Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: تصمیمی که گرفته شده این است که در هر وزارتخانه حداقل یکی از معاونت‌ها به زنان سپرده شود و در سطح وزیر نیز اقداماتی در حال انجام است که به حضور زنان در کابینه دوازدهم بیانجامد. غلامرضا حیدری با اشاره به انتشار برخی شایعات درباره عدم تحقق مطالبات گفتمانی مردم در تشکیل کابینه دوازدهم و منتفی شدن مسائلی همچون حضور زنان در کابینه اعلام کرد: البته آن‌چه در این راستا مطرح شده، صرفاً در حد شنیده‌ها است و هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحت یا کذب این موارد را تایید یا تکذیب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نامه نيوز، او گفت: بنابر تجربه سال‌ها و ادوار قبل، تا زمانی که رییس‌جمهوری رسماً اعضای کابینه را به مجلس معرفی نکند، نمی‌توان با قطعیت درباره هیچ موضوعی اظهارنظر کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال همگان اذعان دارند، انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری با بسیج همگانی اصلاح‌طلبان و با پشتیبانی تمام‌قد آقای خاتمی به نتیجه رسید.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای خاتمی از ماه‌ها قبل از انتخابات و زمانی که خبرهایی درخصوص تلاش برای ممانعت از کاندیداتوری مجدد روحانی به گوش می‌رسید، بر لزوم حمایت یکپارچه از روحانی تاکید داشت.
او یادآور شد: آقای خاتمی همواره حامی و پشتیبان روحانی بوده و اصلاح‌طلبان نیز تحت رهبری آقای خاتمی، علی‌رغم برخی نارضایتی‌ها و دلخوری‌ها با تمام وجود به میدان آمدند و از روحانی حمایت کردند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم همزمان با این حضور چشمگیر جریان اصلاحات که در حمایت از روحانی به میدان آمد، بخشی از اصولگرایان معتدل نیز حضور داشتند و اکنون نیز انصاف، عقل و تدبیر ایجاب می‌کند که آقای روحانی درعین حال که رییس‌جمهوری همه ملت ایران است، به هر حال باید به حامیان اصلی خود که موجب پیروزی‌اش در انتخابات شدند، توجه ویژه داشته باشد و کسانی را برای حضور در کابینه انتخاب کند که مشی و رویکردشان در راستای این خواست و نگاه مردم باشد.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به بیان دیگر اصلاح‌طلبان هرگز هیچ‌گونه سهم‌خواهی از کابینه مطرح نکرده و نمی‌کنند و تاکیدمان این است که کابینه باید در راستای تحقق خواسته‌های عمومی مردم تشکیل شود.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال انتخاب کابینه همواره نیازمند تعامل و رایزنی با گروه‌ها و اشخاص مختلف داشته و این بار نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که گویا آقای روحانی برای تشکیل کلیت کابینه با رهبری هماهنگی انجام می‌دهد اما درباره صحت و سقم آن نمی‌توان با قطعیت نظر داد.
او در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور زنان در کابینه و انتشار برخی شایعات درباره منتفی شدن این مسئله اعلام کرد: اطلاعات بنده این مسئله را اثبات نمی‌کند و حداقل تصمیمی که گرفته شده این است که در هر وزارتخانه حداقل یکی از معاونت‌ها به زنان سپرده شود و در سطح وزیر نیز اقداماتی در حال انجام است که به حضور زنان در کابینه دوازدهم بی‌انجامد.
حیدری در پایان تصریح کرد: نباید با رویکرد جنسیتی به این مسائل نگاه کنیم؛ بلکه باید با رویکرد شایسته‌سالارانه موضوع تشکیل کابینه را پیگیری کنیم.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی، نصرالله پژمانفر، مالک شریعتی، رضا تقی‌پور، علی خضریان، محسن زنگنه، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی، حمید رسایی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد