Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزهکلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوگا یکی از ورزش‌های بسیار مفید برای درمان مشکلاتی چون کمردرد، درد‌های عضلانی، لاغر شدن، به دست آوردن تناسب اندام و نیز رفع استرس و نگرانی روحی است.

اما در کنار فرم دادن به بدن می‌توانید از همین ورزش با استفاده از تمریناتی خاص برای حالت دادن به بدن و رفع مشکلاتی چون افتادگی و ایجاد چین و چروک صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله سایر مزایای یوگای صورت می‌توان رطوب رسانی، تقویت عضلات تحتانی صورت، بهبود گردش خون، افزایش دریافت اکسیژن از محیط، درخشش و روشنی پوست، تحریک تولید کلاژن و ایجاد خاصیت کشش الاستیکه صورت را نام برد.

با انجام روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات زیر به مدت ۶ روز در هفته پس از حدود یک ماه تفاوتی آشکار در پوست خود به نسبت قبل از آغاز تمرینات را مشاهده می‌کنید و به طور قطع مشتاقانه انجام یوگای صورت را ادامه می‌دهید.

حرکت شماره یک برای یوگای صورت

روی صندلی مستقیم بنشینید و دست‌ها را روی پا‌های خود قراردهید، با بینی نفس عمیق بکشید و نفس را در سینه حبس کرده وارد دهان کنید. به صورت حرکات متناوب هوای حبس شده را بین گونه چپ و راست خود به مقدار ۸ الی ۱۰ بار جابه جا کنید و سپس هوا را راه دهان خارج کنید و دوباره حرکت را از ابتدا تکرار کنید.
این کار باعث پیشگیری از ایجاد خط خنده، جلوگیری از افتادگی و تقویت عضلات صورت می‌شود.

حرکت شماره 2 برای یوگای صورت

حالت تعجب بسیار شدید به خود بگیرید. دراین حالت چشم‌ها را کاملاً گشاد کرده، لب‌های خود را تا جایی که می‌توانید به صورت افقی بکشید. می‌توانید درضمن انجام این حرکت حرف انگلیسی "O" را تکرار کنید.

این تمرین را به مقدار ۱۰ بار انجام دهید. ویژگی این حرکت صاف کردن پیشانی و برطرف کردن چین و چروک‌ها در آن منطقه از صورت است.

حرکت شماره سه برای یوگای صورت

انگشت میانی و اشاره خود را به شکل حرف انگلیسی "V" قرارداده زیر هر دو چشم خود در امتداد دوگوشه ابرو‌ها قراردهید، با انگشتان خود به صورت فشاردهید ودر همان حال سعی کنید چشمان خود را ببندید و ابرو‌ها را به سمت پایین حرکت دهید.
برای مدت دو ثانیه دراین حالت باقی بمانید و مجدداً حرکت را تا ۸ بار انجام دهید. اجرای این تمرین برای از بین بردن خطوط چین و چروک دورچشم مشهور به خطوط پاکلاغی بسیار مفید است.

حرکت شماره چهار برای یوگای صورت

با دهان بسته تا مقداری که می‌توانید لبخند بزنید و لب‌های خود در امتداد صورت بکشید، سپس بلافاصله لب‌های خود را برخلاف حرکت قبلی منقبض کنید و به هم بچسبانید به طوری که به کوچکترین اندازه خود برسد.

این حرکت را به میزان ده بارو هر دفعه به مدت ۵ ثانیه انجام دهید. تمرین شماره چهار برای از بین بردن خط خنده و تقویت فک و چانه بسیار مفید است.

حرکت شماره پنج برای یوگای صورت

2انگشت اشاره و شصت خود را بین گوشه چشم ها وزیر گونه قرارداده و فشار دهید. این تمرین را 8 بار و هربار5 ثانیه انجام دید. مزیت این شیوه تمرینی تقویت عضلات گونه و جلوگیری از افتادگی صورت است.


با اجرای همین چند حرکت ساده که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد می‌توانید حتی در دوران میانسالی و سالمندی نیز از نعمت پوستی سالم و جوان برخوردار باشد. از جمله مزایای این تمرین پاسخ دهی و موثر بودن آن حتی برروی چهره افراد سالمند و کاهش چین و چروک صورت آن‌ها است.

منبع: stylecraze

انتهای پیام/

یوگای صورت برای کاهش پیری پوست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می داد
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)