Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفت روز اخیر با لغو دربی، قهرمانی کاراته در آسیا، نامه جنجالی در کمیته المپیک و ترخیص کیمیا علیزاده از بیمارستان به عنوان مهمترین رویدادهای ورزشی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اینکه بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان بالاخره دیدار پیش بینی شده دو تیم پرسپولیس و استقلال در آلمان لغو شد، مهمترین اتفاق این هفت روز را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قهرمانی مقتدرانه کاراته کاران ایران در آسیا دیگر اتفاق مهمی که در این هفت روز ورزش رقم خورد.

از دیگر اتفاقات مهم می توان به نامه جنجالی سه رئیس فدراسیون به رئیس کمیته ملی المپیک و در ارتباط با اقدامات غیرقانونی در روند اصلاح اساسنامه و ترخیص کیمیا علیزاده از بیمارستان اشاره کرد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای ورزشی این هفت روز به شرح زیر است:

هشتمی جودوکاران در آسیا با دو برنز
یازدهمین دوره مسابقات جودو قهرمانی جوانان آسیا در حالی پس از دو روز رقابت ۱۵۵ جودوکار شرکت کننده جمعه گذشته در قرقیزستان به پایان رسید که تیم ۱۰ نفره ایران تنها توسط علی امینی و علی یوسفی صاحب دو مدال برنز شد. با این دو مدال ایران در میان ۱۴ کشور شرکت کننده در جایگاه هشتم قرار گرفت. این در حالی است که جودوکاران ایران دراین رقابت ها صاحب چهار مدال برنز شده بودند.

قهرمانی کاراته کاران نوجوان و جوان با ۲۰ مدال
پرونده مسابقات قهرمانی کاراته آسیا یکشنبه باقهرمانی مطلق ایرانبه پایان رسید. تیم ایران با مجموع ۴۲ مدال شامل ۲۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۱ برنزدر میان ۶۶۰ کاراته کایی که از ۲۷ کشور در مسابقات شرکت کرده بودند، مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستادند. در رده سنی نوجوانان و جوانان این رقابت هابرای تیم کشورمان حسین خدری، عرفان داودی،کامران بصیری، کاتای تیمی دختران (ستاره خاکپور، آرزو لونجی و محدثه نائیجی)، کاتای تیمی پسران (مهدی شجاعی، پویا حبیبی و مهدی رضایی)، حدیثه جمال ، محمدرضا مرادی، باربد صداقت، فاطمه سعادتی و سیدعلی کریمی ۱۰ مدال طلا ، سیدمجید وکیلی، مجید نیکوهمت، لیلا برجعلی، مینا یوسفی چهار مدال نقره، زینب السادات حسینی، پوریا اقدسی، امیرحسین بیگدلی، حدیث طالبی، احمدرضا محمودی و مبینا حیدری هم ۶ مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند.

در رده سنی بزرگسالان نیز برای کاراته ایران چهار مدال طلا توسط کومیته تیمی زنان و مردان، بهمن عسگری و امیرمهدیزاده، چهار مدال نقره توسط سجاد گنج زاده، مجید حسن نیا، کاتای تیمی مردان(شهرجردی، زند و دلیخون) و کاتای تیمی زنان(رحمانی، نصیری و یزدانی) و دو برنز توسط مهدی خدابخش و مبینا کاویانی به دست آمد.

یک مدال تاریخی برای ژیمناستیک به خاطر دوپینگ!
طی این هفت روز ورزش نتیجه تست دوپینگ «عزیزبیک» قزاقستانی از طرف فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد.بر این اساسباید مدالهایی را که در طول مسابقات جهانی (۲۰۱۵/۵/۷ به بعد) دریافت کرده را نیز پس بدهد.یکی از این مدال ها، مدال برنزیاست که وی دررقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ در هیروشیمای ژاپن به دست آورد. در این صورتهادی خناری نژاد که در آن رقابتها در رتبه چهارم قرار داشت صاحب مدال برنز وی می شود؛عبدالله جامعی دیگر نماینده ژیمناستیک ایران در مسابقات قهرمانی زیمناستیک مردان آسیا موفق شده بود به مدال تاریخی برنز خرک حلقه برسد. افتخاری که حالا احتمالا هادی خناری نژاد نیز در آن شریک خواهد شد.

جوانان جودوکار بدون طلا سقوط کردند
جایگاه هشتمی عنوان بود که یکشنبه گذشته و در پایان هجدهمین دوره رقابتهای جودو جوانان آسیا در قرقیزستان برای ایران به دست آمد. در این رقابت هاعلیرضا خجسته و جواد مرادی صاحب دو مدال نقره شدند ضمن اینکهعلی پرهیزگار و حسن باغچقی در بخش مردان و مریم بربط و زهرا باقری هم در بخش بانوان صاحب مدا برنز شدند تا در مجموع تیم ایران با دو نقره و چهار برنز در جایگاه هشتم قرار بگیرد. جوانان ایران نسبت به دوره قبل سقوطی پنج پله ای داشتند.

بسکتبالیست های امید در جام ویلیام جونز
تیم «ب» بسکتبال ایران طی این هفت روز گذشته در قابت های جام ویلیام جونز به مصاف حریفان خود رفت. تیم کشورمان بعد از شکست مقابل لیتوانی در دیدار نخست مقابل تیم چین تایپه سفید در دومین دیدار پیروز شد. شکست برابر کره جنوبی و پیروزی مقابل هند نیز نتایجی بود که در دیدارهای سوم و چهارم برای بسکتبالیست های امید کشورمان رقم خورد. آنها در پنجمین دیدار خود ۸۷ بر ۷۸ تیم ژاپن را شکست دادند.

رکورد وزنه برداری معلولان جهان توسط یک ایرانی شکست
در چهارچوب مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولان کشور و در دسته ۸۸ کیلوگرم که با حضور ۱۰ وزنه بردار برگزار شد،مجید فرزین با ثبت رکورد ۲۳۸ کیلوگرم ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی، موفق به جابجایی رکورد جهان شد. البته فرزین در حالی بنا به صلاحدید اعضای کادر فنی در یک دسته بالاتر شرکت کرد که همزمان رکورددار رقابت های دسته ۸۰ کیلوگرم نیز می باشد.

نایب قهرمانی نوجوانان والیبال ایران در تورنمنت روسیه
تورنمنت چهار جانبه روسیه با حضور تیم های ملی والیبال نوجوانان ایران، روسیه، جمهوری چک و لهستان برگزار شد و ایران با کسب ۲ پیروزی مقابل تیم های روسیه و لهستان و شکست برابر جمهوری چک به مقام دومی رسید.تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در اولین دیدار این تورنمنت ۳ بر یک روسیه را شکست داد و در گام دوم در یک بازی نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب تیم قدرتمند جمهوری چک شد. نوجوانان ملی پوش در آخرین بازی رودرروی لهستان قرار گرفت و ۳ بر ۲ این تیم را از پیش رو برداشت.

کیمیا مرخص شد
کیمیا علیزاده که طبق نظر پزشکان به یک بیماری ویروسی مبتلا شده بود، بعد از نزدیک به ۱۲ روز بستری شدن در بیمارستان دوشنبهبا تشخیص تیم پزشکی از بیمارستان مرخص شد. بنا به آخرین اظهارات دکتر معتمد پزشک معالج کیمیا، مشکل بیماری وی رفع شده و او به شرایط خوبی دست پیدا کرده است.

نامه ای که برای کمیته ملی المپیک جنجالی شد
روسای فدراسیون های جانبازان و معلولان، وزنه برداری و ووشو در این هفت روز ورزش طی نامه ای به کیومرث هاشمی نسبت به اقدامات کمیته ملی المپیک در رابطه با روند اصلاح اساسنامه این کمیته انتقاد کردند. کمیته ملی المپیک بعد از تهیه پیش نویس اساسنامه در حالی اقدام به ارائه همزمان آن به هیات وزیران و کمیته بین المللی المپیک کرد که اعضای مجمع هیچ اطلاعی از آن ندارند و همین مسئله انتقاد و اعتراضات را به همراه داشته است. البته کیومرث هاشمی درگفتگویی که با خبرنگار مهر داشت، در واکنش به این موضوع گفت که به دبیرکل کمیته ملی المپیک دستور داده تا پیش نویسی که همزمان برای دولت و IOC ارسال شده را در اختیار اعضای مجمع نیز قرار دهد.

عدم برگزاری دربی بالاخره قطعی شد
درحالی که از چند هفته قبل عنوان شده بود تیم های استقلال و پرسپولیس برای درآمدزایی بیشتر دیداری دوستانه در شهر بیله فلد آلمان برگزار خواهند کرد، در نهایت پس از کش و قوس های فراوان عوامل غیرفوتبالی اجازه برگزاری این بازی در روز ۳۱ تیرماه را ندادند. براساس اعلام اسپانسر مشترک این دو باشگاه، در صورت برگزاری این دیدار استقلال و پرسپولیس رقمی بالاتر از ۵ میلیارد تومان درآمد داشتند.دربی هشتاد و پنجم در حالی لغو شد که بارها از سوی مسئولان اخبار ضد و نقیضی در مورد برگزاری و یا لغو آن منتشر شد و در نهایت روز چهارشنبه برگزار نشدن آن قطعی شد!

تیم ملی بسکتبال در جام اطلس اسپورت
دیدارهای تیم ملی بسکتبال در تورنمنت اطلس اسپورت چین طی این هفته روز به پایان آغاز شد. ملی پوشان کشورمان که با هدایت مهران حاتمی در این تورنمنت شرکت کرده اند، در اولین دیدار اوکراین را در وقت های اضافه شکست دادند.

مدال آوری متوالی نمایندگان ایران در رقابت های جهانی معلولان
مسابقات دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان طی این هفت روز ورزش در لندن پیگری شد. دراین رقابت ها نمایندگان کشورمان در ماده های مختلف و در رقابت با حریفان شان موفق به مدال آوری شدند. در رقابت های پرتاب نیزهکلاس F۵۷ برگزار شد. امان الله پاپی، مهدی خالوندی وعبدالله حیدری صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند. قبل از آن هم هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه،جود حردانی در پرتاب وزنه، علی محمدیاری در پرتاب دیسک، محسن کائدی در پرتاب وزنه و مهران نکویی مجد در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال نقره شده اند و محسن مجیدی در پرتاب دیسک و علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه مدال برنز کسب کرده اند.

برانکو بهترین مربی ایران و منصوریان بهترین مربی ایرانی
تازه ترین رده بندی مربیان باشگاه‌های دنیا در این هفت روز ورزش منتشر شد. بر اساس این رده بندی برانکو ایوانکوویچ با حضور رده ۱۵۷ توانست عنوان بهترین مربی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران را از آن خود کند. همچنین در این رده بندی که زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد، علیرضا منصوریان با حضور در رتبه ۱۶۱ پایین تر از سرمربی پرسپولیس به عنوان بهترین مربی ایرانی شناخته شد.

اقدامات دیرهنگام برای جلوگیری از تعلیق شطرنج
مهلت دو ماهه ای که فدراسیون بین المللی شطرنج برای پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری ایران تعیین کرده بود، روز گذشته (پنجشنبه) به پایان رسید در حالی که تا پیش از آن هیچ بخشی از بدهی به جامانده از مسابقات قهرمانی زنان جهان به فیده پرداخت نشده بود. در همین راستا وزارت روزش در فاصله یکی دو روز مانده به پایان این مهلت تعیین شده، از مسئولان فدراسیون شطرنج خواست تا با فیده برای تمدید مهلت رایزنی داشته باشد. در واقع کمک مالی وزارتخانه برای تامین هزینه های بدهی منوط به انجام این کار بود. به همین دلیل فدراسیون ایران هم طی نامه ای به فیده خواست تا این مهلت برای مدت زمان دو هفته دیگر تمدید شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش در کنار مهدی تاج در اینستاگرام قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران را تبریک گفت.

طرفداری | اینفانتینو پست جدیدی را کنار مهدی تاج منتشر کرده است.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا رسید. پس از این اتفاق اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش کنار مهدی تاج، این قهرمانی را به رئیس فدراسیون فوتبال ایران تبریک گفت.

Caption

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی