Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به مذاکراتی که در سال های اخیر بین ایران و برخی کشورها از جمله آمریکا صورت گرفت نباید خدشه ای را به عزت کشور و ملت وارد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ائمه جماعات استان چهارمحال و بختیاری در خطبه های این هفته نماز جماعات با انتقاد از نرمش‌هایی که در دولت‌های قبلی در مقابل دشمن نشان داده شد، گفت: این نرمش‌ها نتیجه‌ای جز تعطیل شدن علم، صنعت و آموزش در پی نداشت و متاسفانه دولتمردان از این تجربه استفاده نکردند و باز هم همان اشتباه را تکرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرمش در برابر دشمن اشتباه تکراری دولت یازدهم

حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل هم کسانی بودند که می‌خواستند با امریکا بر سر مسائل مختلف مذاکره کنند، اظهار کرد: نرمش‌هایی که در دولت‌های قبلی در مقابل دشمن نشان داده شد، نتیجه‌ای جز تعطیل شدن علم و صنعت و آموزش در پی نداشت و متاسفانه دولتمردان از این تجربه استفاده نکردند و باز هم همان اشتباه را تکرار کردند.

نکونام با اشاره به مذاکراتی که در سال‌های اخیر بین ایران و برخی از کشورها مانند امریکا شکل گرفته است، ادامه داد: در ارتباط گرفتن با بیگانگان نباید به عزت کشور و ملت خدشه‌ای وارد شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مؤمنین صیانت از ایمان خود طی سال‌های زیاد است، افزود: چه بسا مؤمنانی که سال‌ها کمر به عبادت، جهاد، عمل صالح، خوردن روزی حلال و دوری از هرگونه گناهی بسته‌اند و با یک اشتباه به یکباره آتش به خرمن ایمان خود می‌زنند.

نکونام اضافه کرد: در طول تاریخ انسان‌های زیادی بودند که در اوج ایمان و پاک‌دامنی یکباره اسیر تکبر، علم، شهوت و ثروت شدند و خدا را از یاد بردند، نمونه آن ابلیس و قارون است.

وی گفت: بکوشیم ایمانمان تا آخر راه ماندگار بماند و متزلزل نشود، اسیر جناح‌بندی‌های سیاسی، پول، مقام و دنیا نشویم که آخرش بدبختی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بوده‌اند مبارزانی که در زمان طاغوت به زندان رفتند و با سابقه بسیار پر‌بار و نمونه یک مجاهد، نتوانستند تا آخر بمانند، اسیر دنیا شدند و خودشان را بدنام کردند، ریزش یک خطر است باید مراقب باشیم.
نکونام از برگزاری اولین یادواره شهدای اقامه نماز جمعه در تاریخ ۵ مرداد در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در حق این شهدا جفا و ظلم شده است و برای اولین بار این یادواره در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ شهید فعال در ستاد‌های نماز جمعه استان شناسایی شد که امیدواریم تجلیل از این شهدا به صورت کشوری نیز اجرا شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: از هفته آینده بیست و چهارمین دوره طرح مبانی و اعتقادی با دو موضوع خانواده آباد و انسان در رسالت انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

نکونام گفت: مهم اقشار مردم خصوصاً جوانان باید در این جلسات شرکت کنند و محتوای غنی این دوره زا در زندگی خود به کار گیرند.

حضرت معصومه (س) الگوی برای تمامی اقشار جامعه در زمینه ولایت مداری است

امام جمعه موقت سامان گفت:حضرت معصومه (س) در راستای ولایت مداری الگویی برای تمامی اقشار جامعه است.

خطیب موقت سامان حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی با دعوت نمازگزاران به تقوا الهی با بیان اینکه نتیجه تقوا الهی بندگی خدا است ، اظهار داشت: بندگی خدا نوری است که خداواند در قلب انسان باید قرار دهد و اگر می خواهی به بندگی خدا دست یابی باید زمینه را خودت بدست آوری.


رضی با تاکید بر اینکه انسان باید بندگی را در خودش جستجو کنذ ، عنوان کرد: سه ملاک بندگی خدا یکی بنده هر آن چیزی که خدا به او داده است را مالکیت قائل نشود، شخص برای خودش تدبیر و تقدیر مشخص نکند و دائم مراقب دستورات دین باشد .

وی افزود: هر فردی این سه شرایط را داشته باشد دیگر به دنبال آن نیست که دل دیگران را به دست بیاورد و تنها کافی است خودش برای خدا کار کند.

خطیب موقت سامان با اشاره بر ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با بیان اینکه یکی از برججسته ترین زنان عالم تشیع حضرت فاطمه زهرا(س) است ، بیان داشت: عالم بودن و همراه وی با امام زمان خویش از نکته های ارزنده شخصیت از بانوی بزرگوار است .

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی با اشاره بر اینکه حضرت معصومه (س) نه تنها برای دختران و بانوان جامعه الگو است ، تصریح کرد: بلکه در زمینه ولایت مداری برای تمامی اقشار جامعه الگو است .

رضی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب یکی دیگر از ویژیگی های مهم آن بانوی بزرگوار بود تصریح کرد: با تمام سختی ها و مشقت های فروان به عنوان اولین مورد عفاف و حجاب را به زنان گوش زد می کرد .

وی با بیان اینکه ۵ مرداد ماه سال ۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) توسط مرحوم ایت الله طالقانی در دانشگاه تهران بر پا شد ، افزود: از اهمیت نماز جمعه همین کافی است اهمیت این امر در این است که سوره جمعه بر پیامبر اکرم ۰ص) نازل شد .

رضی در پایان به برگزاری یادواره محلات شهرک ابوذر اشاره و از دست اندر کاران برگزاری این یادوراه تقدیر و تشکر کرد.

تغییر ذائقه مردم هدف رسانه های صهیونیستی/سیاست برخی ها باعث شرمندگی است

خطیب نماز جمعه بروجن با اشاره به این که فضای رسانه های صهیونیستی در قالب های مختلف از جمله بازی دنبال تغییر ذائقه معنوی مردم هستند، گفت: اگر زمانی مردم تشخیص دهند که شخصی با نظام و رهبری همراه نیست قطعا لباس عزت را از تن آنها خارج کرده و به خاک سیاه ذلت و خواری خواهند کشاند.

حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن بیان این که ورود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید هدفمند باشد، گفت: استفاده از فضای مجازی از روی حس کنجکاوی سرانجامش آلودگی و اتلاف وقت است.


تغییر ذائقه مردم هدف رسانه های صهیونیستی

وی با اشاره به این که فضای رسانه های صهیونیستی در قالب های مختلف از جمله بازی دنبال تغییر ذائقه معنوی مردم هستند، گفت: امروز بیشترین سرمایه طراحان فضای مجازی مربوط به مسائل جنسی و خشونت است.

حجت الاسلام سعادت فر سهل انگاری در مقام تربیت را برابر به تباهی رفتن فرزندان دانست و گفت: خشونت، سرقت، قتل و غارت گری، مسائل غیر اخلاقی و ... در قالب بازی به فرزندان ما آموزش داده میشود.

سیاست برخی ها باعث شرمندگی است

وی با بیان این که در دوره بد عهدی های آمریکای جنایتکار بعد از برجام دو تفکر وجود دارد، گفت: اولین تفکر آن است که انسان باید از تفکر برون گرا گذر کند و به پیشرفت درون زا در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی اعتماد کند.

حجت الاسلام سعادت فر ضمن بیان این که متاسفانه برخی ها سیاست هایی را در پیش می گیرند که باعث شرمندگی است، گفت: واردات آب خوردن و رب گوجه فرنگی از چین در حالی که جمع کردن محصول برای کشاورز ما صرفه اقتصادی نداشته باشد به اقتصاد مقاومتی لطمه می زند.

وی با بیان این که تفکر دوم در برابر رفتار آمریکایی ها توسعه رفتار رادیکال و موضع گیری در برابر نهادهای انقلابی است، گفت: برخی ها در دور دوم انتخابات گمان می کنند که رای مردم به شخص آنها در مقابل نظام است.

خطیب نماز جمعه بروجن در ادامه با بیان این که رای مردم در هر زمانی رای به اصل نظام است، افزود: اعتماد به انتخاب شدگان هم به خاطر آن است که آنها عضوی از نظام هستند.

وی گفت: اگر زمانی مردم تشخیص دهند که شخصی با نظام و رهبری همراه نیست قطعا لباس عزت را از تن آنها خارج کرده و به خاک سیاه ذلت و خواری خواهند کشاند.

خطیب نماز جمعه بروجن اضافه کرد: آن کسانی که به دنبال صف آرایی مردم در برابر ولایت و رهبری هستند بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد و مردم به فضل الهی پرچم مقدس نظام را در سایه رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری تا صبح ظهور مراقبت می کنند.

دشمن از طریق واردات مواد غذایی به کشور ضربه می زند مسئولان چرا سکوت کرده اند

امام جمعه موقت کوهرنگ با اشاره به اینکه دشمن علاوه بر نفوذ از طریق مواد غذایی، از طریق فضای مجازی و ماهواره هم درصدد ضربه زدن به جوانان است، گفت: عده ای از مسئولان دولتی با اینکه می دانند دشمن از طریق مواد غذایی به جوانان و مردم ایران ضربه میزند اما سکوت کردند.

حجت الاسلام عسگری امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است، دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.


حجه الاسلام عسگری با بیان اینکه مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است و مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهما‌السلام) سابقه ندارد، افزود: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

خطیب موقت نماز جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است، تصریح کرد: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

وی افزود: اسلام در اساس، دین شادی است و باید در این مناسبت مهم بین 2 میلاد فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) این نشاط نمودی عینی در سطح جامعه داشته باشد.‏

عسگری ادامه داد: باید در دهه کرامت به موضوع شادی بین مردم توجه جدی شود و در برنامه ریزی‌ها هم نمود داشته باشد، باید در کنار شروع دینی به شور دینی مردم هم در این برنامه‌ها توجه شود.

امام جمعه موقت کوهرنگ با بیان اینکه باید تلاش شود برنامه‌هایی توام با محتوا و کیفیت بالا تولید شوند، افزود: در این برنامه‌ها باید همه قشرهای جامعه مشارکت داشته باشند و نقش این جمعیت نیز در برنامه‌های مختلف دیده شود که خود بر زیبایی جشن‌های دهه کرامت می‌افزاید و محوری حیاتبخش برای انسجام و اتحاد است.‏

وی ادامه داد: امروز دهه کرامت به مرتبه‌ای رسیده است که ایران به احترام امام رضا(ع) می‌ایستد و باید در عمل هم پیروی از فرهنگ و سیره رضوی در جای جای این سرزمین نمود عینی یابد.‏
حجه الاسلام عسگری گفت: دوری از گناهان دوری از شبهات می باشد باعث می شود گناهای ظلمانی کنار برود و فکر گناه کردن را بر می دارد.

خطیب موقت کوهرنگ افزود: حمله دشمن همه جانبه است وقتی مقام معظم رهبری می فرمایید بصیرت، صرفا شامل این نمی شود که ما فقط تاکتیک های ظاهری دشمن را رصد کنیم دشمن با تکنیک های مختلف باطنی سعی در انحراف جامعه و جوانان دارد.

عسگری یادآور شد: کار به جایی رسیده که در مواد غذایی ما دستکاری شده بسیاری از مواد غذایی ما فراریخته شده و دستکاری ژنیتیکی شده، 96 درصد روغن های ما از خارج وارد می شود که یکی از راههای ضربه زدن دشمن از طریق همین روغن هاست و کسی جلوی واردات آن را نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن علاوه بر نفوذ از طریق مواد غذایی، از طریق فضای مجازی و ماهواره هم درصدد ضربه زدن به جوانان است، گفت: عده ای از مسئولان دولتی با اینکه می دانند دشمن از طریق مواد غذایی به جوانان و مردم ایران ضربه میزند اما سکوت کردند

ملاک برتری مردم نسبت به هم فقط تقوای الهی است/مسئولان حق ندارند حامیان نظام را دسته بندی کنند

امام جمعه شلمزار در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان کیار در خصوص مساله تقوا، سخنان اخیر رئیس جمهور و لزوم همصدایی مردم و مسئولان نکاتی را تبیین نمود.

حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار با مذمت رفتار برخی که مغرورانه و متکبرانه حسب و نسب و مال و فرزند و ایل و تبار خود را مایه فخر فروشی قرار داده اند گفت: فخر به مال و فرزند و فامیل و ....افتخار کاذب است و اگر کسی معیار بزرگی و برتری خود را این مسائل قرار دهد در اشتباه محض است بلکه طبق فرموده باری تعالی در آیه ۱۳سوره حجرات که می فرماید: یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیرای مردم! بی تردید ما همه افراد نوع شما را از یک مرد وزن (آدم وحوا) آفریدیم و شما را قبیله ای بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر بشناسید مسلماً گرامی ترین شما نزدخدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا وآگاه است. ملاک برتری و بزرگی ترس از خدا و تقوای الهی است و بس.


خطیب جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شلمزار با اظهار نااراحتی و نگرانی در خصوص انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه گفت:انجام همه واجبات باید است و ترک آن حرام است و متاسفانه برزمین ماندن مساله امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین واجباتی است که باید برای احیاء آن عزم جدی داشت اما روند فعلی حاکی از این مهم نیست.
وی در ادامه به مهمترین مناسبت های پیش رو در هفته آتی اشاره نمود و افزود: ۳۰تیر سالروز نخست وزیری دکتر محمد مصدق است، دکتر مصدق یکی از چهره های خدوم ایران در زمان خود است که توانست به منصب نخست وزیری ایران برسد اما ارتکاب یک اشتباه باعث شد به ورطه سقوط بیفتد.

حجت الاسلام سلطانزاده افزود: دکتر مصدق تا زمانی که حمایت مردم و مراجع را داشت موفق بود اما با فراموش کردن حامیان واقعی خود پس از یک سال از مسئولیت خود با کودتا برکنار شد و متاسفانه در حال حاضر برخی از مسئولان در حال طی همان راه اشتباهی هستند که زمانی دکتذ مصدق طی نمود.

امام جمعه شلمزار با انتقاد از برخی سخنان اخیر که مردم و مسءولان را گروه بندی و دسته بندی می کنند و از آنها به عنوان گراه ۲۴میلیونی و ۱۵میلیونی یاد می کنند گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند مسئولان حق تقسیم و دسته بندی مردم را ندارند، چرا رئیس جمهور در سخنان خود با بیان گروه ۲۴میلیونی و ۱۵میلیونی مردم را دسته بندی می کند. مسئولان باید بدانند رای مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در وهله اول رای به نظام بود و بعد از آن انتخاب رئیس جمهور، پس عده ای با سخنان تفرقه انگیزانه خود باعث دو دستگی در کشور نشوند.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به دیگر مناسبت های پیش رو اشاره نمود و گفت: دوشنبه دوم مرداد سالروز برگزاری دومین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور است، مردی که از جنس مردم بود، آمد تا به وضع مردم رسیدگی کند، مشکلات مردم را حل کند اما برخی با عناد و دشمنی مانع از این مساله شدند و متاسفانه با ترور ایشان و انفجار دفتر نخست وزیری این یار انقلاب را از انقلاب، رهبر و مردم گرفتند.

وی در ادامه به روز سه شنبه آغاز ذی القعده میلاد با سعادت حضرت معصومه، آغاز دهه کرامت و روز دختر اشاره نمود و پیشاپش این روز مبارک را به همه تبریک گفت.

شایسته‌سالارى، جوان‌گرایى و مدیران جهادى را جایگزین مدیران قدرت‌طلب، سهم‌خواه و پیر کنیم‌

خطیب جمعه لردگان گفت: ضرورى است رییس محترم جمهوردر انتخاب وزرا صرف‌نظر از گرایش‌هاى جناحى و گروهى و توجه به سهم‌خواهى زیاده‌خواهان، معیارهایى همچون، دیندارى، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدى، شجاعت و دشمن‌شناسى مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام انصاری امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: وجود امامت و ولایت در جامعه‌، یک امر ضروری است‌، که هم قرآن کریم اهمیت آن را بیان فرموده است‌، و هم امامان معصوم‌ و هم عقل به بودن ولایت حکم می‌کند، و هم این که همه مردم مسلمان و غیر مسلمان خواستار آن هستند.


وی افزود: اگر از امامت و ولایت جدا شویم جامعه به انحراف کشیده می شود، آن کسانیکه اعتقاد به امامت و ولایت نداشتن چه ضربه هائی به اقلاب و اسلام زدند در جامعه اسلامی نباید سراغ ظالم، طاغوت و فاسد برویم و اینها نمی توانند امامت و ولایت داشته باشند.

انصاری بیان داشت: اگر وظایف شرعی و الهی خودمان را انجام دهیم کشور ما مدینه فاضله می شود گاهی اوقات در جامعه افرادی پیدا می شوند که از ولایت و امامت خارج می شوند و برای کشور مشکل ایجاد می کنند این افراد ممکن است در لباس روحانیت و در قشرهای دیگر جامعه باشند مردم باید مواظب باشند و فریب نخورند .


وی در ادامه گفت: شرائط ولی امر آن است که بر هوای نفس خود غلبه کند، دنیا پرست و مال پرست و ترسو نباشد و از تشر دشمن عقب نشینی نکند، اهل تشخیص هلال و حرام باشد .

نماز جمعه؛ قرارگاه ایمان و تقوا
انصاری در خطبه دوم به سالروز تشکیل نماز جمعه در ایران اشاره کرد و گفت : در 5مرداد اولین نماز جمعه در تهران توسط آیت الله طالقانی خوانده شد.

وی تاکید داشت: نمازهای جمعه پایگاه تجمع ، انسجام و وحدت مردم است خیرات و برکات زیادی دارد؛ نماز جمعه یک قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است.

انصاری بیان داشت: نماز جمعه قلب فرهنگى هر شهر است؛ مرکز فرهنگى هر شهر، نماز جمعه است، جایى است که آن‌جا هدایت‌گرى انجام مى‌گیرد.

معیارهاى انتخاب اصلح در گزینش وزراى دولت دوازدهم

شایسته‌سالارى، جوان‌گرایى و مدیران جهادى را جایگزین مدیران قدرت‌طلب، سهم‌خواه و پیر کنیم‌

حجت اسلام انصاری با اشاره به نزدیک بودن مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهورى گفت: ضرورى است در انتخاب وزرا صرف‌نظر از گرایش‌هاى جناحى و گروهى و توجه به سهم‌خواهى زیاده‌خواهان، معیارهایى همچون، دیندارى، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدى، شجاعت و دشمن‌شناسى مدنظر قرار گیرد. علاوه بر این با توجه به این‌که امور اجرایى نیازمند مدیریت کارى و جهادى مى‌باشد، ضرورى است که مدیران جهادى و انقلابى به‌کار گرفته شوند و اکیداً از مدیران خسته و پیر خوددارى شود. امیدواریم این مهم تحقق یابد و دولت دوازدهم از تحرک بیشترى نسبت به دولت یازدهم برخوردار شود. خصوصا که کشور ما ایران اسلامى داراى بالاترین استعدادهاى جوان در جهان است.

وی در بخش دیگر به سالروز ولات حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره داشت و گفت: مادران امروز دختران دیروز و دختران امروز مادرن فردا هستند؛ لازم است دختران براى فهم اجتماعى و سیاسى صحیح تربیت شوند تا زن به‌عنوان نیمى از جامعه بشرى علاوه بر طى نمودن مسیر کمال خود؛ آماده نقش‌آفرینى شایسته در تعیین مسیر جوامع بشرى باشد.

امام جمعه لردگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، نقش رزمندگان در عملیات غرورآفرین مرصاد بسیار ویژه و قابل توجه دانست و گفت: پنجم مرداد سالروز پیروزی عملیات مرصاد و نابودی منافقین دراسلام آباد و غرب کشور بود که برگی زرین در تاریخ کشور به ثبت رسید و بر اقتدار و ولایت‌مداری مردم غیور ایران افزوده شد.

چرا ایران در عراق و سوریه مى‌جنگد؟
خطیب نماز جمعه لردگان در پایان در خصوص سوال اینکه چرا ایران در عراق و سوریه مى‌جنگد و به کشورهای مسلمان کمک می کند گفت: حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و عراق و تلاش برای نابودی مسلحین تکفیری در این کشورها افزایش امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است، چرا که نا امن ساختن محیط داخلی کشور ایران پس از نا امن سازی محیط پیرامونی آن یکی از اهداف گروه های تکفیری فعال در سوریه و عراق است.

دولت جدید براساس معیارهای الهی وزرا و مسئولین را انتخاب کند

حجت ااسلام مهرداد بهرامی با بیان اینکه درآستانه تشکیل دولت جدید هستیم افزود:توقع مردم از دولت محترم این است براساس معیارهای الهی وزرا و مسئولین را انتخاب کنند.

حجت ااسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی گفت:یکی ازاشکالات ماندیدن نعمتها یا دیدن درحدچندقلم نعمت است وحال آنکه نعمت های خداوند متعال قابل شمارش نیست.


بهرامی افزود:یکی از نعمتهای بزرگ الهی پرده پوشی و عیب پوشی از عیب های و بدیهای ما وحفظ آبروی مادرمقابل دیگران است که اگر یکی ازعیب های ما آشکار میشد رسوا می شدیم لذا باید همیشه شکرگزار نعمت های الهی باشیم وتقوا پیشه کنیم.

دولت براساس معیارهای الهی وزرا و مسئولین را انتخاب کند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تبیین ابعاد مفهومی خودکفایی گفت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است.

وی افزود: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

فخاری با برشماری حوزه‌های متنوع کسب و کاری سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و همکاران سازمان با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی همچنین گفت: مثال دیگر خودکفایی‌های استراتژیک سازمان تولید «لاین مرغ آمین» است، مرغ دارای چهار رده ژنتیکی است که بالاترین رده این سلسله «لاین» است که عالی‌ترین صفات و خالص‌ترین ویژگی‌های ژنتیکی را دارد. رده پایین‌تر مرغ اجداد و در مرتبه بعدی مرغ مادر و در حلقه آخر از این زنجیره، جوجه‌های به دست آمده از مرغ مادر یا جوجه یک روزه است که از آن مرغ گوشتی پرورش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

وی با بیان توانمندی‌های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتور‌های پیچیده نیروگاه هسته‌ای را هم با موفقیت انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • راهپیمایی مردم شهرکرد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • راهپیمایی مردم قزوین در حمایت از وعده صادق
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد