Web Analytics Made Easy - Statcounter

محترمی با اشاره به مدیریت نامشخص متولیان آب در منطقه گفت: مشکل منطقه ی میلاجرد کمبود آب نیست، مشکل اصلی مدیریت غیرمشخص متولیان آب در منطقه است. چرا باید به اسم کمبود آب و عدم داشتن یک رویکرد صحیح و مناسب، تیشه به ریشه ی کشاورزی این منطقه زده شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ امید محترمی مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه میلاجرد با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های پاسداران و مدافعان حرم در دفاع از کشور گفت: خداوند به برکت وجود پاسداران ولایت و مدافعان حرم و نیز به حرمت خون شهیدان گلگون کفنِ هشت سال دفاع مقدس، سایه جنگ را برای همیشه از سرکشور و مردم برداشته است و اگر این کوردلان، جَوَلانی هم می کنند باز هم همین مردان بی ادعا هستند که سینه خود را سپر بلای مردم کشورشان کرده اند بگذریم که برخی مسئولین پر مدعا، همواره پنجه به صورتِ آفتاب گونِ این عزیزان می کشند و با ادبیاتی بچه گانه سعی در مصادره دستاوردهای آنان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاصل تفکر انقلابی می شود موشک که همه قصد دارند موفقیت های موشکی را به نام خود ثبت کنند، و حاصل تفکری دیگر هم می شود برجام که مسبب هایش ترجیح می دهند در مورد نتیجه اش فقط سکوت کنند.

محترمی بیان کرد: در این بین بدا به حال جریانی که یک روز در مجلس بیانیه ی حمایتی حمله ی موشکی سپاه به داعش را امضا نمی کند و روز دیگر به دنبال آن است که به خیال خام و باطل خود همچون راکتور آب سنگین اراک، داخل موشک ها را نیز سیمان پرکند.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی گفت: این جریان مردم را از جنگ می ترسانند تا کسی کاری به سفره های رنگ به رنگشان نداشته باشد. آری از نظر این ها آزادی بیان یعنی گرفتن ژست روشنفکری و بد و بیراه گفتن به انقلاب، دین و مقدسات مذهبی. این جا جمهوری اسلامی ایران است جایی که مردمش برای حفظ خاک و اعتقاداتشان، خون داده اند.

وی در ادامه افزود: امروز برخی از مسئولین علی رغم اشغالِ برخی پست ها و مناصبِ این نظام، علیه آن تمام قد به سان یک اپوزیسیون موضع گیری می کنند. این ظلم به نظام است...!

محترمی تصریح کرد: کسانی که اصول اساسی انقلاب را قبول ندارند، صلاحیت تصدی این پست ها را ندارند. این نمی شود که خرابکاری برخی آقایان در حوزه فرهنگی و اقتصادی به پای نظام نوشته شود. در این میان اگر خودخواهی ها و وادادگی های برخی مسئولین نباشد اوضاعِ آشفته اقتصادی و معیشتی مردم نیز قابل حل است.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی اظهار کرد: این نظام، قوّه عاقله ای دارد که تجربه ثابت کرده مسئولین هر کجا به منویات و فرامین او عمل کرده اند نصرت الهی و گشایش، حاصل شده است.

وی بیان کرد: حال اگر برخی خود را علامه دهر می دانند و با دستورالعمل های وارداتی در حوزه نظام آموزشی و اقتصادی و سیاست خارجی در پی تدبیر امورات کشور هستند بدانند که سخت در اشتباهند و متاسفانه باید گفت تاوان این اشتباهات را مردم می دهند.

محترمی با اشاره به مشکلات کشاورزان میلاجرد در سال های اخیر گفت: متاسفانه علی رغم تمام تاکیدات صورت گرفته برای ضرورت توجه به کشاورزی کشور؛ شاهد آن هستیم که جریانات مختلفی در کشور برای تضعیف این بخش به عنوان پیشانی اقتصاد مقاومتی در حال تلاش هستند.

وی در ادامه افزود: جریانی که صراحتاً اعتقاد دارد خودکفایی کشاورزی کشور امری مزخرف به شمار می رود، سال های سال در صدر مدیریت کشاورزی کشور قرار داشته است و امروز نیز به عنوان مشاورِ عالی ترین مقام اجرایی کشور در حال تزریق تفکر غلط و باطل خود است.

نقش کلیدی کشاورزی در تحقق جایگاه حقیقی اقتصاد کشور

محترمی خاطرنشان کرد: این ملت هیچ گاه فراموش نخواهند کرد که بنیانگذار انقلاب اسلامی کشاورزی را محور اصلی انقلاب اسلامی می دانستند و همواره تاکید داشتند که خودکفایی در ارزاق مملکت، تکلیف شرعی و ملی است نه یک امر عادی ... .

وی بیان کرد: همان طور که رهبرمعظم انقلاب بارها و بارها بر نقش کلیدی کشاورزی در تحقق جایگاه حقیقی اقتصاد کشور تاکید داشتند و گفته اند: آبروی اسلام و کشور در گرو آبادانی و لازمه اش توجه به کشاورزی است.

موج بی قانونی در عرصه کشاورزی

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی با اشاره به بی مهری های سال های اخیر به کشاورزان گفت: امروز شاهد آن هستیم که ظلم آشکار به کشاورزان به شدت خودنمایی می کند. به عرصه ی کشاورزی از هر زاویه ای که نگاه شود بی قانونی موج می زند.

وی در ادامه افزود: اگر از مرحله ی پیش از کاشت تا مرحله ی بعد از برداشت محصولات کشاورزی را در نظر بگیریم شاهد آن هستیم که آن چیزی که مسئولان از آن تحت عنوان حمایت از کشاورزی یاد می کنند تیری است بر پیکره ی بخش کشاورزی و کشاورزان رنج کشیده.

محترمی تصریح کرد: در سالی که گذشت علی رغم تمام بی مهری هایی که به کشاورزان صورت گرفت، کشاورزان با تولید کم نظیر گندم رکورد زدند و مهر خودکفایی را بر افتخارات ایران اسلامی ثبت کردند. اما متاسفانه روند قیمت گذاری گندم برای سال جدید ثابت کرد که گویا مسئولان علاقه ی چندانی برای ادامه ی روند خودکفایی ندارند.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی اظهار کرد: در هر صورت کشاورزان ثابت کردند که با همان دستهای پینه بسته ی خود جانانه در میدان تولید و شکوفایی اقتصاد ایستاده اند. به امید آنکه مسئولان و تصمیم گیران کشاورزی نیز غیرت را از روی دست همین زارعان و تولیدکنندگان مشق کنند. و چه سخت که ببینی مدیریتی که جز خسارت به مملکت کاری نداشته است، حقوق نجومی بگیرد و در عوض کشاورزی که موتور تولید و محرک اقتصاد جامعه محسوب می شود، نتواند حقش را بگیرد.

محترمی با اشاره به سوء مدیریت در عرصه کشاورزی گفت: امروز در کشور با نوع نگاه و مدیریتی روبرو هستیم که با اتکا به مدیریت کاخ نشینی و اشرافی خود، به دنبال خانه نشین کردن کشاورزان است. چرا باید در عرصه ی کشاورزی هم تولید کننده ی ما محصول را ارزان به فروش برساند و متضرر شود و هم مصرف کننده ی ما محصولات کشاورزی را گران خریداری کند و باز متضرر شود و از آن طرف سالیانه به میزان غذای ۱۵میلیون نفر برای یک سال، ضایعات تولیدات کشاورزی داشته باشیم. این چه مدل از مدیریت است که بر کشاورزی کشور حاکم شده است.

به چالش کشیده شدن «اعتدال» در روند نادرست قیمت گذاری محصولات کشاورزی

وی در ادامه به روند نادرست قیمت گذاری گندم درکشور اشاره کرد و افزود: قیمت تضمینی که دولت برای خرید گندم سال جدید اعلام کرده ۱۳۰۰ تومان است و این یعنی قیمت گندم برای کشاورزان فقط دو درصد افزایش پیدا کرده است و چطور می شود که کشاورز باید وام هایی با سود۲۴ درصد دریافت کند و از آن طرف محصولش فقط دو درصد رشد قیمت داشته باشد؟ این کجای «عدالت و اعتدال» تعریف می شود.

محترمی اظهار کرد: یا در نمونه ای دیگر دولت شیر تولیدی دامداران را به نصف قیمت تمام شده برای کشاورزان قیمت گذاری و خریداری می کند؟ آیا این حمایت از کشاورزان کشور است؟ آیا کشاورزان حق ندارند نسبت به این حجم اجحاف و ظلمی که در حقشان می شود فریاد عدالتی خواهی نسبت به خیانت های مدیران اشرافی سر بدهند؟ تا کی قرار است این قشر زحمت کش جامعه، در مسیر حمایت از اقتصاد کشور از خود نجابت و صبوری نشان بدهد؟ تا کی قرار است جیب کشاورزان روزبه روز خالی تر شود؟

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بانک ها با سود های نجومی از یک طرف و برخی مدیران ناکارآمد از طرف دیگر به تنه کشاورزی شلاق میزنند و در آن طرف میدان آقایان نرخ رشد و تورم و اشتغال را آمارسازی می کنند.

مدیریت غیرمشخص متولیان آب در منطقه

محترمی با اشاره به مدیریت نامشخص متولیان آب در منطقه گفت: مشکل منطقه ی میلاجرد کمبود آب نیست، مشکل اصلی مدیریت غیرمشخص متولیان آب در منطقه است. چرا باید به اسم کمبود آب و عدم داشتن یک رویکرد صحیح و مناسب، تیشه به ریشه ی کشاورزی این منطقه زده شود و کشاورزی منطقه، به عنوان دُر گران قیمت تحول اقتصاد، اینچنین رو به زوال و نابودی باشد؟ دستگاه های مربوطه در مسیر حمایت از کشاورزی منطقه میلاجرد چه قدم های مثبتی را برداشته اند؟

وی تاکید کرد: به صراحت اعلام می کنم اینکه بخواهیم کشاورزی را به خاطر سوءمدیریت برخی مسئولان و دستگاه ها در حوزه ی آب تعطیل بکنیم، بزرگترین خیانت به این کشور و در حق آیندگان است.

صدا ی خرد شدن استخوان های کشاورزان زیر بار سوءمدیریت برخی مسئولان شنیده می شود

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی تصریح کرد: آقایان، وزیران، مسئولان کشاورزی ایران را دریابید .... آقایان استاندار، فرماندار، کشاورزی منطقه را دریابید.... صدای خرد شدن استخوان های کشاورزان زیر بار سوءمدیریت برخی مسئولان شنیده می شود ... کشاورزان را دریابید... .

محترمی با بیان شرایط معیشتی کشاورزان منطقه و تغییر شغل جوانان گفت: در سالیان اخیر با توجه به بی مهری های مسئولان، روز به روز کشاورزان و دامداران منطقه ی میلاجرد تحت فشار قرار گرفتند، اما چون مردم هدفی جز اعتلای اقتصاد و حفظ روحیه ی کار نداشتند، هوشمندانه مسیر تولید پوشاک را در راستای تولید و کمک به اقتصاد کشور برای حذف بیکاری را به روی خود گشودند.

کمرنگ شدن تولید داخلی در سایه مدیریت آقازاده ها

وی در ادامه توضیح داد: اما این بار هم مدیریت از جنس مدیریت آقازاده ها و واردکننده پروری بر عرصه ی پوشاک کشور سایه انداخت و آتشی به جان واحدهای تولیدی پوشاک انداخت که صنعت پوشاک و نساجی این کشور را در آستانه ی ریشه کن شدن قرار داده است.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده روزانه ۱۳۶ کانتینر معادل هر ساعت شش کانتینر پوشاک ترکیه ای وارد بازار ایران می‌شود. فقط همین عدد برای به خاک سیاه نشاندن تولید کننده و کارگر ایرانی کافی است. این که دیگر ربطی به تحریم و فشار قدرت های استکباری ندارد. آقایان بی مدیریتی و سوء تدبیر خود را به پای مسائل دیگر نگذارند.

محترمی توضیح داد: واردات کیلوی لباس که حتی دختر وزیر نیز، در زمینه ی واردات و قاچاق آن احساس تکلیف کرده است، باعث شده که بیش از ۷۵ درصد از کارگاه های تولیدی پوشاک کشور تعطیل شود؟ آیا با این وضعیت واردات، دیگر توانی برای تولیدکننده ی میلاجردی باقی می ماند؟ بنابراین حمایت از تولید توسط آقایان چگونه تعریف می شود؟

وی با اشاره به جلسات مبهم برخی از مدیران اجرایی و از سوی دیگر انتظار بی ثمر جوانان جویای کار، گفت: در این منطقه؛ از محمودآباد گرفته تا حسین آباد و از چهرقان گرفته تا سلوکلو بیکاری غوغا می کند و مسئولان همچنان در جلسه هستند. تا کی قرار است جوانان پشت در اتاق های ادارات، معطل جلسات پوچ برخی مدیران بمانند.

محترمی بیان کرد: در این کشور کی قرار است جلسات آقایان تمام شود و برای دردها و رنج های این مردم چاره ی اندیشیده شود؟ چرا باید استان مرکزی با داشتن این ظرفیت و پتانسیل عظیم در بخش صنعت و کشاورزی شاهد این حجم از بیکاری و مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصادی باشد؟

نتیجه مدیریت تمام سیاسی، حزبی و حامی فتنه همین وضعیت آشفته امروزی می شود

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی گفت: نتیجه مدیریت تمام سیاسی، حزبی و حامی فتنه همین وضعیت آشفته امروزی می شود که بر مدیریت اجرایی استان مرکزی سایه انداخته است و بلایی بر سر استان مرکزی آورده است که ما هر روز باید منتظر یک بحران و اعتراض از نقاط مختلف این دیار باشیم.

وی در ادامه افزود: این استان محل طلوع و پرورش آفتاب انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است. این چه بدعت نامبارکی است که افرادی در راس به صندلی مدیریتی این استان تکیه بزنند که حتی حاضر نیستند صف بندی خود با اقدام کنندگان بر علیه امنیت ملی و فتنه گران سال ۸۸ را مشخص کنند. چرا باید اجازه داد انتصابات سیاسی از این دست باعث شود روز به روز امید جوانان به آینده در این استان کاهش پیدا کند و معضلات فراوان نقاط مختلف استان را در بر بگیرد.

محترمی خاطرنشان کرد: قرار شد انقلاب شود تا مسئولانی از جنس مردم در راس کارها قرار بگیرند. قرار شد مسئولانی از جنس انقلاب به روی کار بیایند و این مسئولان از خودشان بگذرند تا در این مسیر به مستضعفان انقلاب اسلامی خدمت کنند. اما امروز چرا باید کار به جایی برسد که بعضاً برخی مسئولانی روی کار بیایند که به اسم خدمت به مستضعفان با نامردی تمام به جیب های خودشان خدمت کنند.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: مسئولین عزیز به خود بیایید، به وعده های الهی ایمان بیاورید، قدرت مردم و توان داخلی را باور کنید، حداقل روزی ۵بار ا... اکبر می گویید، پس باور داشته باشید خدا، از آمریکای بدعهدِ جنایتکار، بزرگتر است. باور داشته باشید خدایی که پیامبر اسلام را در مکه و مدینه از گزند دشمنانش حفظ کرد، می تواند ایران اسلامی را نیز به سلامت به ساحل ظهور برساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسعلی نوبخت در نشست سراسری - وبیناری ارائه نظامنامه مردمی‌سازی و رویکرد‌های معاونت آبخیزداری، امور مراتع و بیابان؛ به طرح و بررسی رویکرد‌های این معاونت در راستای شیوه‌های نوین حکمرانی و مدیریت مشارکتی و ایفای نقش آگاهانه و مسوولانه مردم بویژه ذی‌نفعان عرصه‌های منابع طبیعی بخصوص مراتع کشور و احاله مدیریت طرح‌های منابع طبیعی به مردم در قالب ظرفیت‌های قانونی موجود پرداخت.     وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: باید به طور دقیق مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.   نوبخت ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و بخصوص بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.   وی خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتعداران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد، همچنین دفتر روابط عمومی نیز با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه توانمندسازی جوامع بهره‌بردار و زمینه‌سازی اجرای شیوه‌نامه‌ها نقش‌آفرینی کنند.   رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلا در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.   به گفته وی، امسال نیز که سال مشارکت مردم است، اگر در هر استان یک پایلوت ایجاد شود با افزایش ظرفیتی که در مراتع وجود دارد، مرتعداران تبدیل به تسهیلگر خواهند شد، بستر‌های همکاری و مشارکت‌دهی مردم در نظامنامه‌های مردمی‌سازی، لحاظ شده و فقط نیازمند عزمی جدی برای عملیاتی شدن است.   نوبخت با اشاره به عنوان "دستیار مردمی‌سازی" در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: برای مردمی‌سازی و راهبری این جلسات، ۵ کارگروه شامل کارگروه‌های آموزش و ترویج، علوم آبخیز، مالی، اطلاع‌رسانی و کارگروه اجرایی باید تشکیل شود.   وی تصریح کرد: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است و یک نگاه همه‌جانبه می‌تواند جوابگوی این مهم باشد چرا که این سه مؤلفه، لازم و ملزوم یکدیگرند و به صورت توأمان می‌توانند موفقیت در مردمی‌سازی منابع طبیعی را تضمین کنند.   بنابر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.   گفتنی است؛ چهارمین جلسه سراسری – وبیناری تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها، اقدامات و عملکرد معاونت آبخیزداری، امور مراتع و بیابان با دستور کار ارائه نظامنامه مردمی‌سازی و رویکرد‌های این معاونت درخصوص جلب مشارکت مردمی و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • دغدغه اصلی‌ام وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت