Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: متاسفانه در ماه های اخیر عده ای از مردم و حتی افراد متدین جامعه در شبکه ها و فضاهای مجازی علیه حج واجب سخن می گویند در حالی که این واجب شرعی باید ارج نهاده شود.
وی با انتقاد از برخی مطالب در فضای مجاز مبنی بر هزینه شدن پول حجاج خانه خدا توسط آل سعود برای تجاوز به مردم یمن ادامه داد: این گونه سخنان ناسنجیده که توسط دشمنان و افراد فراری خارج از کشور هدایت می شود، برای جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در آیین حج ابراهیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هزینه تشرف به حج تمتع را بر اساس شرع اسلام و فتوای مراجع عظام تقلید نمی توان برای امر دیگری هزینه کرد، اضافه کرد: حج تمتع بر همه کسانی که توانایی داشته باتشند واجب بوده لیکن می توان هزینه حج های مستحبی را صرف سایر امور از جمله احسان و نیکوکاری کرد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به حضور حجاج ایرانی در حج تمتع امسال گفت: حضور در این آیین شرعی پس از وقفه ای کوتاه، تصمیم نظام و شخصیت های بزرگ کشورمان بوده است.
آیت الله پورمحمدی افزود: اکنون نیز به برکت قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی، حجاج ایرانی با عظمت و عزت در این آیین بزرگ اسلامی حضور خواهند د اشت.
وی همچنین با اشاره به ممانعت رژیم صهونیستی از اقامه نماز فلسطینی ها در قدس شریف ادامه داد: این اقدام رژیم غاصب که با اعتراض گسترده مردم مظلوم فلسطین همراه بوده، توسط نمازگزاران مومن محکوم می شود.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز هفته کرامت اضافه کرد: برکات معنوی این بانوی بزرگ اسلام موهبت و نعمتی الهی بوده و باید قدر دانسته شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود