Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان شامگاه پنج‌شنبه هم‌زمان با شام شهادت امام صادق(ع) در مجمع هیئات مذهبی رشت با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: برخی با مقایسه ظاهر رفتار خود با رفتار امام معصوم، خود را شیعه ناب می‌دانند در صورتی‌ که باطن اعمال باید مورد مقایسه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: شباهت اندیشه و تفکر از تمام ابعاد با امام معصوم نیز دلیل بر شیعه ناب بودن نیست زیرا در طول تاریخ افرادی زیادی بودند که با وجود یکسان بودن تفکرشان با امام زمانشان نتوانستند در رکاب او بمانند و به‌موقع عمل صحیح را انجام دهند.

وی افزود: مهم‌ترین بخش شیعه بودن ولایت پذیر بودن است زیرا اگر این خصلت در ما دچار مشکل باشد اعمال عبادی و تفکری ما رنگ و بوی شیعه تفکر شیعه ناب را ندارد و همین امر سبب می‌شود تا امام معصوم نتواند شرایط قیام بر علیه طاغوت زمان را آماده کند.

مهدوی با اشاره به شیوه مقایسه میزان ولایتمداری هر انسان خاطرنشان کرد: در روایات از امام صادق (ع) آمده است که شیعه واقعی کسی است که در شادی اهل بیت(ع) شاد و در اندوه آنان غمگین باشد.

وی در تشریح شرایط ولایت پذیری افزود: یکی دیگر از شرایط ولایت پذیری، فراهم نکردن شرایط حکومت طاغوت است که امروزه می‌بینیم با بسته شدن قراردادهایی مانند کرسنت و توتال زمینه سلطه طاغوت و صهیونیست بر نظام اسلامی فراهم شده است.

مهدوی با اشاره به سابقه انگلیس و عوامل داخلی آن در تلاش برای ایجاد توطئه و اخلال در نظام اسلامی گفت: آن‌ها در طول تاریخ تلاش‌های زیادی برای به انحراف کشاندن نظام اسلامی انجام دادند که از جمله آن می‌توان به رواج تفکر ضاله بابیت و همین طور تربیت عمامه به‌سرهای غیرانقلابی و سازشگر اشاره کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان افزود: امروز دشمن به‌دنبال ترور شخصیت چهره‌های مهم انقلابی تاریخ است و از این رو شاهد هستیم با انتشار یک سند دروغین تلاش می‌کند تا فردی مبارز و عالمی مجاهد چون آیت الله کاشانی را به همدستی با آمریکا در کودتای 28 مرداد متهم کند.

مهدوی اذعان داشت: امام صادق (ع) استاد تمام عیار مقابله با جنگ نرم در حکومت اسلامی است زیرا با برگزاری کلاس‌های درس و ایستادگی در برابر عقاید منحرف زمان خود توانست نقشه علمای یهود راه یافته به دربار حاکم وقت را نقش برآب کند.

وی با انتقاد به اجرای غیرقانونی سند 2030 و حذف برخی دروس از کتب درسی گفت: امروز خطری که برخی افراد در داخل کشور برای نظام اسلامی ایجاد می‌کنند به مراتب بیشتر از خطر داعش و وهابیت است و اگر کوچکترین غفلتی از جانب فردی صورت بگیرد خواسته یا ناخواسته بر علیه دین نقش آفرینی کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در جلسات مذهبی با شیوه زندگی و مقایسه اهل بیت بیان شود افزود: برخی از مسئولان امروزه سخنانی را می‌گویند که تکرار سخنان دشمن است و این نتیجه نفوذ تفکر غربی و سلطه طاغوت بر نظام اسلامی است.

مهدوی اظهار داشت: شروع از دست دادن تمدن اصیل اسلامی از خانه‌نشینی امیرالمومنین علی(ع) آغاز شد اما خوشبختانه هنوز شاهد نفوذ و گسترش تفکر ناب اسلامی و شیعی در میان عالمانی چون شیخ نمر، شیخ زکزاکی و پیروان آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ی

شباهت اندیشه و تفکر از تمام ابعاد با امام معصوم نیز دلیل بر شیعه ناب بودن نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت خداوند که قرآن است در این شب‌های عزیز نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: انس بیشتر با قرآن باعث ارتقای درجات انسان در آخرت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: رزق و روزی معنوی یک فرد در شب‌های قدر کسب می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به روز جمهوری اسلامی بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی درصدد الگوگیری از مکاتب مختلف غربی برای برگزیدن حکومت و نظام سیاسی بودند که رأی حداکثری مردم این فکر باطل را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است چون مردم با رأی خود حکومت و دولت‌مردان را برگزیدند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: رأی مردم در جمهوری اسلامی ارزش بالایی پیدا کرد و این نیز از برکات و ثمرات استقرار نظام مردم‌سالاری دینی است.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: نگه داشتن حرمت روز شهادت امام علی (ع) به دلیل مصادف شدن با روز طبیعت باید مدنظر باشد.

کد خبر 6064696

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط علی(ع) بنا شد | قدر نظام را بدانید
  • قیام دهم فروردین نقطه عطفی در تحولات نظام اسلامی
  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی (ع) بنا نهاده شد
  • دوازدهم فروردین؛ روز تثبیت نظام اسلامی
  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)