Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:31:41 GMT

آشفته بازار تعرفه پارکينگ در تهران!

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۱۰۶۱

خبرگزاري آريا - تعرفه‌هاي تعريف شده و مصوب استفاده از پارکينگ در شهر تهران به‌گونه‌اي است که مي‌توان گفت در اغلب موارد اين تعرفه‌ها رعايت نشده و هزينه‌هايي به مراتب بيشتر از مردم دريافت مي‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، طبق تعرفه‌هاي مصوب اتاق اصناف تهران براي پارکينگ‌ها که در سال 1394 به تصويب رسيده براي استفاده از پارکينگ تعرفه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده که بنا بر اظهارات رييس اتحاديه پارکينگ داران اين تعرفه‌ها به دليل فاصله‌اي که با هزينه‌هاي پارکينگ‌ها دارند در اغلب موارد رعايت نشده و هزينه‌هايي مجزا از آنها دريافت مي‌شود، اما براساس نوع پارکينگ و نوع وسيله نقليه همچنين ساعات استفاده از پارکينگ، مبلغي که افراد ملزم به پرداخت آن مي‌شوند متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعرفه پارکينگ‌هاي غيرمسقف محدوده طرح
طبق آنچه به شکل مصوب از سوي اتاق اصناف اعلام شده براي استفاده از پارکينگ‌هاي داخل شهر تهران و آن دسته از پارکينگ‌هايي که داخل منطقه طرح قرار داشته و غيرمسقف هستند، رقمي بين 900 تومان تا 9400 تومان در نظر گرفته شده است. بدين ترتيب وروديه يک وانت و سواري با يک ساعت توقف در اين پارکينگ‌ها هزينه‌اي معادل 900 تومان و ورود و توقف يک ساعته يک موتورسيکلت به اين پارکينگ‌ها هزينه‌اي معادل 200 تومان دارد که اين رقم در مورد ون و ميني بوس‌ها نيز 900 تومان تعيين شده و براي اتوبوس و کاميون 2150 تومان و تريلي 2500 تومان تعريف شده است.

اما براي توقف اضافه از ساعت شش صبح الي هشت شب براي هر ساعت هزينه‌اي جداگانه در نظر گرفته مي‌شود که افراد ملزم به پرداخت اين هزينه‌ها علاوه بر هزينه‌ ورودي خواهند بود. بدين ترتيب هر ساعت توقف ماشين‌هاي وانت و سواري رقمي معادل 315 تومان، موتورسيکلت 75 تومان، ون و ميني بوس 360 تومان، اتوبوس و کاميون 500 تومان و تريلي 570 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنين براي توقف اضافه از ساعت هشت شب الي شش صبح نيز براي هر ساعت توقف وانت و سواري هزينه‌اي معادل 200 تومان، موتورسيکلت 50 تومان، ون و ميني بوس 315 تومان، اتوبوس و کاميون 315 تومان و تريلي 370 تومان در نظر گرفته شده است.

اما توقف شبانه روزي (24 ساعته) يک سواري در اين پارکينگ‌ها نيز بدون نياز به وروديه بوده و براي آن هزينه‌هايي بين 1400 تا 9400 تومان تعيين شده است. بدين ترتيب هر شبانه روز توقف ماشين‌هاي وانت و سواري 5600 تومان، موتورسيکلت 1400 تومان، ون و ميني بوس 6500 تومان، اتوبوس و کاميون 8100 تومان و تريلي 9400 تومان تعريف شده است. البته همان طور که اشاره شد در اغلب موارد رقمي که پارکينگ‌ها از مشتريان خود دريافت مي‌کنند هيچ گونه مطابقتي با تعرفه‌هاي مصوب آنها نداشته و به مراتب متفاوت خواهد بود.

تعرفه پارکينگ‌هاي خارج از طرح و مسقف
براي توقف در پارکينگ‌هاي خارج طرح و مسقف نيز تعرفه‌هايي بين 190 تومان تا 7000 تومان تعريف شده است. بدين ترتيب وروديه هر خودرو با يک ساعت توقف در اين پارکينگ‌ها بدين ترتيب است که اگر وسيله نقليه، وانت يا سواري باشد رقمي معادل 900 تومان و اگر موتورسيکلت باشد عددي معادل 190 تومان براي آن حساب مي‌شود، اما در خصوص ون و ميني بوس براي ورود و يک ساعت توقف در اين پارکينگ‌ها هزينه‌اي معادل 1100 تومان تعريف شده است.

براي توقف اضافه از ساعت شش صبح الي هشت شب به ازاي هر ساعت 315 تومان براي وانت‌ و سواري، 100 تومان براي موتورسيکلت و 375 تومان ون و ميني بوس در نظر گرفته شده است. همچنين هر ساعت توقف اضافه از هشت شب الي شش صبح داراي تعرفه‌هاي خاص خود است که براين اساس براي هر ساعت توقف وانت و سواري رقمي معادل 190 تومان، موتورسيکلت 60 تومان، ون و ميني بوس 315 تومان در نظر گرفته مي‌شود.

توقف شبانه روزي نياز به وروديه نداشته و براي خودروهاي وانت و سواري معادل 5600 تومان، براي موتورسيکلت‌ها معادل 1500 تومان و براي ماشين‌هاي ون و ميني بوس معادل 7000 تومان تعريف شده است.

تعرفه پارکينگ‌هاي مسقف داخل طرح
براي استفاده از پارکينگ هاي مسقف داخل محدوده طرح ترافيک نيز هزينه‌اي بين 320 تا 8100 تومان تعريف شده است. بدين ترتيب وروديه و يک ساعت توقف وانت و سواري در اين پارکينگ‌ها 900 تومان هزينه به دنبال خواهد داشت که اين رقم در مورد موتورسيکلت به 320 تومان و در مورد ون و ميني بوس به 1100 تومان مي‌رسد.

علاوه بر اين هر ساعت توقف اضافه از شش صبح الي هشت شب براي وانت و سواري هزينه‌اي معادل 340 تومان، موتورسيکلت 100 تومان و ون و ميني بوس 440 تومان به دنبال خواهد داشت. هر ساعت توقف اضافه از هشت شب تا شش صبح نيز براي وانت و سواري معادل 225 تومان، موتورسيکلت معادل 60 تومان و ون و ميني بوس معادل 340 تومان محاسبه مي‌شود.

توقف شبانه روزي (24 ساعته) در اين پارکينگ‌ها نياز به ورودي نداشته و براي وانت و سواري هزينه‌اي معادل 6500 تومان، براي موتورسيکلت رقمي معادل 1900 تومان و براي ون و ميني بوس رقمي 8100 توماني دريافت مي‌شود.

اگرچه به نظر مي‌رسد در تعرفه‌هاي مصوب اتاق اصناف تهران رعايت حال شهروندان صورت گرفته و تلاش شده تعرفه‌ها به شکل حداقلي تعريف شوند، اما غيرمنطقي بودن اين تعرفه‌ها قابليت اجرايي شدن را از آن گرفته و برهمين اساس اکنون به نظر مي‌رسد در مورد پارکينگ‌ها، وضعيت مشخصي وجود نداشته و هر پارکينگ بنابر ميل خود هزينه‌ خاصي را تعريف مي‌کند، موضوعي که شفافيت استفاده از تعرفه‌هاي اين فضا را از بين برده و در مواردي مشکلات متعددي براي مردم ايجاد مي‌کند.
ايسنا
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه‌ای در منطقه ۱۶ گفت: پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر اجتماعی و نظم‌بخشی شهری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 16، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه 16 شهرداری تهران، ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای همچون پارکینگ زیر سطحی جوادیه با ظرفیت 105 قطعه پارکینگ در دو طبقه و پارکینگ بعثت که در حال تجهیز کارگاه است با ظرفیت 582 قطعه جای پارک خودرو در 6 طبقه از برنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است.

افندی‌زاده در بازدید از مسیرهای بزرگراهی در طول منطقه با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجایی، شهید تندگویان و بعثت، افزود: ضمن مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی 27 دماغه بزرگراهی با 56 قطعه کاشن تانک و 145 قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقاء ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری از دیگر اقدام‌های مهم و شاخص منطقه 16 شهرداری تهران هستند.

ساخت 2 پارکینگ عمومی با 540 واحد ظرفیت در منطقه 10

افندی‌زاده افزود: پروژه پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق 1، 4 و 5 شهر تهران با بیش از 30 هزار قطعه پارکینگ حاشیه‌ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!