Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط برگزاری حج آینده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علاءالدین بروجردی با اشاره به نگرانی‌های پیرامون حج آینده، اظهار داشت: در حال حاضر روابط ایران و عربستان به صورت رسمی برقرار نیست و همه ارتباطات ایران با دولت عربستان از طریق کشور ثالث، به عنوان حافظ منافع صورت می‌‎گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در وضعیت عادی روابط، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض یا کنسولگری ایران در جده، مسئولیت ارتباط گیری با دولت عربستان و ارگان‌های مختلف این کشور در زمینه حفظ امنیت حجاج ایرانی و سایر مسائلی که در ارتباط با امر حج و حجاج ایرانی وجود دارد را بر عهده دارد.

توافق با عربستان برای اعزام هیات دیپلماتیک 10 نفره از ایران
وی با بیان اینکه در حال حاضر این دو سنگر را در عربستان خالی داریم، افزود: در حال حاضر سرکنسولگری و سفارت نداریم، در توافقی که 2 ماه قبل با مسئول سازمان حج و زیارت صورت گرفت، قرار بر این شد که 10 نفر از اعضای وزارتخارجه با مصونیت دیپلماتیک، عازم عربستان شوند که مقرر شده بود اوایل شوال، این 10 نفر پس از استقرار، مذاکره کنند و کارت‌های ویژه تردد را در اختیار بگیرند.

ویزای هیات دیپلماتیک ایرانی هنوز صادر نشده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکماه از تاریخ این توافق می‌گذرد، ادامه داد: قرار بود اول شوال به این 10 نفر ویزا بدهند ولی تا امروز ویزای این افراد صادر نشده است و با توجه به اینکه اولین پرواز حج، در 10 روز آینده انجام می‌شود، ما هنوز هیاتی نداریم، در حالیکه مطابق توافق از پیش انجام شده، این تیم باید مستقر شوند، در حال حاضر هیچ فردی را به عنوان مدافع حجاج خود در عربستان نداریم.

بروجردی با بیان اینکه معمولا وزارت حج عربستان کارهای تخصصی حج مانند کاروان و هتل را انجام می‌دهد، متذکر شد: مسائل امنیتی و سیاست مرتبط با دولت عربستان از طریق مجاری دیپلماتیک صورت می‌گیرد که به دلیل عدم وجود سفارت و سرکنسولگری، این امور، می‌بایست از طریق تیمی 10 نفره انجام شود که هنوز به این تیم 10 نفره ویزا نداده اند.

صورت حساب هرمشکلی در آینده در شرایط عدم اجرای تعهدات عربستان به حساب ریاض نوشته می شود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی، گفت: اگر قرار بر این باشد که دولت عربستان و وزارت حج به تعهدات خود عمل نکنند که تاکنون به طور کامل عمل نکرده‌اند، صورت حساب هر مشکلی در رابطه با حج آینده را باید از امروز به پای عربستان نوشت.

لوازم مترتب بر حج آبرومندانه هنوز فراهم نیست
بروجردی با بیان اینکه توصیه ما به سازمان حج و زیارت این است که از چیزی که امضا کرده‌اند، دفاع کنند تا عملی و اجرا شود، اظهار داشت: بدون جایگاه محکم و حمایتی، لزومی ندارد که ما خود را در شرایط احتمالی سختی قرار دهیم که برای ما مشکل آفرین باشد. آرزو و دعای ما این است که بهترین و آبرومندانه‌ترین حج را در حج آینده داشته باشیم ولی لوازم مترتب بر این امر هنوز فراهم نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد مانع شود که هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های خارجی که نگرانی امنیت ملی ایجاد می‌کنند، برای تجهیزات بی‌سیم، تائیدیه صادر کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به رویترز گفتند: کمیسیون ارتباطات فدرال قصد دارد در ماه میلادی جاری، به پیشنهاد دو حزبی رای دهد تا اطمینان حاصل کند که نهادهای صدور گواهینامه مخابرات و لابراتوارهای تست که دستگاههای بی‌سیم را برای بازار آمریکا، تائید می‌کنند، تحت تاثیر شرکت‌هایی که نگرانیهای امنیتی ایجاد می‌کنند، قرار نمی گیرند. این رگولاتور آمریکایی، هفته گذشته، توانایی آزمایشگاه تست هواوی برای شرکت در برنامه مجوز تجهیزات را رد کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرد این پیشنهاد جدید، هواوی و سایر نهادهای موجود در فهرست این کمیسیون از شرکت‌هایی که خطرات امنیت ملی را به همراه دارند را برای همیشه از ایفای هر گونه نقشی در برنامه مجوز تجهیزات منع می‌کند و در عین حال، ابزارهای لازم را برای محافظت از این فرآیند مهم به کمیسیون ارتباطات فدرال و شرکای امنیت ملی آن فراهم می‌کند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، در بیانیه‌ای گفت: این آژانس باید اطمینان حاصل کند که برنامه مجوز تجهیزات ما و کسانی که مسئولیت نظارت بر آن را بر عهده دارند، می‌توانند با چالش‌های ناشی از تهدیدات امنیتی و زنجیره تامین مداوم و همیشه در حال تغییر مقابله کنند. تائید هواوی به عنوان یک لابراتوار معتبر قرار بود روز سه شنبه منقضی شود، اما این کمیسیون درخواست لابراتوار هواوی برای تمدید این تائیدیه را رد کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال در نوامبر سال ۲۰۲۲، تائید تجهیزات مخابراتی جدید از سوی هواوی، ZTE و همچنین تجهیزات مخابراتی و مراقبت ویدئویی شرکت‌های هایترا کامیونیکیشن، هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی را ممنوع کرد.

این آژانس در سال ۲۰۲۲، شرکت کسپرسکی لَب روسیه، چاینا تلکام، چاینا موبایل اینترنشنال یو اس ای، پسیفیک نت ورک و چاینا یونیکام را به فهرست شرکت‌هایی اضافه کرد که تحت قانون سال ۲۰۱۹ برای حمایت از شبکه های ارتباطی آمریکا، تهدیدهایی برای امنیت ملی این کشور ایجاد می‌کنند.

هواوی و هایک ویژن، در سال ۲۰۱۹، در فهرست کنترل صادرات آمریکا قرار گرفتند که فروش کالاها و فناوری توسط تامین کنندگان آمریکایی به این شرکت‌ها را بدون دریافت مجوز، ممنوع می‌کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال در سال ۲۰۲۰، شرکت‌های هواوی و ZTE را به عنوان تهدید امنیت ملی برای شبکه های ارتباطی آمریکا معرفی کرد و به این ترتیب، استفاده شرکت‌های آمریکایی از برنامه ۸.۳ میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات از این شرکت‌ها، ممنوع شد.

بر اساس گزارش رویترز، برندن کار، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت: این پیشنهاد تضمین می‌کند که لابراتوارهای تست و نهادهای صدور گواهی که دستگاه‌های الکترونیکی را برای مطابقت با الزامات کمیسیون ارتباطات فدرال بررسی می‌کنند، خود بازیگران قابل اعتمادی هستند که این کمیسیون می‌تواند به آنها اتکا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود