Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی شنا دلیل نگاه فدراسیون به بازی‌های جهانی با چشم مسابقات تدارکاتی را، ناهماهنگی تقویم مسابقات آسیا با جهان دانست.

به گزارش ایسنا، جمال چاوشی‌فر، کاپیتان تیم ملی شنا تمرینات خود را در اردوهای تیم ملی پیگیری می‌کرد تا در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند. اما با مصدومیت او از ناحیه مچ دست به احتمال زیاد از شرکت در این مسابقات جا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال چاوشی‌فر و مهدی انصاری دو شناگر تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان بودند که با این مصدومیت چاوشی‌فر، تیم ملی تنها با یک شناگر در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود.

در رابطه با به وجود آمدن این مشکل برای کاپیتان تیم ملی شنا خبرنگار ایسنا گفت‌وگویی را با خشایار حضرتی، مربی تیم ملی ترتیب داد تا اطلاعات دقیق‌تری را در مورد مصدومیت چاوشی‌فر و بازی‌های پیش روی تیم ملی کسب کند.

خشایار حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط مصدومیت جمال چاوشی‌فر گفت: متأسفانه کاپیتان تیم ملی با مصدومیتی از ناحیه مچ دست مواجه شده است. فعلا شرایط شرکت در مسابقات و تمرینات را ندارد و با این شرایط بازی‌های جهانی را از دست می‌دهد که ناراحت کننده است.

او در مورد بازی‌های قهرمانی جهان ادامه داد: با یک بازیکن به این مسابقات می‌رویم. هدف ما رسیدن به رکورد ورودی این مسابقات بود که شناگران ما مثل مهدی انصاری به این مهم دست یافتند. ما در این دور از مسابقات جهانی به عنوان یک بازی تدارکاتی شرکت می‌کنیم چون، هدف اصلی ما بازی‌های داخل سالن است و هدف ما در این بازی‌ها کسب نتایج قابل قبول است.

مربی تیم ملی شنا افزود: البته در این دور از بازی‌های جهانی هم می‌توانستیم نتایج خوبی بگیریم اگر زمان مناسب را در اختیار داشتیم. اما متأسفانه مسابقات خیلی فشرده است و به مردم قول دروغ نمی‌دهیم که در بازی‌های جهانی برای مدال می‌جنگیم.

حضرتی در پاسخ به انتقاد از شرکت در مسابقات جهانی به عنوان بازی‌های تدارکاتی اظهار کرد: این مساله ربطی به حرفه‌یی یا غیرحرفه‌یی بودن شنای ایران ندارد، تقویم آسیا با تقویم جهانی هماهنگ نیست که اذیت کننده است. ما به دلیل فشرده بودن مسابقات نمی‌توانیم در رقابت‌های جهانی مدالی کسب کنیم و تنها می‌توانیم رکوردهای ملی خود را بهتر کنیم. این در شرایطی است که اگر تمرکز خود را بر روی بازی‌های داخل سالن قرار دهیم قطعا نتایج بهتری با بازتاب بیش‌تر و بهتر کسب می‌کنیم.

او در این باره افزود: ما باید پله‌های رشد را یکی پس از دیگری طی کنیم تا به نتایج قابل قبول برسیم. دلیل کسب نکردن نتایج خوب در جام جهانی هم به دلیل شرایط خاص این مسابقات است. ما بازی‌های فشرده‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم و وقت زیادی را برای آماده سازی جهت حضور در این مسابقات نداریم و دلیل این کم بود وقت‌ها هماهنگ نبودن تقویم مسابقات آسیا با تقویم جهانی است.

مربی تیم ملی شنا در پایان این گفت‌وگو با اشاره به اردوهای تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: ما به دلیل نبود استخر ۲۵ متر تمرینات خود را در عرض استخر آزدی پیگیری می‌کنیم. حتی برای بازی‌های انتخابی مسابقات ترکمنستان هم که در استخر زنجان برگزار شد استاندارد خوبی از نظر نور استخر وجود نداشت. اگر شرایط مالی بهتری وجود داشت با پیگیری اردوهای خود در کمپ‌های با کیفیت می‌توانستیم شرایط را خیلی بهتری را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان