Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:19:59 GMT

امام جمعه دیر: سنگر نماز جمعه مردمی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۶۵۲۰

امام جمعه دیر: سنگر نماز جمعه مردمی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر با اشاره به سالروز برپایی نخستین نماز جمعه افزود: تریبون نماز جمعه سنگر فرهنگی و نماز جمعه و نهاد جمعه کم هزینه و پر برکت است.
وی با قدردانی از دست اندرکاران نماز جمعه شهر دیر گفت: نمازهای جمعه در بیان مواضع رهبری، دفاع از مسئولان، بیان مشکلات مردم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه دیر با قدردانی از مواضع رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند ایران به اجرای برجام پایبند بوده اما در این دو سال آمریکا با تحریم های جدید کارشکنی و سنگ اندازی کرده است.
وی در خصوص انتخاب اعضای کابینه دوازدهم نیز بیان کرد: ملاک انتخاب کارگزاران باید تجربه، تعهد و تخصص باشد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه ازدواج تحمیلی دوام ندارد دختران با مشورت پدر و مادر در ازدواج به تفاهم برسند.
7207/6047**خبرنگار: عباس بحرانی*انتشاردهنده: موناعیدان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند

امام جمعه رشت گفت: دولت در کنار تلاش برای مهار تورم و تثبیت قیمت اجناس، با کمک دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی، اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی و مقابله کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت رعایت عدل و انصاف در تعاملات اجتماعی و توجه به مستمندان و نیازمندان اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع)، رعایت عدل و انصاف در میان مردم را بالاتر از بخشش و کمک مالی به‌ مستمندان دانستند زیرا عدل به‌معنای قرار گرفتن هر چیزی سر جای خودش است و یک سیاست و مدیریت عمومی فراگیر محسوب می‌شود و اگر عدل و انصاف در جامعه مورد توجه آحاد مردم و مسئولان باشد بستر جامعه سالم خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره فضیلت نماز جمعه گفت: پیامبر(ص) فرمودند خداوند در روز جمعه فرشتگانی را می‌فرستد که بر روی درب مسجدی که در آن نماز جمعه اقامه می‌شود اسامی هرکسی که برای اقامه نماز وارد مسجد می‌شود را بنویسند و نوشتن اسامی تا زمانی‌که خطیب در جایگاه سخنرانی قرار بگیرد ادامه دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سه‌شنبه 18 اردیبهشت سال 97 روز خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: امام(ره) درباره آمریکا فرمودند " این ابرقدرت‌ها می‌خواهند به همه‌جا مسلط شوند؛ برخی دولت‌ها خیال می‌کنند که اگر دست به دامن آمریکا شوند نجات‌ می‌یابند در حالی‌که اشتباه است زیرا آمریکا درصدد است که همه چیز ما را از بین ببرد و ما اگر تسلیم هرکدام از ابرقدرت‌ها شویم، همان‌ چیزی را به ما می‌دهند که به نوکران خود می‌دهند."

امام جمعه رشت با بیان اینکه کمک‌های آمریکا در هرجای دنیا با آسیب و ظلم علیه بشریت همراه بوده است افزود: هنوز ماجرای ارسال خون‌های آلوده توسط فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها به ایران و سایر کشورها را از یاد نبرده‌ایم؛ ما 8 سال با صدام جنگیدیم و آمریکایی‌ها با تمام توان پشت سر صدام ایستادند و بعد از جنگ هم دست از دشمنی برنداشتند تا جایی‌که مذاکره‌کننده آمریکایی به صراحت اعلام کرد که "ما بعد از برجام هم ایران را تحریم کردیم".

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان اروپا و آمریکا در بهمن سال 1393 خاطرنشان کرد: در آن زمان، بعضی داخلی‌ها نامه رهبری به‌ جوانانِ اروپا را به تمسخر گرفته و تحلیل‌های خاصی داشتند که از سر نادانی و حقارت بود و متوجه کار رهبری نمی‌شدند؛ رهبری همان زمان خطاب به این جوانان فرموده بودند "من از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: دنیای امروز در تلاش است تا با شگردهای مختلف، چهره‌ای سیاه از اسلام، مسلمانان و چهره نورانی پیامبر اسلام  نشان دهد اما جوانانِ دنیای امروز متوجه حقانیت اسلام شدند و لذا بسیاری از فرهیختگان اسلام و تحلیلگران، امروز این جوانان معترض آمریکایی و اروپا را تحسین می‌کنند که تحت تاثیر سخنرانی رهبری قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به موج بیداری در دنیا افزود: جبهه استکبار همیشه از بیداری ملت‌ها هراس داشت زیرا بیداری و هوشیاری ملت‌ها به‌ویژه آگاه‌ شدن جوانان و دانشگاهیان، برای استکبار خطرساز است و برای حفظ قدرت استکباری خود از هیچ تلاشی برای خاموش کردن این صداها دریغ نمی‌کنند و برای‌ آن‌ها فرقی ندارد که این صداها از سوی چه‌کسانی است و بر علیه ملت خود، اساتید و جوانان و رؤسای دانشگاه‌های خود اقدام می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز در حال عقب‌نشینی هستند و پیام جمهوری اسلامی نیز به گوش دنیا رسیده است گفت: فاسدان و نفوذی‌های لیبرال‌منش برای ضربه زدن به نظام اسلامی، در طول این سال‌ها به عرصه‌های مختلف کشور نظیر واردات، صادرات، فولاد، نفت و دستگاه‌ها و ادارات مختلف وارد شده و هنوز هم جا خشک کرده‌اند و لذا دولت و دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی تلاش کنند تا این اژدهای هفت سر فساد را در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف شناسایی و مقابله کنند که و این افراد باید به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد