Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@13:10:45 GMT

سارقان طلا از پیر زن‌ها به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۶۳۰۰

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دستگیری باند سارقان طلا از بانوان کهنسال به روش اغفال خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا موذن گفت: سارقان با سوء استفاده از عقاید مذهبی مال باختگان و اغفال آنان، زیورآلات و هر گونه متعلقات با ارزش آنان را می گرفتند و سپس متواری می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در ماه های اخیر گروهی از سارقان، سوژه های خود را از میان زن های سالخورده انتخاب و در قالب زوجی (زن و شوهر) از آنها به روش های مختلف سرقت می کردند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا درباره دلیل چند گزارش مشابه در این خصوص این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: در روزهای اخیر و چند ماه گذشته با سلسله اقدامات خاص پلیسی، فنی و اطلاعاتی چندین باند با شگرد یاد شده در برخی استان های مسافرخیز شناسایی و دستگیر شده اند.
وی ازعمده علل افزایش این گونه سرقت ها را سهل انگاری مال باختگان در نگهداری اموال با ارزش خود و سوء استفاده سارقان از احساسات و تمایلات مذهبی افراد بیان کرد.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد که ترجیحاً در مواقع حضور در معابر، بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی زیورآلات قیمتی خود را به همراه نداشته باشند و یا آنها را به نمایش نگذارند.
موذن خطاب به شهروندان بویژه با بیان اینکه از سوار شدن به اتومبیل افراد ناشناس پرهیز کنید، گفت: همواره سوء استفاده از احساسات و تمایلات مذهبی مردم یکی از شگردهای مجرمان است لذا در صورت مواجه شدن با این موارد باید کاملا هوشیار بود، باید توجه داشت افراد خیری که قصد کمک به هموطن خود را دارند در کوچه و خیابان به دنبال افراد مستحق نمی گردند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر