی میان این شاخص با شاخص کل بورس همبستگی وجود دارد. شاخص کل هم وزن فعلا بعد از حرکت‌های صعودی خود در فاز اصلاح موقت بوده هرچند در برابر ریزش در حال مقاومت است، اما انتطار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد شکست محدوده مقاومتی استاتیک در حوالی ۷۸۰ هزار واحدی باشیم فکر می‌کنم این موضوع هم در هفته‌های آینده رخ دهد و شاخص کل هم وزن که برای سهم‌های کوچک بازار است بتواند حرکت صعودی را داشته باشد هرچند انتطار می‌رود اقبال بازار در موج بعدی صعودی بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ باشد.

او افزود: خوش بینی‌هایی در رابطه با افزایش نرخ دلار نیمایی و به دنبال آن فروش شرکت‌های بزرگ وجود دارد همچنین در رابطه با گروه خودرویی دو نماد بزرگ این دو گروه احتمال این که اخبار مثبتی داشته باشند و کمک به حرکت بازار کنند زیاد است به همین دلایل انتظار داریم شاخص کل هم وزن پشت سر شاخص کل حرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی