Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۰۲ هزار و ۲۲۳ تن محصولات هسته دار از باغات و مزارع استان تولید و برداشت می‌شود.

عبدالله فتح الله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر سطح زیر کشت محصولات هسته دار در استان را ۲۶هزار و ۱۱۸ هکتار عنوان کرد و افزود: در سال جاری از این میزان سطح زیرکشت ۲۰۲ هزار و ۲۲۳ تن محصولات باغی هسته دار برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سطح کل زیرکشت زردآلو در استان را پنج هزار و ۲۰۴ هکتار اعلام کرد و افزود: محصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۲۹ هزار و ۳۴۹ تن است که به ترتیب اولویت ارومیه ۱۱ هزار و ۴۱۰ تن، شاهین دژ سه هزار و ۹۹۲ تن، مهاباد دو هزار و ۸۸۰ تن بیشترین میزان تولیدات را به خود اختصاص داده‌اند.

فتح الله زاده در خصوص تولید هلو در استان اظهارداشت: در حال حاضر سطح کل زیرکشت هلو در استان هفت هزار و ۷۴۵ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۷۸ هزار و ۸۴۳ تن است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان محصول به ترتیب اولویت ارومیه ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن، میاندوآب ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن، اشنویه ۱۱ هزار و ۱۹۷ تن، مهاباد هشت هزار و ۲۸۰ تن، نقده چهار هزار و ۵۵۰ تن سلماس دو هزار و ۷۰۰ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص میزان تولید شلیل در استان گفت: در زمان حاضر سطح کل زیرکشت شلیل در استان چهار هزار و ۴۳۶ هکتار و محصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۴۶ هزار و ۲۴۴ تن است.

وی افزود: به ترتیب اولویت ارومیه ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن، شاهین دژ پنج هزار تن، مهاباد یک هزار و ۷۴۰ تن، اشنویه یک هزار و ۵۷۹ تن بیشترین تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

فتح الله زاده ادامه داد: سطح کل زیرکشت آلو در استان چهار هزار و ۹۱۰ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار ۲۹ هزار و ۴۵ تن است که به ترتیب اولویت ارومیه ۱۳ هزار و ۸۵۳ تن، میاندوآب ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

وی سطح کل زیرکشت آلبالو در استان را شش هزار و ۴۷ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار یک هزار و ۲۴۸ تن عنوان کرد و افزود: این محصول به ترتیب اولویت خوی ۶۴۲ تن، مهاباد ۱۷۸ تن، ارومیه ۱۷۷ تن، بوکان ۹۰ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

فتح الله زاده سطح کل زیرکشت گوجه در استان ۵۶۴ هکتار ومحصول تولیدی آن براساس پیش بینی سال ۹۶ به مقدار سه هزار و ۵۱۴ تن برشمرد که به ترتیب اولویت میاندوآب یک هزار و ۱۲۰ تن، سلماس هزارتن، ارومیه ۶۰۰ تن، شاهین دژ ۳۴۲ تن و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه خبرداد.

حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌غربی، محبوبی اظهار کرد: امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد، آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

وی ادامه داد: تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد