Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@11:52:07 GMT

آقای وزیربهداشت قول درمان عماد چه شد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۵۱۲۷

آقای وزیربهداشت قول درمان عماد چه شد؟

گروه اجتماعی- روز حادثه تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی عکسی منتشر شد که بسیار خبر ساز شد، عماد توسط مامورین امنیتی از مهلکه ای که تروریست ها به وجود آورده بودند نجات پیدا کرد تا داستان او دهان به دهان بچرخد.

به گزارش افکارنیوز، عماد اسماعیل نژاد نام این کودک دو نیم ساله بود که بیماری نادر کبدی دارد و باید پیوند مغز استخوان انجام دهد و همچنین در راه درمان آزمایش‌ لازم را به آلمان ارسال شود، به همین دلیل خانواده عماد تصمیم می گیرند تا به تهران آمده از مجلسی ها درخواست کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده عماد که از گرگان به تهران مراجعه کرده‌بودند در جریان حادثه تروریستی تهران گرفتار شدند و همانطور که بعدها عکس و فیلمها نشان داد وی از این حادثه جان سالم به در برد و توسط مامورین امنیتی نجات پیدا کرد، اما این پایان ماجرا نبود زیرا بعد از انتشار اخبار درباره عماد وزارت بهداشت تصمیم گرفت بیماری این کودک را درمان کند و حتی خانواده این کودک دو و نیم ساله با وزیر بهداشت و معاونین وی نیز دیدار کرد.

به گفته عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت دکتر هاشمی در جلسه با خانواده عماد بر پی گیری روند درمان این کودک گرگانی تا حصول نتیجه تاکید می کنند و آقای مشاور می گوید:عماد به بیماری مزمنی مبتلاست که در صورت انجام آزمایش های لازم و تایید نتیجه آنها باید پیوند مغزاستخوان شود، البته این پیوند برای او ممکن است مفید و یا مضر باشد و باید بررسی های لازم برای انجام پیوند روی این کودک انجام شود.البته این کودک پیش از این در بیمارستان شریعتی بستری بوده و همه کارهای درمانی وی به صورت رایگان انجام شده، فقط آنها برای ارسال نمونه به آزمایشگاه آلمان و ایاب و ذهاب، هزینه ای متقبل شده اند که به دستور وزیر بهداشت آن هزینه هم به خانواده وی مسترد شد.

به گفته زارع‌نژاد، البته این کودک مشکلات دیگری از جمله مشکل شنوایی دارد، ولی هیچ گونه نگرانی بابت هزینه های درمان وی وجود ندارد و همه کارهای او در بیمارستان شریعتی تهران یا هر مرکز درمانی دیگر ، به صورت رایگان انجام خواهد شد.

اما پس از گذشت حدود 40 روز از این دیدار محمد اسماعیل‌نژاد پدر «عماد» کودک مشهور حادثه تروریستی مجلس، در خصوص روند ادامه درمان فرزندش گفت: پس از منتشر شدن عکس عماد و مصاحبه‌های رسانه‌ها و مطلع شدن مسئولان وزارت بهداشت از بیماری فرزندم ملاقاتی را با وزیر بهداشت انجام دادم که در آن جلسه وزیر بهداشت با صدور نامه‌ای ما را برای درمان «عماد» به بیمارستان شریعتی ارجاع داد.

وی افزود: متاسفانه پس از مراجعه به بیمارستان شریعتی و دادن نامه وزیر بهداشت به مسئولان بیمارستان برخلاف انتظار ما هیچ کس به نامه ما توجهی نکرد و تصاویر آوارگی ما نیز در پشت درب‌ اتاق‌های بیمارستان موجود است.

اسماعیل نژاد تصریح کرد: با ناامیدی از کمک مسئولان وزارت بهداشت راهی شهرمان شدیم اما پس از چند روز با ما تماس گرفتند که برای حضور در برنامه شبکه یک به تهران بیایید و تمام هزینه رفت و برگشت شما و مکانی برای اسکان در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وی گفت: اما بازهم از ما فقط در راستای تبلیغات استفاده شد و کسی به داد ما نرسید، اکنون بعد از گذشت چندین ماه من به نقطه اول رسیده‌ام و تنها امیدم کمک رییس و نمایندگان مجلس است.

پدر عماد گفت: از نمایندگان و رییس مجلس تقاضا دارم به فریاد ما برسند، ما هم جزو گروگان‌های آن روز مجلس بودیم و همان زمان هم برای درخواست کمک از شما به مجلس آمده بودیم. امید من و خانواده‌ام برای درمان «عماد» به دستان نمایندگان مجلس دوخته شده است و از آنها تقاضا دارم به ما کمک کنند.

نکته جالب اینجاست وزیر محترم بهداشت قول پیگیری درمان عماد را تا حصول نتیجه داده بوده اما بعد از گذشت این مدت به گفته پدر عماد هیچ کاری برای وی صورت نگرفته است، آیا دستور وزیر بر زمین مانده و عماد را درمان نکرده اند یا دعوت از عماد و دیدار با وی تنها خاصیت تبلیغاتی داشته است؟

اگر دستوری برای درمان این کودک صادر شده چرا مرحل درمانی وی انجام نشده، چرا وزیر محترم از معاونین و مسئولین مربوطه گزارش روند درمانی عماد را پیگیری نکرده است؟

پدر عماد گلایه هایی را مطرح کرده که به حق است و حالا وقتی م بیند از وزارت بهداشت و قول هایی که به او دادند خبری بار هم دست به دامن رئیس مجلس و نمایندگان شده تا شاید بتواند کودک بیمارش را درمان کند.

مصطفی حسینی

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند