Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@10:32:00 GMT

حج نمايش اتحاد همبستگي مسلمانان جهان است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۲۰۳۶

خبرگزاري آريا - نماينده رهبر معظم انقلاب در جمعيت هلال احمر در همايش پزشکان مجموعه هاي حج ٩٦ ضمن تسليت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مبارزه پرمحتوا و سخت ايشان در آن دوران حساس که موضوعاتي همچون تحريف و سلطنتي شدن حکومت، دين و جامعه را تهديد مي کرد را بسيار ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: مبارزات پر رنج و مشقت امام(ع) در همه ابعاد ديني،فرهنگي، اخلاقي و معنوي براي حفظ پايه هاي اعتقاد اسلامي و جلوگيري از انحراف در دين بسيار مهم و اثر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حوزه نمايندگي ولي فقيه در جمعيت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمين معزي تصريح کرد: حرکت أساسي امام صادق(ع) بود که سبب استحکام پايه هاي معرفت إسلامي صحيح در جامعه شد ، به گونه اي که در هر برهه اي از تاريخ، أفراد بتوانند مبتني بر آن، نظامي مبتني بر ارزش هاي إسلامي و انساني پديد آورند.
نماينده رهبر معظم انقلاب در جمعيت هلال احمر در ادامه، حرکت هاي نيک و انسان دوستانه و تقويت و حفظ وحدت با برادران مسلمان خود عاملي براي نشان دادن فطرت و ريشه الهي تشيع دانست و تصريح کرد: منتسب شدن به مذهب شيعه به معناي عداوت و کدورت با ديگر مسلمانان نيست و بايد هوشيار بود که إيجاد تفرقه در بين مسلمانان تنها از سوي دشمنان اسلام دنبال مي شود.
تبيين ابعاد عبادي- سياسي حج محور دوم سخنان نماينده رهبر انقلاب در هلال احمر بود.
حجت الاسلام والمسلمين معزي حج را اجتماع و کنگره عظيم مسلمانان جهان دانست و خاطر نشان کرد: در اين حرکت بزرگ جهان اسلام که بسياري از دشمنان چشم به آن دوخته و به دنبال تفرقه و نابودي امت اسلام هستند، مهمترين مسئله حفظ وحدت و برادري است، چرا که از أساسي ترين مباحثي که در حج إبراهيمي دنبال مي شود همين نمايش اتحاد و اقتدار جامعه اسلامي در سراسر دنياست.
وي تربيت ديني و اعتقادي إنسان، تقويت روحيه همبستگي و اتحاد ميان مسلمانان و برائت از مشرکين جهان را از محورهاي مهم و اساسي حج دانست و افزود: حرکت مسلمانان جهان با مذاهب مختلف بر يک محور و همچنين دوري از عداوت و دشمني با يکديگر در حج تقويت مي شود و بر اين أساس است که در اين فريضه ي ديني و بزرگ برائت از شرک و کفر مورد توجه قرار مي گيرد.
نماينده رهبر انقلاب در هلال احمر به تقويت معنويت در وجود إنسان در حج اشاره کرد و افزود: يک مسلمان و مؤمن براي داشتن قوت قلب در جهت مبارزه با نفس خويش و حضور در ميدان جهاد در راه خدا به توکل، إيمان و اعتقاد راسخ نيازمند است که اينها در حج متجلي شده و تأمين مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين معزي در بخش پاياني سخنان خود به مسئوليت بزرگ خدمت به حجاج در زمينه هاي پزشکي اشاره کرد و افزود: براساس روايات کمک به مؤمنين براي رفع مشکلات آنان ثوابي بيشتر از هزار حج دارد و ذخيره اي بزرگ براي آخرت انسان است.
وي با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت خدمت به حجاج بيت الله الحرام افزود: علاوه بر اين مهم، تلاش براي برطرف کردن نياز يک انسان از هر رنگ ، نژاد و مذهبي که باشد در پيشگاه پروردگار مورد تحسين و اجر واقع مي شود و حج براي شما علاوه بر نعمت حضور در اين مراسم معنوي، پاداشي ديگر دارد و آن خدمت به بشريت و مسلمانان حاضر در اين مراسم الهي است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: امروز در محور میاندوآب _مهاباد گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو سواری پراید دریافت شد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات برده‌رشان میاندوآب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومان حادثه بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • یک شهر در پی«یسنا»
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • روز اتحاد است/ هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان