Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در همه سال‌ها دشمن تلاش کرد که احکام امام خمینی (ره) را در خصوص منافقین نقض کند گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هرگز نمی‌‌توان چهره منافقین را عوض کرد و هرگز نمی‌توان شر و دشمنی این افراد را از خاطره‌ها پاک کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: اگر انسانبا تقوا زندگی کند شیطان نمی‌تواند در دل‌ها نفوذ کند و یاد خدا همواره در دل‌ها حکم‌فرما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه حاکمیت واقعی از آن خداست و هیج حکومتی جز حکومت خدا در دنیا ماندگار نیست افزود: حکومت خدا تنها به حکومت نبوت تفویض شده و به ولایت منتقل می‌شود و در آخرحکومت نهایی جهان متعلق به حضرت ولیعصر(عج) است.

صدیق عربانی با بیان اینکه علما، مراجع عالی‌قدر و تمامی مراجع تقلید برما حق حکومت دارند گفت: به‌دلیل اینکه مسلمانان اهل وحدت و یکپارچگی هستند در حال حاضر سکان هدایت تا زمانی که این پرچم به‌دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) تحویل داده شود به‌دست مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه امام باید همان قداست و معنویت پیامبران و معصومان را داشته باشد تا در دل مردم نفوذ کند خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در طول عمر کوتاه خود تمامی ابعاد قرآن را در جامعه زمان خود پیاده کرد و شاگردان ایشانجهانرا متحول کردند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه امام صادق (ع) در دوران عمر خود در راستای ترویج و زنده نگه داشتن اسلام با مستکبران زیادی مقابله کرد گفت: امامان و معصومان بسیار مظلوم هستند و مستکبران حتی پس از به شهادت رساندن آن‌ها اجازه ساختن بارگاه را برای آن‌ها ندادند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه انسان باید در مقابل خواسته خدا ادب و معرفت داشته باشد و تنها در این شرایط در پیشگاه خدا مقبول است تصریح کرد: انسان همواره باید در مقابل خواسته خدا تسلیم باشد و فرزندان و آیندگان خود را به همین شیوه تربیت کند.

خطیب موقت نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومعه (س) و با بیان اینکه مردم گیلان همواره این مناسبت های مبارک را گرامی می دارند افزود: مردم گیلان با تقدیم 8 هزار شهید به انقلاب ثابت کردند که همواره مردمی ولایت مدار به نظام مقدس جمهوری و نظام اسلامی هستند.

صدیق عربانی با اشاره به هفته بهزیستی و با تاکید بر اینکه کار و تلاش این این نهادهای حمایتی در جامعه اسلامی همواره قابل تحسین است گفت: نخبگان و اندیشمندان زیادی در قالب معلولانبا حمایت‌های ویژه این نهادهای حمایتی در حوزه‌های فرهنگی و علمی جامعه می‌درخشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز برپایی نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 50 مرکز استان گیلان برپا می شود افزود: مدیران و مسئولان باید با برپایی و شکوه بیشتر نماز جمعه، غربتاسلام را به‌صورت ویژه به تمامی جهان نشان دهند و برپایی اینگونه مراسمات خار چشم دشمنان اسلام است.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه عظمت نماز جمعه جان آدمی را از آتش جهنم در امان می‌دارد گفت: همایش باشکوه اندیشه نو به منظور تقدیر از اندیشمندان مدرسان معارف الهی اول مرداد در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید مطهری انزلی برگزار می‌شود و میزبانی گیلان در برگزاری این همایش یک افتخار برای مردم گیلان محسوب می‌شود.

صدیق عربانی با اشاره به فرا رسیدن 5 مرداد سالروز عملیات پر افتخار مرساد در دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه این عملیات نشانه اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است افزود: تجاوز عراق به خاک ایران با حمایت همه جانبه کشورهای غربی انجام شد و ایران اسلامی نوپا در آن دوران 8 سال قدرتمندانه در مقابل تمامی کشورهای غربی مقاومت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در همه سال‌ها دشمن تلاش کرد که احکام امام خمینی (ره) را در خصوص منافقین نقض کند ابراز داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری هرگز نمی‌‌توان چهره منافقین را عوض کرد و هرگز نمی‌توان شر و دشمنی این افراد را از خاطره‌ها پاک کرد.

انتهای پیام/

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس