Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@11:44:22 GMT

حج سال جاری با اقتدار و عزتمندانه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۷۱۳۳

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: با درایت و تصمیم نظام حج سال جاری با اقتدار و عزتمندانه برگزار می‌شود و همه تدابیر لازم در این زمینه در داخل کشور و عربستان از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اندیشیده شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع 96 در مشهد اظهار داشت: سال‌ها تلاش شده تا حج ایران در بهترین وضعیت خود برگزار شده و در بین کشورهای اسلامی به عنوان الگو مطرح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون اکثر مطالبی را که به دروغ و از سوی افراد ضد دین در زمینه حج منتشر شده رصد کردیم و پاسخ این شبهات را برای شفاف‌سازی به مردم ارائه کرده‌ایم، حق مردم ما دانستن واقعیت‌ها است و پخش مطالب غیرواقعی از سوی افراد ضد دین، در راستای رسیدن به اهداف آنهاست لذا هموطنان نباید ندانسته این قبیل مطالب را پخش کنند.
قاضی عسکر با تاکید بر هوشیاری آحاد مسلمانان در رفع شبهات افزود: سازمان حج و زیارت آماده پاسخگویی به این شبهات است و مطالب بسیار در این زمینه تولید و در کانال‌های رسمی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری بارگزاری شده که قابل دسترسی برای عموم است. مردم ایران با رصد این اخبار به راحتی می توانند به اهداف پشت پرده دشمنان دست یابند.
وی گفت: به عنوان مثال برخی هفت میلیون مسافر سفرهای خارجی را به هزینه در امور خیریه توصیه نمی‌کنند اما 86 هزار زائر حج را که برای انجام فریضه واجب دینی خود به حج مشرف می‌شوند توصیه به نرفتن به این سفر کرده و محکوم می‌کنند.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: با درایت و تصمیم نظام، حج سال جاری با اقتدار و عزتمندانه برگزار خواهد شد و همه تدابیر لازم در این زمینه در داخل کشور و عربستان از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: همکاری مناسب طرف سعودی برای برگزاری حج امسال و تاکید بر ارائه خدمات مندرج در توافقات مشهود است که در این ارتباط ویزای حج به صورت الکترونیکی صادر و در هفته گذشته نیز 40 تُن دارو از ایران به عربستان ارسال شد.
قاضی عسکر از زائران حج تمتع امسال خواست با رعایت قوانین کشور میزبان، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را در اجرای حج آرام و ارائه خدمات شایسته یاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر حضور زائران در نمازهای جماعت مکه و مدینه، توجه به قرائت نماز و قرآن و ادعیه به عنوان بهترین ذخیره این سفر تاکید کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران، از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، زائران استان تهران که قصد تشرف به سرزمین وحی در حج پیش رو را دارند با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی و توصیه‌هایی به زائران بیان کردند.

محمدرضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و زائران گفت: در موسم حج تمتع پیش رو بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی عزیمت مشرف خواهند شد.

در این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران برگزار شد علاوه بر سخنرانی، توصیه‌های مرتبط با اعمال و مناسک حج و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت صادق آل محمد (ص) صورت پذیرفت.

کد خبر 6096557

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد