Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجودی گرمای شدید هوا در قم بری از اتوبوس های درون شهری قم به جای روشن کردن کولر، درب اتوبوس را بازنگه می دارند که بسیار خطرناک است و باعث گلایه مردم قم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ثامن منطقه نیروگاه قم یکی از متراکم ترین و پر جمعیت ترین محله های قم است و در این چند سال اخیر نیز بر میزان جمعیت نیروگاه افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه از گذشته تا به امروز دارای محرومیت هایی بوده است و با توجه به این که نیروگاه در فاصله کوتاه با مرکز شهر و حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد امکانات یک کلان شهر مذهبی را ندارد.

با توجه به جمعیت بالای این منطقه همواره استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس به شهروندان توصیه می شود، و شهروندان نیروگاهی نیز به میزان بسیار بالایی از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده می کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی قم چند سالی است که فرسوده شده و مردم از این وضعیت ناراضی هستند، برنامه افزایش کرایه اتوبوس ها بدون افزایش خدمات سال هاست در قم وجود دارد با نگاهی به 10 ساله گذشته می توان به این نتیجه رسید که تنها اتفاق رخ داده در بحث حمل و نقل عمومی افزایش کرایه ها ، واگذاری به بخش خصوصی و تغییر مسیر مبدا و مقصد اتوبوس ها است که در بیشتر موارد این مسیر ها طولانی و باعث کلافگی رانندگان شده است.

گاهی مسیری که رانندگان باید طی کنند از پردیسان تا میدان نبوت بیش از یک ساعت طول می کشد که این باعث خستگی و بی رمقی رانندگان می شود، که باید مسئولین سازمان اتوبوس رانی این مسئله را هم در نظر بگیرند.

.

غیر از مسائل مردم نیروگاه از کهنه بودن اتوبوس ها و طولانی بودن مسیر ها، عدم روشن کردن کولر در گرمای هوا و باز گذاشتن درب اتوبوس ها هنگام حرکت و کثیف بودن اتوبوس گلایه داشتند.

یکی از شهروندان قمی که ویدئویی را در اختیار سایت ثامن قرار داده می گوید از زمانی که سوار اتوبوس شدم درب اتوبوس به بهانه خنک شدن داخل اتوبوس باز بود و حتی روی پل هم درب اتوبوس بسته نشده و تا زمانی که به حرم مطهر رسیدیم این و ضعیت ادامه داشت.

همچنین یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این گرمای قم رانندگان کولر را روشن نمی کنند و در صورت اعتراض هم برخورد مناسبی ندارد و می گویند همین که هست!

در این زمینه کریم طلوعی روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خط نیروگاه 24 دستگاه اتوبوس دارد که 23 دستگاه بنز 457 و یک دستگاه اسکانیا که از بهترین اتوبوس های قم هستند اگر مورد تکی هم باشد که تخلف می کند یا شماره پلاک و یا کد چهار رقمی که در چهار طرف اتوبوس نوشته شده است را شهروندان ارسال کنند تا پیگیری شود.

وی گفت: اتوبوسرانی قم از معدود اتوبوسرانی کشور است که حتی یک دستگاه اتوبوس بدون کولر هم نداره.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که بانوان قمی گلایه دارند که بش کارتخوا قسمت خواهران بالای95درصد اتوبوس ها خاموش است گفت: سیستم کارت خوان به زودی تعویض خواهد شد البته شارژ کارت ها هم داخل اتوبوس انجام خواهد شد، خطوط اتوبوسرانی که در قم به صورت منظم و بدون وقفه اتوبوس دارد خط 3و خط 4نیروگاه میباشد.

طلوعی افزود: درخصوص اتوبوس های کهنه هم باید گفت در شهرهای دیگر کشور اتوبوس ها از این هم کهنه تر هستند، شهروندان شماره اتوبوس را اعلام را کنید تا در اولین فرصت رسیدگی بشود.

وی خاطر نشان کرد: اتوبوس های جدید خریداری شده که هنوز وارد خطوط نشده و با وارد شدن این اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل عمومی وضعیت بهتر خواهد شد.

طلوعی با بیان اینکه مردم می توانند هر گونه شکایات خود را از این سازمان و رانندگان و اتوبوس ها با ما در میان بگذارند گفت: شماره تماس 36641310-11داخلی 128ویا شماره تماس36642800 واحد روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی قم جهت انتقادات وشکایات در اختیار شهروندان می باشد.

تصاویری که روابط عمومی اتوبوسرانی قم به عنوان اتوبوس های خطوط نیروگاه و زاویه در اختیار ما قرار داده







منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران ۹ هزار اتوبوس برقی نیاز دارد، گفت: خرید و واردات دو هزار دستگاه در دست پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در همایش روز معمار بجنورد اظهار کرد: خرید و تأمین اتوبوس‌های برقی نهایی شده است و اکنون تأمین ۹ هزار دستگاه از این ناوگان در تهران نیاز است.

وی افزود: حمل و نقل برقی و پاک نیاز پایتخت است البته در این باره کشور تجربه‌ای ندارد به همین لحاظ خرید ناوگان برقی مخالفانی دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای این امر کار سخت و پیچیده‌ای نیست، خاطرنشان کرد: اکنون زمینه سازی برای تأمین ناوگان حمل و نقل برقی در حال انجام است، قراردادی میان شهرداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو برای ایجاد ایستگاه شارژ برق منعقد شده، استارت کار زده شد و تا زمانی که اتوبوس‌ها تأمین شود، ایستگاه‌های شارژ هم آماده خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه یک ایستگاه شارژ برق اتوبوس به صورت نمادین افتتاح شده است، گفت: قرارداد تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت داخلی از جمله مپنا بسته شده و تا پایان سال شماری از آن تحویل می‌شود، همچنین خرید و واردات ۲ هزار دستگاه در دست پیگیری است.

وی درباره تأمین اتوبوس‌های برقی برای شهر بجنورد گفت: این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گیرد، باید میزان تأثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تأمین این ناوگان تشخیص داده شود.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه ناوگان برق قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد گفت: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نماهای رومی به شهرها اظهار کرد: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است که به عنوان حُسن قالب شد، البته مصوب شد که معماری رومی و وارداتی به ویژه برای ساختمان‌های مسکونی ممنوع شود.

کد خبر 750092

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی تبریز به تماشاگران تراکتور – استقلال
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان