Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@09:23:59 GMT

گسترش طرح سلامت یار در بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۲۰۲۴

گسترش طرح سلامت یار در بیمارستان‌ها

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سید امیر محسن ضیایی به اجرای پایلوت طرح سلامت یار اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در چندین بیمارستان انجام شده بود و از سوی کادر درمانی بیمارستان ها و بیماران با استقبال مواجه شد؛ بنابراین مهرماه سال جاری طرح سلامت یار در بیمارستان هایی که متقاضی اجرای طرح باشند برای اجرا می شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه خدمات درمانی مطلوب به زائران حج

رئیس جمعیت هلال احمر درباره کیفیت ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی، نیز تصریح کرد: خدماتی که مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ایام حج تمتع به زائران ارائه می‌دهد از سوی هیچ کشوری ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت شیوع بیماری های واگیردار تیم معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که همراه با پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه حضور دارند نسبت به جلوگیری از شیوع گسترده آن اقدام خواهند کرد، عنوان کرد: این تیم به صورت مداوم در حال رصد بیماری‌های زائران هستند و در صورت واگیردار بودن یک بیماری، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

گفتنی است، طرح سلامت یار شامل نیروهای داوطلبی هستند که به صورت رایگان در بیمارستانها حضور خواهند یافت و پس از آموزش‌های لازم به بیمارانی که همراه ندارند کمک می‌کنند، از جمله کارهای که سلامت یاران انجام می‌دهند مواردی است که جزو خدمات پرستاری نیست، مانند غذا دادن به بیمار، حمام بردن، راه بردن بیمار و حدود 33 مورد که پرستاران برای بیماران انجام نمی‌دهند.

700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه