Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل عنوان کرد: دختران هدیه و رحمت پروردگار به خانواده ها هستند بنابراین از جایگاه والایی برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن عارفی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: دختر در اسلام به عنوان هدیه و رحمت خداوند به خانواده است و از دختر با واژه هایی به مانند ریحانه یعنی گل و حسنه نیکی یاد شده است که هر یک از اینها نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی به دختران است و از نشانه های رحمت و برکت خداوند به یک خانه این است که به آنها فرزند دختری عنایت کند چرا که دختر دلسوز پدر و مادر و همه اهل خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دختران امروز مادران فردا هستند همانطور که مادران امروز دختران دیروز هستند بنابراین خانواده ها باید دقت کنند و مسایل اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی را به همه فرزندان به ویژه به دختران خود آموزش بدهند تا در برابر تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان نفوذ ناپذیر باشند و بتوانند از خود محافظت کنند همچنین حفظ حجاب و پوشش اسلامی بهترین هدیه خداوند به دختران و زنان برای حفظ کرامت و شخصیت آنهاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل اظهار کرد: امام زمان درباره شأن و شخصیت بزرگ حضرت معصومه حدیثی مبنی بر اینکه هر کس مشتاق زیارت مادرمان حضرت زهراست برود قم و قبر عمه مان حضرت معصومه را زیارت کند فرموده اند.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه دختران دل سوز، مددکار و مبارک هستند تصریح کرد: دختران با تربیت اسلامی زندگی خود را رشد و تعالی بدهند و حیا و عفت را از حضرت زهرا الگو بگیرند و راه و روش زندگی ایشان را سرمشق زندگی شان قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید توجه بیشتر و واقعی به قشر زنان و دختران شود اما متأسفانه بعضی از مغازه ها و کسبه از بانوان به عنوان وسیله ای برای جلب بیشتر مشتری استفاده می کنند که این خطا و اشتباه بزرگی است چرا که باید شأن و شخصیت و انسانیت زن حفظ بشود.

حجت الاسلام عارفی بیان کرد: باید خانواده ها آموزش حجاب و عفاف را به دخترانشان از همان دوران کودکی در دستور کار قرار دهند و مسئولین هم همت کنند و با آماده کردن زمینه ها و بسترهای لازم برای امر ازدواج که از جمله آن اشتغال و مسکن مناسب برای جوانان است از بسیاری از آسیبها و معضلات اجتماعی جوانان و مخصوصا دختران را دور نگه دارند و زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد