Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:48:08 GMT

کارآمدی جای سهم خواهی را در انتخاب وزرا بگیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۱۸۵۲

کارآمدی جای سهم خواهی را در انتخاب وزرا بگیرد

یک فعال سیاسی گفت:‌ اگر افرادی کارآمد و جوان به کابینه دوازدهم راه پیدا کنند هم جلوی سهم خواهی ها گرفته خواهد شد و هم شعارهای انتخاباتی آقای روحانی محقق می‌شود.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت کارآمدی وزرای انتخابی توسط رئیس‌جمهور برای کابینه دوازدهم اظهار کرد: اولین بایدی که آقای روحانی باید در رابطه با کابینه آتی در نظر بگیرد تغییر بنیادین در مجموعه وزرای اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باید را هم از صحبت های خود ایشان و هم از مطالبات مردمی درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: ایشان باید در حوزه هایی که مطالبات جدی تر مردم به آن مربوط می‌شد بیشتر توجه کنند. مثلا من معتقدم اگر وزیر دادگستری عوض نشود برای مردم تغییر ملموسی ایجاد نخواهد شد اما حتما تغییر وزرای حوزه های اجتماعی و اقتصادی تغییرات ملموسی برای مردم به همراه خواهد داشت.

مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم خاطر نشان کرد: در برخی از وزارت خانه ها حوزه های مشترکی وجود دارد استحکاک ‌هایی به دلیل اشتراک های موجود سرعت عمل آن‌ها را در انجام امور از بین می برد. حالا یا واقعا حوزه های مشترک میان آن‌ها زیاد است و یا تصور می‌کنند که حوزه های مشترکی برای شان استحکاک می آفریند.

وی در همین راستا تشریح کرد:‌ مثلا وزارت خانه کار ، تعاون و امور اجتماعی با وزارت خانه بهداشت و درمان ، حوزه مشترکی به نام بیمه درمانی مردم دارند که استحکاک های ایجاد شده بر سر این موضوع مشترک می‌تواند آنقدر بالا بگیرد تا هر کدام از وزرا بگویند اگر فلانی در کابینه ای بیاید حضور داشته باشد من نخواهم بود.بنابراین ضروری است تا با وضع قوانین و گفتگوها این استحکاک ها را از بین برد.

مقدم در ادامه این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: مهمترین شک برای انتخاب وزیر کابینه دوازدهم را در کارآمدی فرد می دانم. اگر وزرا بر اساس کارآمدی شان انتخاب شوند دیگر فرصت برای سهم خواهی‌های گروه های مختلف سیاسی باقی نمی ماند.

وی افزود:‌ از یک طرف رئیس‌جمهور باید بتواند با کسانی که هم فکر و هم افق‌اش هستند کار کند و از طرف دیگر هم جریان های سیاسی به هوای حمایت از روحانی در زمان انتخابات حق سهم خواهی ندارند چرا که در زمان سهم خواهی‌ها ضرورت کارآمدی فرد کنار می رود.

مقدم با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید نسبت به کابینه یازدهم جوانتر باشد اظهار کرد: ‌ با توجه به آنکه کارشناسان سن کابینه فعلی روحانی را بالا می دانند ایشان باید جوان گرایی را در دستور کار خود قرار دهند . طبیعتا شرایط فعلی ما مثل اوایل انقلاب نیست که فردی 25 ساله به وزارت خانه ای راه پیدا کند. اما فردی با میانگین سنی پنجاه سال می‌تواند انرژی بیشتری برای پیشبرد امور داشته باشد در عین حال تجربه کافی را هم برای مدیریت به دست آورده است.

وی در پایان گفت: به نظر من وزرای پیشنهادی می‌توانند ابتدا شعارهای آقای روحانی در حوزه خودشان که در زمان انتخابات به مردم داده شد را ببینند و تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند از پس آن شعارها بر بیایند یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت امام صادق (ع)، یادواره شهدای طلبه و روحانی زرین دشت با حضور حجت الاسلام دروند پور امام جمعه شهرستان زرین دشت، مسؤولین، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور زریندشت در مرکز حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی امام جمعه زرین دشت در سخنان کوتاهی ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام گفت: هر کسی قدمی برای فرزندان حضرت زهرا بردارد خود بی بی دو عالم اجر او را می‌دهد.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای طلاب و روحانی شهرستان زرین دشت، ابراز کرد: حوزه علمیه متعلق به تک تک آحاد مردم زرین دشت و درب آن به روی همه گشوده است.

حجت الاسلام دروندپور بر لزوم حفظ و نگهداری حوزه علمیه این شهرستان با جذب نوجوانان مشتاق و مستعد تاکید کرد و بیان داشت: این مدرسه علمیه ظرفیت پذیرش هر چه بیشتر طلاب برای سربازی امام زمان دارد.

دلجویی و تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی با اهدای لوح و همچنین مراسم نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای روحانی زرین دشت بود که انجام شد.

در این آئین معنوی حجت الاسلام گودرزی رئیس مرکز حوزه‌های علمیه شهرستان نورآباد نیز به عنوان سخنران این یادواره به روایت خاطراتی از جانفشانی‌های شهدا و صبوری پدران و مادران شهدا سخن گفت و بیان کرد: شهدای روحانی را ترجمان واقعی عمل به‌منویات ولی فقیه بودند.‌


وی با اشاره به کارنامه درخشان شهدای روحانی بیان کرد: این شهدا از بدنه همین مردم بودند که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل علاوه بر اقدامات رزمی و تبلیغی به تبیین حقانیت دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی و شکل دادن معنویت در جبهه می‌پرداختند.

شهرستان زرین دشت در طول جنگ تحمیلی ۶ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده است که هر کدام به تنهایی سند افتخار دیار حضرت آیت الله نسابه (ره) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید ولی ملک حسینی، شهید محمدعلی سیاره، شهید عبدالرحیم نجفی، شهید علی حسین آشیان، شهید رحمت اله فرهمند و شهید احمدرحیمی شهدای روحانی شهرستان زرین دشت هستند که در لبیک به ندای ولی امر مسلمین با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و راه سرخ شهادت را ادامه دادند.

کد خبر 6096099

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود