Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ری گفت: استقلال مدیریت شهری مهمترین بحث در اداره آن می‌باشد و لذا شهرستان ری که از 10استان بزرگتر است و درآمد زیادی هم دارد، نباید زیر نظر شهرداری تهران باشد و باید شهرداری مستقل برای ری درنظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری تحلیلیآفتاب ری،هدایت الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ریدر جمع مردم ریدر مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت:وحدت و انسجام مردم ایران در زمان پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و در همه صحنه های کشور بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال اختلاف افکنی هستند، گفت: همانگونه که اختلافات درون خانواده باعث فروپاشی نظام خانواده می‌شود، ایجاد تفرقه در جامعه نیز مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: دشمن وقتی نتوانست در دوران دفاع مقدس در جنگ نظامی بر ملت ایران غلبه کند، از راه‌های مختلفی مانند مواد مخدر، قاچاق کالا و اختلاف افکنی وارد شد.

جمالی‌پور ابراز کرد: با اختلاف افکنی همه سرمایه‌های دولت از بین می‌رود و چالش‌های جدی در کشور ایجاد می‌شود و به دنبال آن فرصت برای جولان دشمن مهیا می‌شود.

وی اظهار داشت: هرروز با شایعه سازی‌های جدیدی مردم و مسئولان را در مقابل هم قرار می‌دهند و متاسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز آگاهانه و یا غیرآگاهانه به این مباحث می‌پردازند.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه همه باید به وحدت دوران انقلاب برگردیم، افزود: امروز برای حفظ نظام و انقلاب باید حول محور آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

جمالی‌پور با بیان اینکه همه جریانهای سیاسی حول محور جمهوری اسلامی شکل گرفته‌اند، گفت: ما باید این جریان‌ها را حفظ کنیم و در راستای اهداف جمهوری اسلامی هدایت کنیم و از ظرفیت آن‌ها برای عزت نظام استفاده کنیم.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های خارجی برای ایجاد تفرقه در کشور، بیان کرد: بهتر است همدیگر را تحمل کنیم و در مسیر انقلاب و آرمانهای شهدا حرکت کنیم. اگر اتحاد نداشته باشیم، دشمنان از این ظرفیت‌ها به نفع خود بهره برداری کرده و اهداف خود را عملیاتی می‌کنند.

جمالی‌پور در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شهرستان ری اشاره کرد و گفت: مردم ری قبل از انقلاب در کنار امام (ره) بودند و در زمان جنگ در صحنه‌های نبرد بودند و پس از آن نیز در با ولایتمداری خود نقش ویژه‌ای در حفظ انقلاب داشته‌اند.

وی با اشاره به قدمت ۷هزار ساله ری، ادامه داد: زمانی که من به ری آمدم این شهرستان معضلات جدی داشت که اکنون بسیاری از این مشکلات مرتفع شده است.

فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: ری از ۵استان کشور بزرگ‌تر است و نمی‌توان با ساختاری ضعیف آن را اداره کرد و لذا سند توسعه شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه مدیریت شهری ری توسط شهرداری تهران اداره می‌شود، اظهار داشت: استقلال مدیریت شهری مهم‌ترین بحث در اداره آن می‌باشد و لذا شهرستانی که از ۱۰استان بزرگ‌تر است و درآمد زیادی هم دارد، نباید زیر نظر یک شهر دیگر باشد بنابراین باید شهرداری مستقل برای ری درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در نتیجه تلاش‌هایی که انجام دادیم، اعضای شورای شهر پس از مقاومت‌های زیاد نام ری را به شورای شهر تهران اضافه کردند و باید معضلات جدی ری از جمله فاضلاب و تیرهای برق در شورا مطرح و رسیدگی شود.

معاون استاندار درخصوص اداره انتظامی ری تصریح کرد: اداره شهرستان ری توسط سرکلانتری مشکل است و باتوجه به وسعت این شهرستان و برای ایجاد امنیت و آرامش کامل برای شهروندان باید سرکلانتری نهم فاتب به فرماندهی انتظامی ارتقا پیدا کند که سردار اشتری در این باره قول مساعد داده است.

جمالی‌پور بیان کرد: ری، شهر ثروتمندی است و سال‌ها به مردم دروغ گفته‌اند که ری درآمد ندارد. ما حتی می‌توانیم به شهرستانهای مجاور کمک مالی بکنیم. شهرستانهایی مثل اسلامشهر و باقرشهر به دلیل استقلال شهری سرعت پیشرفت بیشتری نسبت به ری داشته‌اند و ری با درآمد زیادی که دارد مستقل نیست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت از اولویت‌های اساسی دولت بود، گفت: شهرری فاقد بسیاری از امکانات درمانی بود که در سه سال اخیر حوزه بهداشت و درمان شهرستان به امکانات و دستگاههای زیادی مجهز شده و یا در حال انجام است که تا پایان سال ۹۶ تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمدحسین ساعی، امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار، اظهار کرد: امروز برای رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در خوزستان هستیم، در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

وی افزود: موازی‌کاری‌ها و کارهایی که بعضی از آنها همدیگر را خنثی می‌کنند، می‌تواند تنش و کاهش در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند اما اگر نوعی هماهنگی ایجاد شود، ساز و کارهایی برای پیشبرد آن موضوع در نظر گرفته شود، آنگاه این امر می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان، کشور و بالاتر از شورای فرهنگی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این بوده است که ریل‌گذاری‌هایی را که بر اساس قانون‌گذاری‌ها و سندنگاری‌ها اتفاق می‌افتد تا خردترین سطوح یعنی سطح شهرستانی انجام دهیم تا این امر بتواند در قالب نظم بالاتر و جدی‌تری به هم‌افزایی برسد و مشکلات کشور را حل کند.

ساعی ادامه داد: اگر یک کار جدید در بخش فرهنگ صورت دهیم، بخش بزرگی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور حل خواهد شد، از این رو با برکت این ریل‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و سندنگاری‌ها و حل مشکل‌های این حوزه، مردم منتفع شوند.

کد خبر 739383

دیگر خبرها

  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • خشم رژیم صهیونیستی از ۴ کشور اروپایی درباره فلسطین