Web Analytics Made Easy - Statcounter


نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا، گفت: مقامات سعودی بارها در مذاکرات دوجانبه اعلام و تاکید کرده اند که متعهد و مصمم به رعایت حفظ حرمت، امنیت و کرامت زائران ایرانی هستند.

به گزارش بی‌باک، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت وعوامل اجرایی کاروان های حج تمتع ۹۶، اظهار داشت : در سفر اخیر ریاست سازمان حج و زیارت به عربستان و مذاکره با وزیر حج این کشور؛ مقامات سعودی باردیگر اعلام کردند که به تعهدات خود درخصوص فراهم کردن زمینه های لازم برای انجام مناسک حج از سوی زایران ایرانی پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، طرح برخی مطالب از پایبند نبودن ولیعهد جدید عربستان به تعهدات این کشور در قبال زایران ایرانی را رد کرد و فضاسازی ها و تبلیغات مسموم در این خصوص در فضای مجازی را بی اساس دانست.

قاضی عسکر خاطر نشان کرد: مقامات سعودی و بویژه وزیر حج این کشور در مذاکرات اخیر هیات ایرانی؛ محکم و قاطعانه بر این نکته تاکید کرده اند که با تغییرات سیاسی در عربستان؛ هیچ تعهدی درخصوص موضوع حجاج ایرانی تغییر نکرده است و ما همچنان مصمم به رعایت حرمت و امنیت و کرامت زایران ایرانی هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی کارگزاران حج در سال جاری برای اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ زایر ایرانی به بیت الله الحرام؛ گفت : باوجود تلاش های صورت گرفته برای برگزاری حجی آرام و مطلوب برخی با فضاسازی در رسانه ها و بویژه شبکه های مجازی سعی در ایجاد اضطراب و دلهره در بین زایران دارند.

وی تصریح کرد : بارها اعلام کرده ایم که عمده این فضاسازی ها و تبلیغات مسموم ناشی از یک سلسله فرضیات ذهنی و نه واقعی است و گزارش های پلیس فتا نشان می دهد که منشا ایجاد القائات و تبلیغات منفی در خارج از مرزهاست.

قاضی عسکر همچنین با ابراز تاسف از اینکه در داخل کشور نیز بعضی مسائل مرتبط با موضوع حج به مسائل و رقابت های سیاسی کشیده شد؛ و عده ای به بهانه اینکه حج را دولت برگزار می کند؛ شروع به فضاسازی علیه برگزارکنندگان کردند؛ گفت : علیرغم این فضاسازی ها؛ اراده و تصمیم کلی نظام به انجام مطلوب حج تمتع ۹۶ بوده و هست و بحمدالله براساس آخرین هماهنگی های انجام شده؛ در حال حاضر مشکلی نداریم و برنامه ها طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به خوبی در حال انجام است.

وی از ایجاد حس آرامش و امنیت در همه زایرانی که امسال به حج مشرف می شوند به عنوان یکی از وظایف اصلی و محوری کارگزاران حج نام برد و اطمینان داد که کارگزاران حج همه مساعی خود را برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زایران بکار خواهند گرفت.

قاضی عسکر همچنین بر لزوم اطلاع رسانی شفاف و دقیق به زایران درباره برنامه های حج تاکید کرد و گفت : باید بکوشیم تا زایران بیت الله الحرام و بستگان آنها در ایران هیچ نگرانی و اضطرابی نداشته باشند.

وی همچنین تداوم و تقویت جلسات و نشست های آموزشی ویژه زایران را مورد تاکید قرار داد و گفت : استقبال خوب زایران از این فعالیت های فرهنگی خوب بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سفرهای اخیر خود به استان های کشور و دیدار با دست اندرکاران حج و زایران بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت : حج امسال؛ حج ویژه ای است و هماهنگی و همکاری خوبی میان مجموعه کارگزاران حج اعم از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد.

قاضی عسکر اقدام برخی کاروان های حج در راه اندازی کانال های خبری در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی را برای اطلاع رسانی به زایران ستود و انتشار اخبار و تصاویر از لحظه لحظه این سفر معنوی؛ موجب آرامش خاطر زایران و بستگان آنها خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت هوشیاری و اهتمام زائران حج تمتع ۹۶ به رعایت و اجرای توصیه هایی که از سوی کارگزاران و دست اندرکاران حج مطرح می شود، تاکید و خاطر نشان کرد: برغم همه تدابیر انجام شده و توافقات صورت گرفته؛ باید نظارت ها و دقت خود نسبت به امور حج را مضاعف کنیم تا ان شاالله حجی با آرامش کامل برگزار شود.

قاضی عسکر به فعالیت های فرهنگی پیش بینی شده برای زائران حج ۹۶ اشاره کرد و گفت: جلسات جزخوانی قران کریم؛ مکه و مدینه شناسی و نشست های انس و معرفت از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده حج امسال است.

وی همچنین به برگزاری دعای کمیل در برخی هتل های محل اقامت زایران اشاره کرد و گفت : براساس توافقات انجام شده؛ مراسم دعای پرفیض و روحبخش کمیل امسال در هتل های محل اقامت زایران برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مدیریت حج را یک مدیریت جمعی دانست و گفت : بدون شک اخلاق خوب؛ تواضع؛ پرکاری و تلاش گسترده دست اندرکاران زمینه برگزاری حج مطلوب و ارام را فراهم خواهد کرد و در این راه از هیچ تلاش فروگذار نخواهیم کرد.

با تجربه ترین مدیران کاروان در حج امسال از زائران میزبانی می کنند

سرپرست معاونت امور حج و زیارتسازمان حج و زیارت بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان مدیران و کارگزاران و دست اندرکاران حج تاکید کرد و گفت : امسال باتجربه ترین مدیران کاروان در خدمت زائران بیت الله الحرام خواهند بود.

نصرالله فرهمند نیز در این مراسم گفت: به منظور خدمت رسانی بهتر؛ مقرر شد امسال از مدیران باتجربه تر در حج استفاده شود.

وی مدت اقامت زایران ایرانی در مدینه را پنج شب و شش روز عنوان کرد و افزود: وقت زیادی برای مدیر کاروان در مدینه نیست لذا باید با برنامه ریزی دقیق و منظم زمینه بهره مندی حداکثری از حضور در مدینه النبی (ص) را فراهم کرد.

فرهمند بر لزوم همکاری و تعامل هرچه بیشتر میان مدیران کاروان ها با مدیران هتل ها تاکید و خاطرنشان کرد: باید با مدیریتی توام با رفاقت و دوستی و در عین حال با صلابت؛ امور زایران را در حج مدیریت و به انجام رساند.

وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل و تدارکات تلاش شده است تا با بهترین شرکت های موجود در عربستان کار شود، گفت: خدمت به زایران سرلوحه کارهای مدیران است و هیچ حقی از زایران نباید نادیده گرفته شود. در قبال همه خدماتی که زائر پول آن را پرداخت کرده، نباید کوتاهی کنیم.

حمید محمدی نیز در همایش یک روز ه مدیران و عوامل اجرایی کاروان های حج تمتع ۹۶ افزود: باتوجه به اینکه همه برنامه های حج امسال براساس ساعت ها کار کارشناسی انجام گرفته از مدیران کاروان ها و همه عوامل اجرایی می خواهیم فقط براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و جدول زمان بندی، برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند حرکت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه حج امسال به دلیل شرایط و فضای موجود، حجی حساس و دارای اهمیت خاص است، اظهار کرد: مدیر کاروان های حج با اطلاع رسانی دقیق به حجاج و برگزاری جدی جلسات آموزشی و توجیهی، فرایند سفر حج که بصورت طبیعی در کنار ابعاد معنوی آن، سفر پرزحمتی است را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه امکانات کلی و ظرفیت اسکان بویژه در مدینه که تغییر خاصی ایجاد نشده اما به ظرفیت اعزامی حجاج به این کشور ۵۰۰ هزار نفر اضافه شده است، گفت: این مهم از دیگر مسائلی است که بر حساسیت فضای حج افزوده و باید با اطلاع رسانی دقیق به حجاج، آنان با آگاهی و اشراف کامل از فرایند سفر و امکانات به این سفر معنوی مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدیران کاروان ها و عوامل اجرایی نفرات صف نخست زائران بوده و به نوعی حلقه وصل سازمان حج با حجاج هستند، اظهار کرد: مدیران کاروان ها نقش بسیار مهم و حساسی برعهده دارند و باید تنها براساس برنامه ریزی های صورت گرفته حرکت کنند چون امسال دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

وی با بیان اینکه امور اجرایی عربستان با همکاری وزارت حج عربستان به خوبی پیش رفته است، ادامه داد: زائران برای پرهیز ار ایجاد هرگونه حساسیت و تحریک باید براساس قوانین و ضوابط و مقررات عربستان توجیه شوند.

محمدی با تاکید براینکه برای برگزاری حج عزتمند و آرام از بهترین نیروها بعنوان عوامل اجرایی استفاده شده است، گفت: در گزینش عوامل اجرایی بسیار سخت گرفته شده است تا یک حج همراه با عزت وآرام برای زائران عزیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها از جمله حمل و نقل، اسکان، تغذیه و غیره برنامه های دقیقی برای برگزاری یک حج عزتمند انجام گرفته است، خطاب به مدیران کاروان ها و عوامل اجرایی، گفت: امسال موارد تخلف از مقررات و ضوابط ابلاغ شده از هیچ شخصی پذیرفته نخواهد شد و همه دست اندرکاران باید برای جلوگیری از کمترین مسائل براساس دستورالعمل های ابلاغ شده عمل کنند.

محمدی با تاکید بر وجود نگاه های حساس بر فضای حج امسال، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع زائران از سوی مدیران کاروان ها، مشکلات و مسائل بسیاری را رفع خواهد کرد و در نهایت فضای آرامی را بوجود خواهد آورد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان ضرورت جدی گرفتن جلسات آموزشی و توجیهی گفت: حج کاری کاملا تشکیلاتی است و هیچ یک از مدیران کاروان ها، مجموعه ها و ستادها نباید براساس داشته های خود اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به زحمات همه دست اندرکاران، حج امسال حجی عزتمند و آرام و موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی