Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:05:20 GMT

سند تغيير اقليم براي شهرها ايجاد شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۵۴۳۳

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با توجه به اهميت توجه به نتايج تغيير اقليم، تهيه سند تغيير اقليم براي شهرهاي کشور در دستور کار شوراها قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از محيط زيست (پام)، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در همايش ملي نمايندگان منتخب شوراهاي اسلامي شهرهاي مراکز استاني با محوريت محيط زيست و توسعه پايدار که پيش از ظهر امروز به ميزباني سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، گفت: هدف اصلي از برگزاري اين نشست تعميق راهبردها، نگاه‌ها و سياست‌ها در حوزه محيط زيست و توسعه پايدار در مديريت شهري از طريق شوراها و شهرداري‌ها است که مسووليت روستاها، شهرها و کلانشهرها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه در انتخابات 29 ارديبهشت‌ماه با حضور پرشکوه مردم شاهد تحول بزرگي در ترکيب و رويکرد بسياري از شوراهاي شهرها بوده‌ايم، گفت: اين آغاز مبارکي براي شهرهاي کشور است و اميدواريم تا انتها همين مسير به صدق و نيکي طي شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به آيه‌اي از سوره اسراء اظهار کرد: در اين آيه چنين آمده: خدايا مرا به نيکي وارد کن و مرا در مسيري که وارد کردي با نيکي خارج کن. اميدواريم شوراها با صدق در گفتار و رفتار کار خود را آغاز و يا صدق و نيکي اين مسير را طي کنند و از آن خارج شوند. در چنين شرايطي حرکت‌ها بايد مبتني بر دانايي باشد؛ دانايي که بخشي از آن به وحي الهي تکيه دارد و بخشي از آن به خرد جمعي متکي است. اين دانايي بايد دستور کار ما در مواجهه با مسائل پيچيده مديريت شهري باشد.
ابتکار با بيان اينکه مسائل شهري ابعاد مختلف زندگي اعم از اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، زيست‌محيطي و بهداشتي را شامل مي‌شود، گفت: شوراهاي شهرها در همه اين زمينه‌ها مسووليت و اختياراتي دارند. در حال حاضر خوشبختانه در کشور ما راهبردهاي لازم براي جهت‌گذاري در شوراها وجود دارد.
شوراها رکن چهارم مردمسالاري
وي با تاکيد بر اينکه شوراها رکن چهارم مردم‌سالاري محسوب مي‌شوند، گفت: سياست‌هاي ابلاغي نظام توسط مقام معظم رهبري در زمينه آمايش سرزميني، اصلاح الگوي مصرف و محيط زيست همگي يک دستور کار مهم براي مديريت شهري هستند و راهبرد لازم براي شهرداري‌ها و شوراها را فراهم مي‌کند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به تدوين برنامه ششم به عنوان دستور کار شوراها،اظهار کرد: اين برنامه خط مشي براي شوراها در حوزه‌هاي مختلف از جمله محيط زيست فراهم کرده است. افزون بر اين در برنامه ششم توسعه يک سند فرابخشي در حوزه محيط زيست داريم که مي‌تواند براي شوراها راهگشا باشد.
ابتکار با اشاره به تاکيد رئيس جمهور بر اهميت مسائل محيط زيست اظهار کرد: رئيس جمهور معتقدند در کنار مسائل مهم بين‌المللي، اقتصادي و امنيتي، محيط زيست از اولويت و اهميت بالايي برخوردار است، بنابراين انعکاس چنين نگاهي در مديريت شهري نيز وجود دارد. بنابراين لازم است اعضاي شوراها با برنامه‌ريزي و راهبرد دقيق وارد عمل شده و از دانش روز و تجربه جهاني در مديريت شهري استفاده کنند. در غيراينصورت تحقق اهداف شوراها دشوار مي‌شود.
وي با اشاره به اهميت ارتقاي کيفيت زندگي شهري اظهار کرد: بهبود کيفيت زندگي يکي از شاخص‌هاي توسعه شهري محسوب مي‌شود. خوشبختانه تجربه بين‌المللي ارزشمندي در مورد اين شاخص‌ها وجود دارد چون در شرايط حاضر در دنيا در قالب کنوانسيون‌ها و توافق‌نامه‌ها همگرايي خوبي شکل داشته است. اين کنوانسيون‌ها و توافقنامه‌ها در تطابق با سياست‌هاي ملي و همگرايي با جامعه بين‌المللي است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: يکي از مهم‌ترين توافقات جهاني، اهداف توسعه پايدار است که به بحث تاب‌آوري توجه ويژه‌اي دارد همچنين کنوانسيون تغيير اقليم و توافقنامه پاريس از مهم‌ترين توافقات بين‌المللي هستند که بر نقش شهرها در کاهش توليد گازهاي گلخانه‌اي و تاب‌آوري در برابر آثار منفي تغيير اقليم تاکيد دارند. افزون براين برنامه شکوفايي شهري از سوي برنامه سازمان ملل متحد از جمله مهم‌ترين توافقنامه‌هاي بين‌المللي براي توسعه مديريت شهري است.
ابتکار افزود: برنامه شهرهاي سبز و شهرهاي پايدار نيز مي‌توانند به شوراها کمک کنند تا برنامه‌هاي مديريتي خود را به طور دقيق تنظيم کنند و نقشه راهي براي مديريت شهري داشته باشند تا شهرها به شاخص‌هاي توسعه پايدار نزديک شوند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه برخي از شوراها ساختارهاي تخصصي در حوزه توسعه پايدار و محيط زيست تعريف کرده‌اند، گفت: مسائل محيط زيست با بسياري از مسائل اقتصادي و اجتماعي هم‌پوشاني دارند. آلودگي هوا يکي از مهم‌ترين معضلات در کلانشهرها است که خوشبختانه در دولت يازدهم از طريق اجراي برنامه کاهش آلودگي هوا توانستيم در چهار کلانشهر نتايج ملموسي درزمينه بهبود کيفيت هوا به دست آوريم. برنامه‌ها بسيار دقيق، فصل‌بندي و زمان‌بندي شده است. برخي برنامه‌ها به منظور کاهش آلودگي هوا بين دولت و مديريت شهري به طور مشترک انجام مي‌شود که مهم‌ترين آن‌ها توسعه حمل و نقل عمومي شامل بي‌آرتي، اتوبوسراني و مترو است همچنين در زمينه کاهش تقاضاي سفر از طريق اجراي دولت الکترونيک و شهرداري الکترونيک بايد اقدامات جدي داشته باشيم.
ابتکار با اشاره به راه‌اندازي شبکه يکپارچه مراکز معاينه فني اظهار کرد: در شرايط حاضر اطلاعات 440 مرکز معاينه فني به طور سيستماتيک و از طريق دوربين جمع‌آوري شده و به يکديگر پيوسته است بنابراين هيچ فردي نمي‌تواند با تماس تلفني و بدون مراجعه به مرکز معاينه فني، آرم معاينه فني دريافت کند و اگر چنين تخلفي در جايي اتفاق افتاد خواهش مي‌کنيم گزارش آن را به سازمان محيط زيست ارائه دهند همچنين حدود مجاز معاينه فني ارتقا يافته و سختگيرانه‌تر شده است. اينها طرح‌هايي است که دولت اجرايي کرده است و شوراها بايد همگام با دولت در اين زمينه‌ها برنامه داشته باشند.
تدوين برنامه جامع کاهش آلودگي هوا براي شهرهاي بيش از 200 هزار نفر جمعيت
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به مصوبات شوراي سوم شهر تهران اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين مصوبات اين شورا برنامه کاهش آلودگي هواي شهري بود که در آن مقطع مورد پيگيري جدي قرار گرفت. در شرايط حاضر علاوه بر کلانشهرها بايد مراکز استان‌ها نيز برنامه جامع آلودگي هوا داشته باشند. براي همين در سال گذشته اعلام کرديم که شهرهايي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر نسبت به تدوين برنامه جامع کاهش آلودگي هوا اقدام کنند.
ابتکار تاکيد کرد: شوراها بايد مولفه‌هاي لازم براي مديريت شهري را تصويب کنند تا همکاري بين دولت و شوراها شکل بگيرد و بتوانيم کاهش آلودگي هوا را رقم بزنيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به اهميت حفظ و نگهداري درختان و فضاي سبز شهرها اظهار کرد: اين يک موضوع مهم زيست‌محيطي است که باعث تصفيه و تلطيف هوا مي‌شود همچنين توجه به محيط‌هاي طبيعي داخل شهرها به ويژه رودخانه‌ها از وظايف مهم شوراها است. حفظ و حراست محيط‌هاي طبيعي اطراف شهرها که زون و کمربند حفاظتي محسوب مي‌شوند و در قالب مناطق حفاظت شده، پارک‌هاي ملي هستند، از وظايف مهم شوراها است. در شوراي سوم يک مصوبه در مورد همکاري بين شوراها و سازمان محيط زيست به منظور حفاظت از پارک ملي خجير و سرخه‌حصار داشتيم.
پسماند به يک بحران جهاني تبديل شده است/ توليد نخاله تهران 10 برابر پسماند شهري است
ابتکار با اشاره به اهميت مديريت درست پسماند در شهرها اظهار کرد: امروز در سياست‌گذاري‌ها جايي براي دور انداختن‌ها وجود ندارد بلکه دولت‌ها و مديريت شهري طي يک برنامه‌ريزي دقيق اقتصاد را به شکل دوار مديريت مي‌کنند؛ به طوري که براي کالاي توليد شده تا مرحله بازيافت برنامه‌ريزي دارند. متاسفانه در شرايط حاضر پسماندها به يک بحران جهاني تبديل شده است بنابراين لازم است با اصلاح چرخه اقتصاد و تغيير آن از شکل خطي به شکل دوار، بازيافت پسماند را جدي‌تري بگيريم.
وي با بيان اينکه شوراها بايد در برنامه جامع مديريت پسماند ورود جدي داشته باشند،گفت: در بحث مديريت پسماند موضوع نخاله‌ها نبايد مورد غفلت قرار گيرد چون در شهري مثل تهران بيش از 10 برابر پسماند شهري نخاله توليد مي‌شود. در همين زمينه لازم است به شکل درآمدزايي کلانشهرها نيز انتقاد کنيم. سال‌هاست در شهرهاي پايدار، شهرداري‌ها براي پروانه ساختمان وجهي دريافت نمي‌کنند بلکه درآمد پايدار خود را از عوارض نوسازي تامين مي‌کنند. متاسفانه به دلايل سودجويانه شهرداري‌ها و بساز و بفروش‌ها مانع ايجاد اين سياست مي‌شوند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به ضرورت مديريت پسماندهاي ويژه بيمارستاني اظهار کرد: فرآيند بازيافت يک فرآيند اشتغال‌زا محسوب مي‌شود. يکي از رويکردهاي دولت يازدهم نيز توجه به مشاغل سبز بوده است؛ مشاغلي که از ناحيه اجراي استانداردهاي زيست‌محيطي، مديريت پسماند، حفاظت از فضاي سبز و نظارت‌هاي زيست‌محيطي ايجاد مي‌شوند.
ابتکار با بيان اينکه الگوي مصرف انرژي در شهرهاي ما نامناسب است، گفت: امروزه با توجه به اهميت مديريت منابع، ائتلاف شهرها براي تغيير اقليم شکل گرفته است و شهرها در مصارف خانگي و صنعتي با کاهش مصرف انرژي فرصت اشتغال‌زايي و صرفه‌جويي در سرمايه‌ها و منابع کشوررا فراهم مي‌کنند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با توجه به اهميت توجه به نتايج تغيير اقليم، تهيه سند تغيير اقليم براي شهرهاي کشور در دستور کار شوراها قرار گيرد.
وي اظهار کرد: در ايران چند برابر استاندارد جهاني انرژي مصرف مي شود که مديريت آن با همکاري شوراهاي شهر امکان پذير است زيرا با برنامه ريزي مي توان اين ميزان مصرف را کاهش داد.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اين که دولت در اين زمينه گام هاي مهمي برداشته است گفت: مصوبات خوبي در اين راستا تصويب شده است که با اجراي آن ها با همکاري شهرداري ها و شوراهاي شهر مي تواند نتايج خوبي در کاهش الودگي هوا به همراه داشته باشد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به اهميت موضوع آلودگي صوتي اظهار کرد: شهرها بر اثر آلودگي صوتي از استرس و مشکلات رواني رنج مي‌برند که بايد استانداردهايي در اين زمينه رعايت شود. افزون براين آلودگي امواج و استانداردهاي لازم در آنتن‌هاي موبايل و پارازيت‌ها و تاثير منفي آن در سلامتي شهرها از مسائل مهمي است که شوراها بايد به آن ورود کنند.
ابتکار در ادامه با اشاره به تصويب قانون هواي پاک در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بعد از نهايي شدن قانون هواي پاک توسط شوراي نگهبان مواد اين قانون مي‌تواند زمينه خوب کاري براي شوراها فراهم کند.
وي با بيان اينکه آلودگي نوري به عنوان يک نوع آلودگي جديد بايد مورد توجه شوراها قرار گيرد، گفت: انتشار نورهاي بي‌مورد در شهرها رايج شده است که براي سلامتي شهروندان ، پرندگان شهري و حشرات مفيد براي شهرها ضرر دارند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اهميت منابع آب و ضرورت توجه شوراها به حفظ سلامت اين منابع اظهار کرد: متاسفانه به علت عدم اجراي طرح فاضلاب‌ها منابع آب زيرزميني و رودخانه‌ها آلوده مي‌شود. توقع آن است که شوراها براي اجراي طرح‌هاي فاضلاب از طريق جلب سرمايه‌گذاري‌هاي خصوصي همکاري جدي داشته باشند.
ابتکار افزود: در حال حاضر سازمان حفاظت محيط زيست آمادگي دارد که با شهرها، مراکز مشترک پايش آب و هوا ايجاد کند البته در شرايط حاضر ايستگاه‌هاي پايش کيفيت هوا در مراکز شهرها مستقر هستند و وضعيت هوا را به‌طور آنلاين گزارش مي‌دهند.
وي با بيان اينکه شوراها بايد در زمينه ساماندهي صنايع و فعاليت‌هاي اقتصادي در شهرها ورود کنند، گفت: طبيعي است که در شهرها به صنايع و فعاليت‌هاي اقتصادي نياز داريم ولي همه طرح‌ها و فعاليت‌هاي توسعه‌اي و عمراني بايد پيوست زيست‌محيطي داشته باشند و اين پيوست بايد آثار و عوارض منفي و راهکارهاي کاهش اين عوارض را مشخص کند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به ضرورت جلب مشارکت مردم به مديريت شهري اظهار کرد: خوشبختانه امروز با سياست‌هاي دولت يازدهم در حمايت از جامعه مدني، انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد زيست‌محيطي قوي داريم حتي ساير نهادهاي اجتماعي در شاخه محيط زيست نيز کار مي‌کنند. يکي از موفق‌ترين تشکل‌ها در زمينه مقابله با کارتن‌خوابي و اعتياد در حوزه فعاليت‌هاي محيط زيستي نيز کار مي‌کنند. يکي از اثرات اين نهادها جلب و جذب مردم براي حل معضلات شهري است.
ابتکار با اشاره به برنامه شهر سبز به عنوان يکي از برنامه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست در زمينه ارتقا و توسعه مديريت شهري اظهار کرد: رقابت شهرهاي کشور در قالب شهر سبز به زودي اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است که شهر قزوين به عنوان الگوي شکوفايي شهري در دنيا انتخاب شده و در حال اجراي شاخص‌هاي شکوفايي شهري است.
نبايد اجازه داد به بهانه توسعه، هر طرحي اجرا شود/ تريبون‌ها و سايت‌ها هم حق‌الناس است
همچنين، علي اصغر احمدي معاون سياسي وزير کشور با اشاره به سير تاريخي رفتار انسان با طبيعت، گفت: بعد از دوره انسان هاي اوليه از طبيعت و حيوان ها مي ترسيدند و بلد نبودند که چطور لباس و غذا براي خود درست کنند و حتي جان پناه نداشتند، دوره اي فرا رسيد که انسان ها، آرام آرام با طبيعت آشنا شدند و از آن بهره گرفتند تا جايي که در قرن 18 شاهد رشد جمعيت و در نتيجه گسترش کشاورزي و دگرگوني در ساخت و ساز بوديم.
وي افزود: اين روند در قرن 20 با شتاب بيشتري دنبال شد و شهرنشيني، انقلاب صنعتي و افزايش استفاده از منابع را رقم زد.
احمدي ادامه داد: در قرن 20 دو نگاه و ديدگاه نسبت به رفتار انسان با منابع و طبيعت وجود داشت. نخست ديدگاهي که معتقد بود منابع فناپذير است و ديگري ديدگاهي که معتقد بود منابع فنا پذير نيستند.
معاون سياسي وزير کشور با اشاره به برخي آمارهاي جهاني، اظهار کرد: حدود يک سوم جمعيت جهان از بهداشت خوبي برخوردار نيستند. يک ميليون و نيم از مردم از آب آشاميدني سالم محروم و بيش از نيمي از جمعيت دنيا درگير آلودگي هوا هستند. و حال پرسش اين است که آيا بشر حق دارد توازن طبيعت را از بين ببرد و اگر چنين اتفاقي رخ دهد، آيا طبيعت با ما قهر مي کند يا انتقام مي گيرد.
اين مقام مسئول با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع) مبني بر مسئوليت تمامي انسان ها در برابر زمين و حيوانات، همچنين تاکيد اصل 50 قانون اساسي ج.ا.ايران در خصوص مسئوليت همگاني در برابر محيط زيست، گفت: همه ما در برابر محيط زيست مسئول هستيم و بايد به آن توجه کنيم.
احمدي ضمن يادآوري سوابق کاري خود به عنوان نماينده مجلس و استاندار، اظهار کرد: در تنظيم برنامه ها با توجه به وضعيت مطلوب و کنوني، همچنين آمارها، چالش ها و ظرفيت ها، راهکارهايي تنظيم مي شود و اگر محيط زيست در برنامه ششم توسعه مورد توجه جدي قرار گرفته است نشان دهنده اهميت موضوعي اين مبحث است.
معاون سياسي وزير کشور خاطرنشان کرد: بر اساس تکليف قانون گذار، سازمان حفاظت محيط زيست مکلف است بر تمامي برنامه ها و پروژه هاي اقتصادي و عمراني به ويژه مباحثي همچون مديريت پساب و پسماند نظارت کند.
وي ادامه داد: اما برخي اوقات مقام هاي محلي با فشار به دنبال اجراي پروژه اي هستند که اجراي آن ضروري نيست و آسيب هاي بسياري نيز به همراه دارد.
اين مقام مسئول از نمايندگان مردم در شوراهاي شهر و روستا خواست تا پيوست محيط زيستي طرح ها و پروژه ها را جدي بگيرند و اجازه ندهند صرفا به بهانه توسعه، هر طرحي اجرا شود.
احمدي تاکيد کرد: البته اينطور نباشد که مسئولان محيط زيست نيز به بهانه محيط زيست، همه راه هاي توسعه را ببندد بلکه همه بر اساس استانداردها و شاخص هاي کارشناسي تصميم گيري کنند تا عواقب و مشکلات بعدي هم ايجاد نشود.
معاون سياسي وزير کشور گفت: به دليل همين عدم توجه به پيوست محيط زيستي در اجراي طرح ها در حال حاضر با طرح هاي به جا مانده از دولت گذشته مواجه هستيم که بيش از 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند ولي به دليل عدم توجه به مسائل محيط زيستي، آسيب هاي زيادي به همراه دارند.
وي افزود: شوراها بايد توجه ويژه اي به مسائل محيط زيستي به ويژه در موضوع مديريت پسماند داشته باشند.
معاون سياسي وزير کشور با بيان اينکه ايران در يک منطقه خشک است، گفت: کشور ما دچار بارش‌هاي نامتوازن، برداشت‌هاي بي‌رويه از منابع زيرزميني و استفاده غلط از سموم است. در شرايط حاضر آب‌هاي زيرزميني افت کرده است. خوشبختانه با توجه به منويات مقام معظم رهبري در زمينه آب‌هاي مرزي به اين حوزه توجه و سرمايه‌گذاري لازم صورت گرفته ولي در برخي کشورها با اقداماتي مثل سدسازي باعث قطع شدن ورود آب به عراق و در نتيجه ايجاد کانون گرد و غبار شده‌اند.
احمدي با تاکيد بر اينکه شوراهاي شهرها بايد در زمينه فضاي سبز اقدامات جدي انجام دهند، گفت: اختيارات شوراهاي شهرها کامل نيست. شوراها تنها نبايد براي شهرداري‌ها تصميم بگيرند بلکه بايد فعاليت‌هاي آنان گسترش پيدا کنند.
معاون سياسي وزير کشور تاکيد کرد: شورا بار امانتي است که برعهده اعضاي آن گذاشته شده است و همه اين پست‌ها و سمت‌ها حق‌الناس هستند.
معاون سياسي وزير کشور خطاب به اعضاي منتخب شوراهاي اسلامي ادامه داد: با توجه به تجربيات من در استانداري بر اين مسئله تاکيد مي‌کنم که پروژه‌ها را به کساني تحويل دهيد که کننده کار باشند. برخي فقط پيشنهاد پروژه مي‌دهند تا وام بگيرند. اين سمتي که به من و شما رسيده است لقمه چربي نيست بلکه يک امانت است و شما بايد به بالادستي‌هاي خود جوابگو باشيد.
احمدي با اشاره به شايعاتي که در سايت‌ها منتشر مي‌شود، گفت: فراموش نکنيم تريبون‌ها و سايت‌ها نيز حق‌الناس هستند. انتقاد عيبي ندارد اما برخي تهمت مي‌زنند. اين تهمت‌ها حق‌الناس است و آنها هم بايد جوابگو باشند.
احمدي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار کرد: در 29 ارديبهشت‌ماه سه انتخابات رياست جمهوري، شوراها و چهار حوزه انتخابي ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي را برگزار کرديم.
وي افزود: 42 ميليون نفر و به عبارتي بيش از 73 درصد واجدين شرايط در انتخابات شرکت کردند و حدود 62 هزار شعبه اخذ راي در انتخابات فعال بود.
معاون سياسي وزير کشور با بيان اينکه طبق قانون، انتخابات از ساعت 8 تا 24 طول مي‌کشد،گفت: در انتخابات امسال به‌طور متوسط در هر 9 ثانيه از هر يک نفر راي گرفته شد و اگر دو انتخابات را حساب کنيم، در هر 45 ثانيه يک راي‌گيري صورت گرفته است.
احمدي تاکيد کرد: اين انتخابات نشان داد که مردم در تعيين حق سرنوشت خود حماسه آفريني کردند که قطعا در افزايش ضريب امنيت ملي نيز تاثير بسيار دارد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در بيش از 38 هزار روستا و 1241 شهر، شورا وجود دارد، گفت: بدين ترتيب حدود 130 هزار نفر وارد عرصه مديريت شهري و روستايي مي‌شوند.
معاون سياسي وزير کشور در ادامه با بيان اينکه در انتخابات دو امانت وجود داشت که بايد به اهل آن سپرده مي‌شد،تصريح کرد: امانت اول، اسمي بود که روي کاغذ نوشته مي‌شد. امانت دوم برگه‌هايي بود که اسامي روي آن نوشته و به امانت به ما سپرده شده بود. با قوت اعلام مي‌کنم که يک شعبه ابطال در انتخابات رياست جمهوري نداشتيم و هيچ حادثه منجر به قتل صورت نگرفت. اين افتخار دولت يازدهم است که انتخابات به خوبي برگزار شد.
بنابراين گزارش، يوسف رشيدي معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست نيز در سخنان ابتدايي، هدف از برگزاري اين همايش را ايجاد تعامل سيستماتيک ميان دولت و شوراها در بحث محيط زيست شهري برشمرد و افزود: هدف از اين هم انديشي ها، رسيدن به برآيندي علمي و کارشناسي در بحث توسعه شهري به ويژه بخش محيط زيست است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد