Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@11:34:58 GMT

ارائه خدمات جدید به تعاونی‌های رتبه‌بندی‌شده

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۰۶۰۲

ارائه خدمات جدید به تعاونی‌های رتبه‌بندی‌شده

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رتبه بندی شرکت‌های تعاونی از حدود ۱۰ روز پیش با رونمایی از سامانه رتبه بندی اعتباری تعاونی‌ها آغاز شد. با رتبه بندی شرکت‌های تعاونی صلاحیت اعتباری یک نهاد، یک تعهد اعتباری، یک ورقه بدهی، اوراق بهادار یا ناشر چنین تعهداتی پیش‌بینی و بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با رونمایی از سامانه رتبه بندی اعتباری تعاونی‌ها تفاهم نامه ای سه جانبه بین صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون با موضوع استفاده از رتبه‌های تخصیص یافته به تعاونی‌ها جهت ارائه خدمات و شناسایی شرکت‌های دارای ظرفیت و فعال در بخش تعاون منعقد شد.

در همین راستا قرار است در صورتی که یک شرکت تعاونی رتبه بندی شود از حمایت‌های مالی برخوردار شود؛ ضمن اینکه به منظور ارتقای عملکرد و توسعه تعاونی مربوطه‌، خدمات مشاوره‌ای به این شرکت‌ها ارائه شود.

همچنین توانمندسازی تعاونی‌ها متناسب با حوزه کسب و کار انتخابی از دیگر خدمات طرح رتبه بندی شرکت‌های تعاونی هدفگذاری شده است؛ «خودارزیابی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای»، «پژوهش، تامین و توسعه دانش کارآفرینی و ارتقاء سطح آگاهی حوزه تعاون کشور»، «کلاس‌های مجازی مشاوره در زمینه شروع، ایجاد و رشد شرکت‌های تعاونی»، «ارائه مشاوره تدوین طرح تا راه اندازی و تثبیت کسب وکار در حوزه تعاون کشور» و «ارائه خدمات تبلیغاتی و بازاریابی محصولات» توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در چارچوب ضوابط برای شرکت‌هایی که رتبه بندی می‌شوند در نظر گرفته شده است.

فرآیند رتبه بندی شرکت‌های تعاونی

رتبه بندی یک شرکت تعاونی چندین مرحله دارد؛ مرحله نخست این که شرکت تعاونی باید در سامانه رتبه بندی شرکت‌های تعاونی ثبت نام کند. پس از ارسال کد رهگیری به شرکت تعاونی، باید اطلاعات مربوط به قابلیت و صلاحیت فنی و تجربی ثبت شود.

در مرحله چهارم فرایند رتبه بندی تعاونی‌ها اطلاعات مربوط به توانایی مالی و بازرگانی ثبت و پس از آن در مرحله پنجم اطلاعات مربوط به پاسخگویی اجتماعی ثبت و ارسال خواهد شد.

پس از آن نواقص حداکثر تا ۱۰ روز پس از ثبت اطلاعات پاسخگویی اجتماعی باید برطرف شود. سپس مدارک تکمیلی دریافت و فرآیند امتیازدهی اولیه به شرکت تعاونی مربوطه آغاز خواهد شد.

علاوه بر این، گزارشی از امتیاز دهی اولیه تهیه و این گزارش به متقاضی تحویل می‌شود. ثبت و ارسال اطلاعات مربوط به فرآیندهای کارا و اثر بخش، ثبت و ارسال اطلاعات مربوط به فعالیت کارآفرینانه، بررسی میدانی توسط مشاوران ذی صلاح و اعلام رتبه نهایی از جمله فرآیندهای رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید