Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:14:33 GMT

12 شگرد هوشمندانه براي نگهداري از خودرو

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۱۰۴۱

خبرگزاري آريا - در اين مقاله، به شما 12 روش را معرفي مي‌کنيم که مي‌توانيد براي نگهداري بهتر از خودروي خود از آن‌ها استفاده کنيد.


به گزارش زوميت، به صدا افتادن درها، صندوق عقب به هم ريخته و شلوغ، ريختن مواد غذايي و تسمه‌هاي آسيب ديده همگي مواردي هستند که ممکن است هر کسي که يک خودرو دارد با آن‌ها مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تمام مزايايي که اتومبيل براي ما دارد اما برخي اوقات مشکلات به وجود امده براي خودرو مي‌توانند واقعا اعصاب خرد کن باشند و نه تنها وقت بلکه هزينه‌ي زيادي نيز صرف برطرف کردن آن‌ها شود.
مشکلات مربوط به خودرو اما هميشه پيش نمي‌آيند. راه‌هايي هوشمندانه وجود دارند که تا بتوان عوارض جانبي خودرو را کاهش داد. در اين مقاله 12 راه آسان و کم هزينه را براي شما آماده کرده‌ايم.
1. چراغ‌ها را تميز نگه داريد
چراغ هاي خودرو با گذشت زمان مي‌توانند خراش برداشته و يا کدر شوند. تعويض کامل آن‌ها گزينه‌ي مناسبي است اما هزينه‌ي زيادي در پي خواهد داشت. يک راه دندانپزشکي وجود دارد تا چراغ‌ها را دوباره و حالت اوليه‌ي خود برگردانيد. کمي خمير دندان بر روي يک مسواک و يا پارچه‌ي کهنه بريزيد و سپس شروع به ساييدن آن روي چراغ خودرو کنيد. در اين هنگام مواد ساينده‌اي که در داخل ترکيب خمير دندان قرار دارند شروع به لايه‌برداري از سطح چراغ مي‌کنند و باعث شفافيت دوباره‌ي آن مي‌شوند. انجام چنين کاري هر چند سال يک بار لازم خواهد بود اما يادتان نرود که دندان‌هاي خود را نيز هميشه مسواک بزنيد.
2. از لاک ناخن براي تعمير شيشه استفاده کنيد
اين احتمال وجود دارد تا روزي تکه‌اي از آسفالت جاده يا يک سنگ کوچک به شيشه‌ي اتومبيل شما برخورد کند. برخورد عامل خارجي با شيشه مي‌تواند باعث ايجاد ترک و خراش بر روي شيشه شود. اين ترک‌ها هرچند کوچک اما مي‌توانند ميزان ديد شما را کاهش دهند و آسيب ديدگي حتي مي‌تواند گسترش يافته و باعث بزرگ‌تر شدن ترک‌ها شود. يک راه مقابله با چنين مشکلاتي استفاده از لاک ناخن براق (بي رنگ) است. روش کار به اين شکل است که با دقت و با احتياط لاک ناخن براق را از داخل و بيرون بر روي ترک شيشه بماليد. لاک ناخن ترک را پر مي‌کند و از رشد آن جلوگيري خواهد کرد. نکته اين است که حتما اطمينان حاصل کنيد که از لاک ناخن براق استفاده مي‌کنيد.
3. از کفش کهنه به جاي نگهدارنده‌ي ليوان استفاده کنيد
بي‌ام‌و سري 5 اتاق E39 خودروي فوق العاده اي است اما اگر جا ليواني‌هاي آن را به ياد داشته باشيد حتما متوجه خواهيد شد که مهندسي آن‌ها به بدترين شکل ممکن انجام شده است. يک دست انداز بزرگ و يا دور زدن شديد با خودرو مي‌توانست باعث ريختن نوشيدني از ليوان‌ها و يا حتي به پرواز درآمدن ليوان‌ها شود. يک راه حل قرار دادن يک کفش کهنه در بين دو صندلي جلو است و مي تواند به خوبي ليوان‌ها را در خود نگه دارد. شايد اين ايده چندان زيبا نباشد ولي به هر حال بهتر از ريخته شدن چاي در کف خودرو است.
4. پوشاندن تيغه‌ برف پاک کن‌ها
تيغه‌هاي برف پاک کن در نهايت فرسوده خواهند شد و اگر خيلي قديمي و کهنه باشند ممکن است در هنگام استفاده کنده شوند. اگر کنده شدن تيغه برف پاک کن‌ها در هنگام روشن بودن آن‌ها اتفاق بيافتد مي‌تواند باعث آسيب ديدن جدي شيشه شود. براي جلوگيري از اين قبيل حوادث مي توانيد تيغه‌ي برف پاک کن را با يک جوراب زنانه بپوشانيد. جنس نرم جوراب زنانه از شيشه محافظت مي‌کند و از طرفي در هنگام کارکردن با برف پاک کن نيز متوجه کارکرد خوب آن خواهيد شد.
5. جايگزين تسمه‌هاي پاره شده
در يک خودروي قديمي هر لحظه ممکن است که تسمه‌ها پاره شوند. از طرفي اين وجود اين تسمه‌ها براي کارکرد صحيح اتومبيل بسيار حياتي و مهم است. در اينجا نيز بار ديگر مي‌توانيد از جوراب زنانه به عنوان يک راه حل موقتي استفاده کنيد. اگر در شرايط سختي قرار داريد و دسترسي به تسمه‌ي جديد امکان ندارد، جوراب را تا جايي که مي‌توانيد محکم گره زده و سپس آن را به جاي تسمه جا بزنيد. با اين ترفند حداقل مي‌توانيد تا منزل رسيده و تسمه‌ي نو را جايگزين کنيد.
6. مرتب کردن صندوق بار
اگر زمان زيادي را در اتومبيل و در جاده‌ها مي گذرانيد در اينصورت حمل لوازم زندگي در خودرو توجيه دارد، اما اگر از خودرويتان تنها براي رفت و آمد به باشگاه ورزشي، محل کار، منزل و خريد کردن استفاده مي‌کنيد قضيه کاملا متفاوت است. براي يک استفاده‌ي دورن شهري و معمول از خودرو پيشنهاد مي‌کنيم تا چند سبد خشک‌شويي را در صندوق بار قرار دهيد، يکي براي وسايل باشگاه، يکي براي خريدها و يکي هم براي وسايل محل کار. اينگونه ديگر براي پيدا کردن يک چيز نيز نداريد تا کل صندوق را بگرديد و به راحتي به همه چيز دسترسي خواهيد داشت.
7. افزايش برد ريموت خودرو
شايد تاکنون برايتان پيش آمده باشد که در يک پارکينگ بزرگ خودروي خود را گم کرده باشيد. برخي اوقات مي‌دانيد که نزديک خودرو شده‌ايد اما همچنان نمي‌توانيد آن را پيدا کنيد. در اين هنگام مي‌توانيد ريموت اتومبيل را در زير چانه‌ي خود قرار داده و کليد آن را بفشاريد. اين اثبات شده است که مايعي که درون سر ما قرار دارد رساناي سيگنال است و مي‌تواند باعث افزايش برد امواج ريموت شود. به اين ترتيب اگر خودروي شما کمي دورتر نيز باشد خواهيد توانست آن را پيدا کنيد.
8. يخ زدايي قفل درب خودرو
در يک زمستان سرد يخ زدن قفل درب خودرو مي‌تواند به يک کابوس تبديل شود. اگر قفل درب خودرو يخ زده باشد باز کردن آن بسيار مشکل است. در چنين مواقعي مي توانيد از يک مايع ضد عفوني کننده‌ي دست که در محلول آن از الکل نيز استفاده شده باشد بهره‌گيري کنيد. مايع ضد عفوني کننده‌ي دست با پايه‌ي الکلي مي‌تواند باعث آب شدن فوري يخ شود. به اين روش مي‌توانيد فورا درب خودرو را باز کرد و وارد آن شويد.
9. گرم نگه داشتن غذاها
وقتي با خودروي خود براي خريد غذا مراجعه مي‌کنيد ممکن است غذا در فاصله‌ي بين منزل تا رستوران سرد شود. اين قضيه مخصوصا اگر عده اي در منزل منتظر غذا باشند اصلا خوب نخواهد بود. اگر اتومبيل شما مجهز به گرمکن صندلي است غذا را روي آن قرار داده و گرمکن را روشن کنيد. اگر بتوانيد با تمهيداتي غذا را داخل کاپوت قرار دهيد حتي مي‌توانيد آن را داغ به خانه برسانيد. در اينصورت زماني که غذا به منزل مي‌رسد مانند اين است که تازه از فر بيرون آمده است.
10. تميز کردن داشبورد خودرو با روغن زيتون
گرد و خاک، دوده و چرک از عواملي هستند که مي‌توانند ظاهر داشبورد اتومبيل شما را خراب کنند. در اينجا نيز مواد غذايي به کمک شما مي‌آيند. کمي روغن زيتون را به صورت نم نم روي داشبورد بچکانيد و سپس با استفاده از يک فيلتر قهوه جوش اقدام به پاک کردن داشبورد کنيد. به اين ترتيب ظاهر داشبورد شبيه يک داشبورد نو خواهد شد. چه کسي فکرش را مي‌کرد که روزي اين همه از چيزهاي مربوط به آشپزخانه در خودرو کاربرد داشته باشند؟
11. محافظت از درهاي خودرو
زماني که به استخر مي‌رويد حتما فوم‌هاي شناوري را که براي ايمني در آب قرار داده شده اند را مشاهده کرده ايد. وجود اين فوم‌ها براي ايمني در استخر ضروري هستند اما اين فوم‌ها ضمنا گزينه‌ي خوبي براي پيشگيري از برخورد درب خودرو با ديوار گاراژ نيز هستند. فوم‌ها را به صورت افقي بر روي ديوار گاراژ و در محلي که درهاي خودرو باز مي‌شوند بچسبانيد. در اين صورت اگر در با سرعت زياد و يا بيش از اندازه باز شود به فوم‌ها برخورد خواهد کرد و فوم‌ها نيز با جذب کردن ضربه از آسيب ديدگي درب جلوگيري خواهند کرد.
12. پاک کردن باقي مانده‌ي برچسب‌ روي شيشه‌ها
برچسب‌هايي هستند که شما بر روي شيشه‌ي خودرو نصب مي‌کنيد؛ مثلا ممکن است برچسب گروه موزيک مورد علاقه‌تان يا هر چيزي ديگري را به شيشه‌ي خودروي خود چسبانده باشيد. اگر پس از مدتي از تصميم خود صرف نظر کرده و بخواهيد برچسب را جدا کنيد بخش‌هايي از آن همچنان بر روي شيشه باقي خواهد ماند که ظاهر شيشه را کثيف نشان مي‌دهند. براي پاک کردن آن‌ها يک تکه روزنامه پيدا کنيد و آن را با آب خيس کنيد. سپس روزنامه‌ي مرطوب را بر روي باقي مانده‌هاي برچسب قرار داده و اجازه دهيد تا حدود 15 دقيقه در همان حالت باقي بماند. اين کار باقي مانده‌ي برچسب را نرم خواهد کرد و به اين ترتيب کندن آن‌ها بسيار آسان خواهد شد.
جاده مي‌تواند مانند جنگل وحشي باشد. از اتفاقات کوچک مانند ريخته شدن نوشيدني در خودرو گرفته تا اتفاقات ناگواري مانند پاره شدن تسمه مي‌توانند در جاده اتفاق بيافتند، بنابراين نياز داريد تا براي تمامي اين شرايط آماده باشيد. اين ترفندها را هم در مسافرت‌هاي برون شهري و هم در مسير محل کارتان مي‌توانيد استفاده کنيد. با يادگيري اين ترفندها شما براي هرگونه شرايطي آماده خواهيد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دیپلماسی انرژی فعال برای کشورهای دارنده منابع نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. به ویژه، کشور ما که به لحاظ ژئوپولتیک وضعیت خوبی دارد و می تواند به عنوان هاب گازی منطقه عمل کند، دیپلماسی برایش اهمیت دارد.

وزارت نفت سیاست های فعالی را در زمینه حل و فصل مشکلات گازی مان با ترکمنستان و از سرگیری سوآپ گاز از این کشور، رفع مشکلات سیاسی با عراق و ترکیه و ادامه صادرات گاز به آن ها و رایزنی برای احیای خط لوله صلح (ایران-پاکستان-هند) به اجرا گذاشته است.

به زعم کارشناسان، این سیاست ها می تواند زمینه ساز برعهده گرفتن نقش موثرتر کشورمان در مراودات گازی منطقه باشد و منافع مان را برآورده کند. به ویژه خط لوله صلح می تواند انحصار روسیه را در صادرات گاز به شرق آسیا بشکند.

اگر بتوانیم با سیاست های فعال نقش موثری در زمینه انتقال گاز در منطقه برعهده بگیریم، تبدیل به هاب گازی منطقه می شویم و این امر منابع اقتصادی، سیاسی و امنیتی بالایی برایمان دارد.

نظرات امین نوربخش، کارشناس انرژی را در ادامه می خوانید.

نوربخش در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص دیپلماسی فعال انرژی که در دولت سیزدهم در منطقه به اجرا گذاشته است، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حال انجام است. به طور مثال، پیگیری موضوع سوآپ گاز از ترکمنستان اقدام مثبتی است و باید ادامه یابد. از نظر بنده، ما باید موضوع ادعاهای ترکمنستان از ایران در زمینه مطالبات گازی اش را مسکوت بگذاریم و همچنان به سوآپ گاز از این کشور ادامه دهیم و این موضوع را در کنار آن و از طریق مسالمت آمیز پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: مراودات گازی خود را با ترکمنستان نباید به تعیین تکلیف مطالبات ادعایی عشق آباد در خصوص طلب گازی از کشورمان موکول کنیم. اقدامات وزارت نفت در خصوص حل و فصل مشکلات مربوط به این موضوع را مثبت می دانم و باید ادامه یابد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: ترکمنستان یکی از بزرگ ترین دارندگان منابع گازی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی اش که محصور در خشکی است، به کشور واسطی برای انتقال گاز نیاز دارد. ما نباید به سوآپ صرف از ترکمنستان بسنده کنیم. خوب است که وزارت نفت تلاشش را در راستای واردات بخشی از گاز ترکمنستان و صادرات آن نیز به کار بگیرد.

نوربخش گفت: پیگیری موضوع خط لوله صلح ایران-پاکستان را توسط وزارت نفت مثبت می بینم. این اقدام خوبی است که به اجرا گذاشته ایم. خبرهایی هم منتشر شده است مبنی بر اینکه اسلام آباد تمایل خود را به تکمیل این خط لوله در خاک پاکستان مطرح کرده است. خوب است که به فکر استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده هستیم و رایزنی ها را در این خصوص با اسلام آباد شروع کرده ایم. حتی شاید در شرایط فعلی ایجاد شده بعد از جنگ اوکراین، بتوان با رایزنی روس‌ها و مشارکت آن‌ها در صادرات گاز، هند را هم مجددا وارد این پروژه کرد.

وی ادامه داد: هر چقدر مراودات ما در زمینه گازی با همسایگان و کشورهای منطقه بیشتر شود، وابستگی آن ها به ما افزایش می یابد و جایگاه مان در منطقه تقویت می شود. با توجه به این مسائل، احتمالاً گسترش روابط تهران و اسلام آباد در حوزه انرژی با مخالفت واشنگتن مواجه می شود. اما اگر توافقات بین سران دو کشور در سطوح بالای سیاسی صورت بگیرد، مسئله قابل حل و فصل است. اگر لازم شد در ارتباط با پاکستان می توانیم از گزینه شکایت در دادگاه های بین المللی استفاده کنیم. البته الان فضا مثبت است و می توانیم از طریق مذاکره موضوع را پیش ببریم.

این کارشناس انرژی خاطرنشان کرد: پاکستان با قطعی های گسترده برق روبروست و ال ان جی وارداتی اش بسیار گران تمام می شود. به همین دلیل به واردات گاز از ایران احتیاج دارد. با پیگیری موضوع در سطوح بالای سیاسی می توانیم بستری برای افزایش مراودات خودمان با پاکستان در حوزه انرژی ایجاد کنیم.

 

دیگر خبرها

  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • بازی هوشمندانه یک کلاغ با انسان (فیلم)