Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- این روز‌ها بر روی برخی از موادغذایی و کالا‌های مصرفی نوشته‌هایی را می‌بینیم که در برخی موارد ممکن است برای مشتری سوال ایجاد کند که این نوشته با چه مجوزی برروی محصولات نوشته می‌شوند و چقدر صحت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، نوشتن عبارات مختلف برروی مواد غذایی و کالا‌های مصرفی در موارد بسیاری نظر افراد را تا حدی به خود جلب می‌کند و در برخی موارد به قدری اغراق آمیز است که مشتری را به فکر فرو می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نوشته محصول مشترک ایران و فنلاند بر روی یک ساندویچ معمولی این سوال را مطرح می‌کند که این ساندویچ که ترکیبی از نان تست جو، پنیر، گوجه، سس و ادویه است چه فرآورده پیچیده‌ای است که محصول مشترک ایران و فنلاند محسوب می‌شود.

این نکته قابل تامل است که یک ساندویچ کلاب که تمام اجزای آن در داخل کشور تهیه، تولید و بسته بندی می‌شود چه کاری از سوی کشور فنلاند روی آن انجام می‌شود که این نوشته روی آن درج شده است.

با پیگیری های انجام شده از کارخانه تولیدی این محصول، یک از کارمندان این شرکت مدعی شد که برخی از فرمول ها و طعم های استفاده شده در این ساندویج کلاب مخصوص یک شرکت فنلاندی با سابقه 50 ساله است که در برخی کشورها، شرکت هایی را دایر می‌کند تا محصولات با طعم خاص را عرضه کند.

وی افزود: مواد اولیه در داخل کشور تهیه می شود و طعم این محصول تحت لیسانس شرکتی در فنلاند بوده و این درحالی است که با همکاری این شرکت از طریق فرمول های خاص و با همان کیفیت که در کشور فنلاند تولید می‌شود به دست خریدار می‌رسد.

در راستای پیگیری‌های انجام شده روابط عمومی سازمان استاندارد در گفت‌ وگو با میزان درخصوص نظارت بروی عبارات نوشته شده بر روی محصولاتی از این قبیل گفت: چون ساندویچ کلاب استاندارد اجباری ندارد، نمی‌تونیم نظارتی روی آن داشته باشیم، مگر اینکه یک واحد تولیدی درخواست استاندارد تشویقی دهد و بخواهد آن را دریافت کند تا در این صورت نظارت‌های لازم انجام شود.

وی افزود: ظاهرا تاکنون هیچکدوم از کلاب‌ها استاندارد تشویقی از سازمان استاندارد دریافت نکردند و تا زمانی که مواد غذایی استاندارد اجباری نداشته باشند، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بروی آن نظارت دارد و دریافت پروانه بهداشت برای آن‌ها کفایت می‌کند.

حال با این تفاسیر باید دید محصولاتی از این دست تحت نظر چه نهاد یا سازمانی نظارت می‌شوند تا صحت و سقم نوشته های آن را بررسی کند و باید دید تولیدکننده تا چه حد مجاز به نوشتن عبارات اینچنینی بر روی محصولات خود است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد