Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وبدا ، سید محمود تارا افزود: اعضای محترم سازمان نظام پزشکی برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی از طریق سامانه الکترونیک با توجه به ترافیک ساعات اولیه و مشکلات ایجاد شده، تا ساعت ١٢ به سامانه انتخابات مراجعه نکنند.
وی تاکید کرد: رأی گیری حضوری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه از ساعت ٨ صبح آغاز شده است و طبق برنامه اولیه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**تعیین فهرست برای انتخاب اعضای هیات مدیره نظام پزشکی اشتباه است
در همین حال عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی گفت: تعیین فهرست برای انتخاب اعضای هیات مدیره نظام پزشکی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی اشتباه است.
غلامعلی عکاشه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اینکه فهرستی را تهیه کنند، کار درستی نیست چون همه آنهایی که می خواهند در انتخابات مشارکت کنند، اندیشه سیاسی دارند و با این فهرست جریان را به سمت سیاست بازی و سیاست کاری هدایت می کنند.
عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی افزود: اگر به فهرست رای بدهیم در حق همه اجحاف می کنیم رای دادن به این معنا نیست هرکس را که نمی شناسی به آن رای دهیم این، استفاده نابجا از مردم محسوب می شود .
عکاشه ادامه داد: من باید به تفکر و ایده های خودم برای پشتیبانی از حرفه ام رای بدهم، نه اینکه اکنون فهرست ها را ارائه داده اند و ما باید به آنها رای بدهیم، در واقع فهرست های خاص، بیشتر می تواند انگیزه سیاسی داشته و برخی مواقع نیز حاکمیتی باشد.
عکاشه تاکید کرد: همچنین اینکه برخی شعارهای انتخاباتی خودشان را با جو سیاسی شدن مطرح می کنند نشان می دهد، انگیزه غیرحرفه ای دارند که با این موضوع هم نیز مخالفم.
عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران خاطرنشان کرد: ما برای این به عرصه انتخابات می آییم که از نقطه نظرات خودمان در حوزه سیاست استفاده کنیم نه اینکه از رای مردم برای منافع خودمان سوء استفاده کنیم.
عکاشه از استقبال خوب پزشکان برای شرکت در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: این حضور گسترده به پزشکان فهیم ما این شانس را می دهد که بتوانند در این انتخابات مشارکت جدی تری داشته باشند که امیدواریم این دوره از انتخابات نیز با شور و استقبال خوبی که از سوی پزشکان شروع شده است به خوبی برگزار شود.

**مشارکت بیشتر پزشکان در انتخابات، موجب اقتدار نظام پزشکی می شود
همچنین مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: هرچه حضور پزشکان در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی بیشتر باشد، موجب اقتدار بالای این سازمان در کشور می شود.
رضا لاری پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در باره برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظامپزشکی در روز جمعه 30 تیرماه افزود: این انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است چون در دوره جدید نظام پزشکی با مسائل و حوادث جدیدی رو به رو است که مهمترین آنها از حدود و قصور حرف پزشکی تا بحث های انتظامی، موضوع مالیات، تعرفه ها و مسائل و مشکلاتی که حوزه پزشکان عمومی، جراحان و دستیاران است.
وی تصریح کرد: پیش از این فرضیه ها به این شیوه بود که حضور دولت ها و سیاسیون در سازمان نظام پزشکی به دلیل داشتن امکانات و نفوذ؛ می تواند منافعی برای جامعه پزشکی داشته باشد و به رغم تلاش آنها در سه دوره اخیر این فرضیه اثبات نشد.
لاری پور ادامه داد: به نظر می رسد در دور جدید، انتخاب افرادی که به استقلال سازمان وفادار باشند و در مقابل نهادهای مرتبط با نظام سلامت از وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر تا بخشی از نهادهای حاکمیتی بتوانند به صورت فردی و جمعی از منافع جامعه پزشکی دفاع کنند، بیشتر برای شرکت کنندگان در انتخابات ملاک است.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر مشارکت در انتخابات نظام پزشکی هرچه بیشتر باشد و آرای افراد منتخب مستحضر به جمعیت بیشتری از حرفه مندان پزشکی باشد قدرت سازمان نظام پزشکی افزایش پیدا می کند.
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: بهتر است که حضور بزرگان، اساتید و افراد باتجربه به عنوان مشاوران اصلی سازمان با حضور در یک اتاق فکر اصولی برای کمک به آینده سازمان نظام پزشکی شکل بگیرد و بجای انسان های تکراری از افراد آگاه و دانشمند نسبت به قوانین، حقوق صنفی، مسائل اقتصاد سلامت و منابع انسانی در هیات مدیره های نظام پزشکی بیشتر استفاده شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه با تعدد لیست های معرفی شده که نشان از عدم انسجام و به نوعی تفرق و البته تکثر در جامعه پزشکی است، آرای زیادی شکسته خواهد شد و به مجموعه افراد سنتی، حائز اکثریت آرا می شوند.
لاری پور گفت: هرچه مشارکت پزشکان در این دوره از انتخابات افزایش پیدا کند، فضای نحوه رای گیری الکترونیکی که وزارت بهداشت ایجاد کرده است توازن آرا تا حدودی به هم می خورد، که باید در این زمینه برخی از مسائل و تخلفات انتخاباتی مانند رای گیری اینترنتی و جمع کردن افراد در یک حوزه یا سازمان باید به دقت توسط مسئولان هیات نظارت و اجرایی رصد شود.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد که آینده نظام پزشکی با چالش های عظیمی بخصوص در حوزه اقتدار سازمان، منابع صنفی گروه پزشکی و حمایت از مردم و حفظ و احترام شئون حرفه طبابت رو به رو باشد که در این راستا می طلبد انسان هایی با نگاه های نوین با استفاده از ابزارهای جدید و با برنامه که هم پاسداشت قانون است و هم به نوعی علمی عمل کردن، در راس این انتخاب قرار گیرند.
وی با بیان اینکه امیدواریم کسانی که انتخاب می شوند و مسئولیت های بزرگی را به عهده می گیرند، به ارتباط و وعده های خودشان با جامعه پزشکی مانند دوران انتخابات عمل کنند، گفت: در انتخابات نظام پزشکی در تهران سال های قبل 5 تا 6 هزار نفر شرکت کردند امسال پیش بینی ها به10 هزار نفر می رسد.
وی اظهار داشت: در این انتخابات 17 نفر به عنوان عضو هیات مدیره در شهرهای بالای 500 هزار نفر انتخاب می شوند که این هیات مدیره 10 نفر پزشک، دو نفر داروساز، دو دندانپزشک، یک ماما، یک علوم آزمایشگاهی و لیسانس پروانه دار است.
هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از ساعت هشت صبح تا هشت شب روز 30 تیر با رقابت 5170 به دو صورت حضوری و الکترونیک برگزار می‌شود.
اجتمام**9136 ** 1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند و فرزانه جلالیان ** انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ علی شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص نحوه برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه، گفت: دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه با موفقیت برگزار و منتخبین مردم در پنج حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه سرنوشت مشخص شدن دو کرسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شده است، گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه "محمد رشیدی" با کسب حد نصاب آرا به عنوان منتخب اول مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و چهار نامزد که موفق به کسل بیشترین آرا شده بودند برای کسب دو کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه تعداد شعب اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات نیز همان تعداد شعب اخذ رأی در مرحله اول خواهد بود، گفت: تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه اخذ رأی روستایی برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

شعبانی ادامه داد: بر اساس اختیارات قانونی و ابلاغ وزارت کشور به استان‌ها در دور دوم انتخابات تعداد صندوق‌های اخذ رأی را می‌توان ۳۰ درصد کاهش داد، اما در نظر داریم در این دور از انتخابات نیز همان شعب اخذ رأی و در همان گستره جغرافیایی که در دور اول بوده است انتخابات دور دوم را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات در کرمانشاه کاملا الکترونیکی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دور اول انتخابات، تنها مرحله احراز هویت الکترونیکی بود اما در این دور بخش اخذ رای نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اهمیت انتخابات در دور دوم نیز به منظور برگزاری هرچه بهتر روند اجرایی انتخابات در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ کاربر شعب اخذ رأی در حال آموزش و فراگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی هستند.

وی تصریح کرد: صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی به‌گونه‌ای طراحی شده‌ که هر فردی و با هر میزان از سطح سواد می‌تواند به‌راحتی از طریق وارد کردن کد هریک از نامزدها، رأی خود را به صندوق بیاندازد.

شعبانی در ادامه این نشست خبری ادامه داد: برای هریک از چهار نامزدی که به دور دوم راه پیدا کرده‌اند یک کد در نظر گرفته شده که "جهانبخش امینی" با کد ۱۱، "ابراهیم رحیمی زنگنه" با کد ۲۲، "فضل الله رنجبر" با کد ۳۳ و "عبدالرضا مصری" با کد ۴۴ در انتخابات حضور خواهند داشت و هنگامی که رای دهنده کد نامزد مورد نظر خود را وارد، تصویر نامزد روی صفحه قابل مشاهده بوده و سپس می‌تواند رای خود را ویرایش و یا ثبت کند.

به گفته وی، دکمه رای سفید نیز برای کسانی که می‌خواهند رای سفید بدهند روی این صندوق‌های الکترونیکی تعبیه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: با توجه به حساسیت و رقابت شدیدی که در این دور از انتخابات وجود دارد، برنامه‌ریزی شده انتخابات را با دقت بیشتری برگزار کرده و تغییراتی در عوامل اجرایی بوجود خواهد آمد و از ظرفیت نمایندگان فرماندار حوزه‌های انتخابیه دیگر استان که در دور اول بوده‌اند در این دور و در حوزه انتخابیه کرمانشاه استفاده خواهد شد.

وی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز گفت: کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ حوزه‌ای رأی نداده‌اند و یا اینکه در همین حوزه انتخابیه کرمانشاه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند؛ می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت در دور دوم انتخابات رأی دهند.

شعبانی در خصوص زمان مجاز برای تبلیغات نامزدها و ساعت آغاز انتخابات نیز، گفت: تبلیغات نامزدها از بامداد سه‌شنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن فرایند رأی گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم این زمان قابل تمدید خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه در خصوص مدت زمان پیش‌بینی شده برای شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات نیز، افزود: باتوجه به اینکه انتخابات در این دوره کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود در نتیجه فرایند انتخابات طولانی مدت نخواهد بود و احتمالا در همان ساعات اولیه پس از پایان رای گیری نتایج نهایی انتخابات اعلام می‌شود.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228930 برچسب‌ها کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران