Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات نظارت مجلس در انتخابات نظام پزشکی گفت: تخلفی در برگزاری انتخابات نظام پزشکی صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن علیجانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی از مشکلات در برگزاری انتخابات نظام پزشکی، افزود: در انتخابات نظام پزشکی این دوره بیش از 5 هزار نفر ثبت نام کردند که کمترین رد صلاحیت ها را نیز در انتخاب نامزدها شاهد بودیم که بر اساس آن 9 درصد مشارکت نامزدها و تایید آنها نسبت به دوره قبل بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر روز گذشته قرار بود انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی و دستی برگزار شود که به دلیل برخی اختلالات فنی، این انتخابات به صورت دستی برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به آیین نامه که حداکثر زمان برگزاری رای گیری، 14 ساعت باشد لذا هیات نظارت، انتخابات را از 8 شب تا 22 شب تمدید کرد تا افراد بتوانند در این رای گیری شرکت کنند.

وی یادآور شد: همچنین بخش آی تی وزارت بهداشت تلاش کرد که تا ساعت 12 شب رای گیری الکترونیکی انتخابات را برگزار کند اما این امکان صورت نگرفت و در نهایت این انتخابات به صورت رای گیری صورت گرفت.

علیجانی تاکید کرد: برخی افراد درخواست دارند تا انتخابات تمدید شود اما آیین نامه چنین اجازه ای را نمی دهد؛ از سویی دیگر برخی دیگر خواستار ابطال انتخابات بودند زیرا نسبت به عدم برگزاری رای گیری الکترونیکی اعتراض داشتند درحالی که طبق قانون، این موضوع دلیل ابطال نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ابطال انتخابات برای زمانی است که تخلفی در نحوه رای گیری صورت گرفته باشد یا امکان ورود رای گیری نباشد درحالی که هیچ یک از این موارد در این انتخابات نبود و بر اساس قانون هم امکان رای گیری الکترونیکی و هم راگیری دستی وجود دارد.

وی درباره اعلام نتایج انتخابات، گفت: ناگفته نماند که افرادی که ساعت 22 شب، پشت درب شعب برای شرکت در انتخابات ایستاده بودند نیز به داخل شعب هدایت شدند تا رای گیری از همه افراد صورت گیرد.

عضو هیات نظارت مجلس در انتخابات نظام پزشکی درخصوص مشکلات پیش آمده در برگزاری انتخابات نظام پزشکی، گفت: شمارش آرا بعد از اتمام رای گیری آغاز شده و به نظر می رسد تا فردا نتایج انتخابات اعلام شود.

همچنین، محمد حسین قربانی، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر اینکه انتخابات نظام پزشکی ابطال نشده است،گفت: متاسفانه بسترهای لازم برای اخذ آرا به روش الکترونیکی فراهم نشد.

قربانی گفت: دراین دوره از انتخابات تمام تلاش ها و کوشش ها براین بود که انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شود، ضمن اینکه درباره مسئولان زحمات بسیاری را متحمل و بسترهای لازم نیز تا حدودی فراهم شده و به جهت وجود برخی مشکلات و بستن بعضی از فضاها پیش بینی برای برگزاری انتخابات به هردوروش دستی و الکترونیکی انجام شده بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تا نیمه های شب پنج شنبه هفته گذشته بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی فراهم بود، افزود: اما متاسفانه درسیستم رمزگذاری و رمزگشایی اختلالاتی به وجود آمد ، ولی طبق پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخابات به روش دستی برای حدود 200 حوزه انتخابیه ازاین روش نیز دربرگزاری انختابات استفاده شد؛ ضمن اینکه اعضاء هیات نظارت و اعضاء هیات اجرایی تعرفه ها را معادل تعداد رای دهندگان آماده کردند.

وی با بیان اینکه نیمه های شب قبل از برگزاری انتخابات عدم برگزاری به صورت الکترونیکی اعلام شد، تاکید کرد: به سرعت پس از اعلام این خبر،فضا برای برگزاری انختابات به شکل دستی و سنتی فراهم و انتخابات در کمال آرامش برگزار شد، تنها با توجه به قول هایی مبنی بر برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی بسیاری از پزشکان واجد شرایط رای دادن نتوانستند دراین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کنند که بایداز تمامی این افراد عذرخواهی کرد.

قربانی با اشاره به اینکه انتخابات در سطح قابل قبولی برگزار شد،گفت: ضعف هایی درسیستم الکترونیک، اینترنت و پهنای باند وجود داشت، اما با توجه به پیش بینی های به عمل آمده انتخابات قابل قبولی برگزار شد، بنابراین طرح برخی اخبار مبنی بر ابطال انتخابات این دوره به هیچ عنوان صحیح نیست و به هیچ عنوان به سمت ابطال انتخابات حرکت نمی کنیم؛ ضمن اینکه مشارکت درابن دوره نسبت به سال گذشته نیز بهتربود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمی توان بسترهای لازم را بر حضور و مشارکت صد درصدی همه افراد در انتخابات فراهم کرد،گفت: متاسفانه سیستم به شکل بدون اشکال نیست، اما وقتی فضا آماده نیست و توان نوشتن یک نرم افزار دقیق و متقن وجود ندارد؛ باید به سمت و سوی انتخابات دستی و سنتی حرکت کرد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات 21 اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ به خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مرحله دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: از ۶ حوزه دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، ۵ حوزه تعیین تکلیف و منتخبین معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، یک نفر در دور اول انتخابات توانست با کسب ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه مستقیماً به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت حال حاضر چهار نفر از داوطلبان برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: افرادی (متولدین ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به‌قبل) در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی دهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه رأی داده باشند و یا در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده باشند.

وی در تفاوت انتخابات دور دوم با دور اول، گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برخلاف اول، انتخابات کاملاً به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعبانی در خصوص تعداد شعب رأی و صندوق، گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رأی با یک‌هزار و ۹۰۰ صندوق الکترونیکی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای روز انتخابات آماده شده که ۵۴۵ حوزه از این تعداد شهری و ۱۰۰ حوزه در روستای است.

وی از نیاز آموزش انتخابات الکترونیکی به کاربران و مردم سخن گفت و افزود: ۲ مرحله رزمایش و تمرینات میدانی انجام گرفته از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مکان‌ها شلوغ آموزش لازم در رابطه با نحوه رأی‌گیری توسط صندوق الکترونیکی ارائه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌ماه با چهار راهبرد مهم مدنظر مقام معظم رهبری «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است.

کد خبر 750512

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است