Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@08:14:56 GMT

شکر نعمت امنیت، حفظ و تعمیق وحدت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۵۳۷۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی شب گذشته در مراسم انتصاب امام جمعه اهل سنت گچین بالا با اشاره به فضائل روز جمعه گفت: در روز جمعه بر استغفار کردن تاكيد شده است و صلوات پیش از دعا موجب استجابت آن دعا مي‌شود.

وی با اشاره به موضوع وحدت در جامعه اسلامی گفت: نظام جمهوري اسلامي و بنيانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نسبت به وحدت و تعاون در جامعه اهمیت بسیار زیادی قائل بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مریدی با اشاره به فتوای معروف رهبر انقلاب در خصوص حرمت توهین به امهات مومنین گفت: طبق فتواي رهبري هيچ كس حق توهين به امهات مؤمنين را ندارد حتي در خفا.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و تشیع به این فتوا افتخار می‌کند اظهار کرد: وحدت و همدلی مسلمانان در کشور موجب افتخار ايران در جهان اسلام است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه وحدت به برکت شخص ولی فقیه در جامعه استمرار دارد گفت: ببينيد دنياي اسلام چگونه در تلاطم جنگ ها و دشمنی ها فرو رفته است اما ایران اسلامی همچون جزیره ثبات مردم در امنیت و آسایش هستند و شکر نعمت امنیت، حفظ و تعمیق وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه رهبري تمام قد در برابر استكبار ايستاده است تصریح کرد: ما هم بايد اينگونه باشيم و به دشمن اجازه نفوذ در بین خودمان را ندهیم.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با اشاره به خدمات نظام به روحانیون اهل سنت گفت: شش مدرسه اهل سنت هرمزگان در قبل از انقلاب امروز به بركت نظام به ٣٦ مدرسه ارتقا يافته است.

وی با اشاره به روند انتخاب امام جمعه گفت: اعضای شورای روحانیت که متشکل از بزرگان اهل سنت هر منطقه هستند پس از اخذ آزمون های شفاهی و کتبی صلاحیت شخص را برای سمت «امام جمعه» اعلام می‌کنند و دفتر نماینده ولی فقیه نیز بر اساس تایید شورای روحانیت حکم ائمه جمعه را صادر می‌کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت

در این جلسه آقایان دکتر باهنر و بادامچیان و دکتر متکی و حجت الاسلام پور محمدی مطالبی درباره اوضاع کشور و وحدت نیروهای انقلاب و مشارکت مردم در اداره کشور بیان کردند.

 

 محسن رضایی ضمن پاسخ به سوالات، پیشنهاداتی برای کارآمدی و تقویت عقلانیت جمعی در جبهه انقلاب ارائه کرد.

 

وی گفت: ما در عین داشتن قوی‌ترین نظام سیاسی در منطقه غرب آسیا در زمینه اداره کشور نیازمند هم افزایی و انسجام بیشتر وفاداران به نظام و نیروهای انقلاب هستیم.

 

 رضایی با بیان اینکه لازمه انسجام علاوه بر برادری نیازمند عقلانيت جمعی نیز است، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات با عبور از جناح‌ها وگروههای سياسی نشان دادند که سیاسیون و دولتمردان و گروه‌های سياسی باید به عقلانيت جمعی اهمیت داده و در تقویت آن بکوشند. 

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: خوشبختانه درحوزه سیاست و دفاع و امنیت، کارآمدی وعقلانیت جمعی رشد قابل توجهی کرده است، اما در فعالیت های انتخاباتی و اقتصادی، نیازمند تقویت کارامدی وعقلانیت جمعی هستیم.

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند