Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات تازه سفیر عربستان در سازمان ملل حاکی از عقب‌نشینی چهار کشور تحریم‌کننده قطر از بسیاری از شروط‌شان در برابر دوحه است.


سرویس خارجی-

عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر بیش از یک ماه است که قطر را تحریم و روابط خود را با این کشور قطع کرده‌اند. عربستان 13 شرط را هم برای پایان محاصره قطر اعلام کرده اما دوحه به هیچ‌یک از این شروط عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تلاش‌های عربستان در این مورد با شکست مواجه شد و روز‌به‌روز نیز این کشور از شروط خود عقب‌نشینی کرده به‌صورتی که اکنون از 13 شرط تنها 6 شرط باقی مانده است!
 به گزارش فارس، «عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در سازمان ملل در یک نشست کوتاه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران که امارات در مقر سازمان ملل آن را تشکیل داده بود، شرکت کرد. وی در این نشست تاکید کرد: «چهار کشور تحریم‌کننده قطر تاکید کردند که در خصوص بحران قطر بازگشت به وضعیت سابق صورت نگرفته است و هرگز بر سر رعایت اصول شش‌گانه که در سطوح رسمی مختلفی برای قطر وضع شد هیچ اغماض و مصالحه‌ای در کار نیست.»
طبق گفته «المعلمی»، این اصول شش‌گانه  (که قبلا ۱۳گانه بود) مواردی مانند پایبندی به مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، جلوگیری از تامین مالی و ایجاد فضای امن برای این گروه‌ها و تعلیق همه اقدامات تحریک‌آمیز و ایراد سخنرانی‌هایی است که با تحریک به نفرت‌پراکنی و خشونت همراه باشد.
این دیپلمات سعودی تاکید کرده: «اجرای این اصول و به‌روز‌رسانی مکانیزم نظارت بر آن باید از عناصر محوری برای سازش و مذاکره تلقی شود و کشورهای عربی تا زمانی که مسئله این شروط در میان است، هیچ راه‌حل میانه‌ای را نمی‌پذیرند.»  نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان اینکه پذیرش شروط کشورهای تحریم‌کننده قطر باید برای این کشور کار آسانی باشد، گفت: «بستن شبکه «الجزیره» هیچ ضرورتی ندارد.»
 در حقیقت، در رسانه‌ها، بیان موارد شش‌گانه و بیان اینکه بستن الجزیره ضرورتی ندارد، به معنای حذف شروطی مثل قطع روابط دیپلماتیک با ایران یا توقف پخش شبکه الجزیره قطر یا برچیدن شدن پایگاه ترکیه، تفسیر شد.
پس از انعکاس این مطلب در رسانه‌های مختلف مبنی بر «عقب‌نشینی عربستان از برخی شروط»، عربستان این تفسیر را رد کرد!
سفیر عربستان در سازمان ملل در گفت وگو با شبکه الاخباریه این کشور گفت: «چیزی که به من درباره انصراف کشورهای خواهان مبارزه با تروریسم از خواسته‌های ارائه شده به قطر نسبت داده‌اند درست نیست.».
 «حرف من این بود که قطر باید به اصول شش‌گانه‌ای که عربستان و متحدانش پس از نشست در قاهره اعلام کردند پایبند باشد»!

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد