Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@15:56:01 GMT

مبتلا شدن ده ها هزار یمنی دیگر به وبا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۳۷۱۸

مبتلا شدن ده ها هزار یمنی دیگر به وبا

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از العالم، در سایه تداوم تجاوزگری سعودیها به یمن و محاصره همه جانبه مردم این کشور از سوی ائتلاف سعودی، سازمان بهداشت جهانی از افزایش 39 هزار نفری شمار مبتلایان به وبا در یمن و رسیدن مجموع مبتلایان به 373 هزار نفر خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود مهار نسبی اوضاع، تعداد قربانیان وبا در یمن در طول 12 هفته از زمان شیوع آن در 27 ماه مارس گذشته تاکنون به 1873 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان افزود: 1837 مورد مرگ و میر در 21 استان از مجموع 22 استانی که وبا در آن شیوع یافته، ثبت شده است. این آمار نشان می دهد که از جمعه گذشته تاکنون 20 نفر به شمار قربانیان افزوده شده است.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: استان حجه در شمال غربی یمن با 353 مورد مرگ و میر بیش از سایر مناطق قربانی داده است. استان اب با 234 مورد مرگ و میر در رتبه دوم قرار دارد.

این بیانیه هشدار داد: بیماری در استان الحدیده همچنان خارج از کنترل است؛ به گونه ای که در طول یک هفته شاهد 14 مورد مرگ و میر بوده است که با احتساب آنها، شمار قربانیان از 200 نفر در پایان هفته یازدهم از آغاز شیوع وبا، به 214 نفر در پایان هفته گذشته رسید.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: موارد مرگ و میر در استان عدن در 48 مورد در پایان هفته گذشته ثابت مانده است. میزان مرگ براثر وبا در سطح 0.5 درصد متوقف شده است و شمار مرگ و +

میر در دو هفته اخیر در سطح نسبی مهار شده است.

این سازمان افزود: درخصوص موارد ابتلا، آمارها با افزایش بیش از 39 هزار نفر نسبت به جمعه قبل از آن، به 372 هزار و 915 مورد رسیده است.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/