Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت تاکید کرد که انتخابات حضوری نظام پزشکی بدون حاشیه برگزار شد و نتایج آن به تدریج اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی پس از ورود به شهرستان دامغان در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین برنامه‌های شما با توجه به اینکه روز گذشته در شاهرود گفته بودید در دولت دوازدهم، دکتر روحانی را همراهی می کنید، چیست؟ گفت: من چنین سخنی را به زبان نیاوردم و این برداشت و اشتباه خبرنگار بوده که اینگونه خبر را منعکس کرده است انتظار داریم رسانه ها آنچه را که بر زبان می آوریم منعکس کنند و از انعکاس برداشت های شخصی خودشان، پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات نظام پزشکی، اظهار داشت: هر انتخاباتی ممکن است حاشیه‌هایی داشته باشد، اما انتخابات حضوری نظام پزشکی بدون حاشیه برگزار شد و نتایج آن بتدریج اعلام می‌شود و هیات مرکزی نظارت که متشکل از نمایندگان مجلس، نماینده دادستان و نماینده وزارتخانه‌های بهداشت و کشور است، از قبل از انتخابات نظارت‌های خود را آغاز کردند و مسئول نظارت بر مجریان انتخابات، اعلام نتایج و رسیدگی به شکایات هستند.

وزیر بهداشت در خصوص مهمترین برنامه و سیاست های وزارت بهداشت گفت: مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت، مراقبت از سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی، مطالبه گری در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از نهادها و دستگاه های اجرایی و مجلس، ادامه طرح تحول سلامت و رفع ایرادات آن و نیز توسعه زیرساخت های حوزه سلامت است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا پایان دولت یازدهم، 24 هزار تخت بیمارستانی جدید تحویل داده می‌شود و این در حالی است که قول ایجاد 21 هزار تخت را داده بودیم و خوشحالیم که بیشتر از وعده، تخت بیمارستانی را تحویل می‌دهیم و ساخت این تعداد تخت، در طول عمر یک دولت امکان پذیر نبود. البته ساخت این تعداد تخت بیمارستانی به معنی حل همه مشکلات در حوزه سلامت نیست و مشکلات زیادی در این حوزه داریم.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت اضافه کرد: هنوز به تعداد زیادی تخت بیمارستانی جدید نیاز داریم که امیدواریم با کمک دولت‌ها و مجالس آینده این مشکلات برطرف شود، اما از سوی دیگر با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز روبرو هستیم و امیدواریم که دولت و مجلس، برای کمبود آن، در بودجه سنواتی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند و حوزه سلامت را مشابه سایر دستگاه‌ها نبینند و به دلیل اینکه در حوزه سلامت با جان انسان‌ها سروکار داریم، باید به نیروی انسانی در این بخش و رفع کمبودها، توجه ویژه‌ای شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند