Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان برای دومین سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمال‌غرب را کسب کرد.

«محمود صیادبورانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که استان زنجان در تولید ماهیان سردآبی، بین 32 مرکز شیلانی رتبه هفتم را دارد، اظهار کرد: پارسال حدود 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان تولید شد و امسال نیز برای تولید 11 هزار و 500 تن انواع ماهی در استان هدف گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول استان زنجان را یکی از استان‌های موفق در تولید آبزیان برشمرد و ادامه داد: زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه ارتقای بهره‌وری آب در حوزه آبزی‌پروری است، در واقع بهره‌برداران استان زنجان می‌توانند با رهاسازی ماهی قزل‌آلای ۵ گرمی در فروردین‌ماه، شهریورماه که پایان فصل برداشت است ماهی با متوسط وزن ۶۰۰ گرم برداشت کنند.

وی با اشاره به کاهش مصرف آب تازه ورودی در مزارع آبزی‌پروری استان زنجان از ۱۰ به یک لیتر در ثانیه به ازای هر تن تولید ماهی قزل‌آلا، تصریح کرد: به‌واسطه استفاده از تجهیزات مدرن و ماهیان اصلاح نژاد شده و نیز به‌کارگیری خوراک استاندارد در مزارع آبزی‌پروری استان افزایش تولید در واحد حجم محقق شده است.

صیادبورانی تصریح کرد: «افزایش تولید در واحد حجم» و «کاهش طول دوره پرورش» از اقدامات مهم انجام گرفته در راستای ارتقای بهره‌وری در حوزه آبزی‌پروری استان زنجان است.

وی تولید ماهی قزل‌آلای ۶۰۰ گرمی در استان زنجان را نتیجه استفاده از ماهیان اصلاح نژاد شده دانست و گفت: وزن ماهی قزل‌آلای بومی که قبلاً در استان پرورش داده می‌شد در شش ماه از ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم فراتر نمی‌رفت و از آنجایی که وزن آن در این محدوده باقی می‌ماند اغلب بهره‌برداران برای افزایش وزن ماهی تا اواخر پاییز از منابع آبی خود استفاده می‌کردند، لذا با استفاده از ماهیان اصلاح نژاد شده در مدت زمان کم‌تر و با مصرف آب کم‌تر ماهی با وزن بالاتر تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جشن روز کارگر در واحد تولید کننده ترانس در زنجان افزود: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تأیید طبقه‌بندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر ادامه دار می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه ضمن قدردانی از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، افزود: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، گفت: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

کد خبر 6094456

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود