Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@07:35:17 GMT

برگزاری یادواره شهدای نهضت سوادآموزی کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۲۰۲۵

برگزاری یادواره شهدای نهضت سوادآموزی کشور

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۶ شهید نهضت سواد آموزی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا را از ضروریات عنوان کرد

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۶ شهید نهضت سواد آموزی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا را از ضروریات عنوان کرد

علی باقرزاده گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری همسنگ با شهادت است و این مقوله در مورد معلمان و کسانی که به هر نحو چراغ علم را زنده نگه داشته‌اند، واجب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: یادمان باشد که میزبان این جلسات، شهیدان هستند و ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه پس از سرگذشت پژوهی، اولین یادواره کشوری شهدای نهضت سواد آموزی را در سال ۹۴ برگزار کردیم، گفت: در سال ۹۵ هم یادواره شهدا در هشت استان برگزار شد و دومین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی استان‌ها هم در سال ۹۶ در حال برگزاری است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امیدوار هستیم، بتوانیم تا پایان سال، یادواره‌های شهدای نهضت سوادآموزی را در ۱۰ استان دیگر برگزار کنیم.

وی افزود: اکنون ۱۷۶ شهید درنهضت سواد آموزی داریم و این وظیفه ماست که یاد و خاطره آن‌ها و تمامی شهدا را گرامی بداریم و به خانواده آن‌ها سر بزنیم.

باقرزاده تصریح کرد: اگر به دوران دفاع مقدس برگردیم خواهیم دید که به ظاهر، طرف جنگ ما رژیم بعثی بود، اما ۳۰ کشور از رژیم بعثی حمایت می‌کردند و این رژیم را در صحنه نگه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود در قرن گذشته که حتی یک وجب از زمین‌های کشور را به طرف مقابل ندادیم چون در جنگ تحمیلی به سبب ایمان رزمندگان و رهبری امام خمینی(ره) استقامت و گنجینه‌ای از فرهنگ و تمدن اسلامی شکل گرفت که سال‌ها باید بگذرد که خیرات و برکات و دستاوردهای آن را بدرستی احصا کنیم.

باقرزاده تأکید کرد: دفاع مقدس مامحدود به ۲۹۰۰ روز جنگ تحمیلی نمی‌شود، بلکه همیشه بوده و تا زمانی که اسلام ناب و در مقابل آن لشکر ظالمان و سیاهی وجود دارد، دفاع هم وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه هنرمندان هنوز نتوانسته‌اند، جنگ را آن طور که باید مستند کنند، توضیح داد: کتاب «دا» خاطرات حضور و مشاهدات ۱۷ روزه نویسنده در خرمشهربود که تبدیل به یک کتاب شد، بنابراین همه ما در هر مسئولیتی که داریم برای بیان این افتخارات و حفظ انقلاب باید بکوشیم و مسئول هستیم.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان احمد علیرمضانی  اظهار داشت : شهدا مصداق آیات قرآن زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند و بسیاری از احادیث پیامبر (ص) هم براین پایه است که شهید شاهد است و شاهد اعمال ما است.
وی افزود: روزی معمولی رزق شهدا نیست بلکه روزی معنوی دارند، کتاب «کهکشان نیستی» احوالات سید علی قاضی را مطرح می‌کند و بسیار شیرین است.

وی همچنین در  صحبتش به موضوع اسراییل اشاره و اظهار کرد: اسراییل خود را به عنوان کشور برتر دنیا می‌دانست، اما با وعده صادق که رخ داد هیمنه پوشالی او از دست رفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر