Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران نیز موقوفه است، گفت: اکنون در کشور ۱۰ نوع واکسن به مردم ارائه می‌شود که یکی از قطعی‌ترین نیازهای ما این است که خیران در تولید واکسن و حمایت از آن به ما کمک کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مصطفی قانعی درباره انواع وقف در حوزه سلامت و بهداشت و لزوم وقف برای تولید واکسناظهار کرد: اکنون در کشور 10 نوع واکسن به مردم ارائه می‌شود؛ در دنیا 18 واکسن بین مردم توزیع می‌شود بنابراین بسیاری از بیماریها در جهان در حال پیشگیری هستند اما در ایران چنین نیست؛ یکی از قطعی‌ترین نیازهای ما این است که خیران در تولید واکسن و حمایت از آن به ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تحقق این امر بسیاری از مردم به بیماری مبتلا نمی‌شوند و هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد؛ یکی دیگر از نیازهای ما تحقیق و پژوهش در زمینه تولید واکسن مانند واکسن دیابت، گرفتگی عروق، آلزایمر، سرطان خون و سرطان ریه است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوریبا بیان اینکه انستیتو پاستور ایران موسسه‌ای تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی است که با هدف تأمین بهداشت و سلامت جامعه در سال 1299 تاسیس شد، تصریح کرد: این مکان را صبار فرمانفرماییان وقف کرده و با این اقدام توانسته واکسن‌سازی و تربیت نیروی متخصص را در کشور توسعه دهد.

قانعیبا اشاره به اینکه امروزه وقف در جامعه ما کم‌رنگ شده است، گفت: باید به مردم نشان داد که وقف در زمینه بهداشت و درمان تا چه اندازه می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی درباره نقش رسانه‌ها در ترویج سنت حسنهوقف تاکید کرد: یکی از عوامل ترغیب مردم به این کار خیر، رسانه‌ها هستند اما امروزه رسانه‌های جمعی کمتر نتایج، آثار و برکات ناشی از وقف را بازتاب می‌دهند و این عمل دچار رکود شده است؛ رسانه‌ها با ساختن فیلمهای سینمایی و مستند از نتایج پُر برکت وقف می‌توانند در تشویق مردم بسیار موثر باشند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوریدرباره نقش اقتصادی وقف در جامعه خاطرنشان کرد: امروزه باید وقف را با دید اقتصادی هم نگاه کرد؛ مردم معمولاً وقف را در امور دینی و مذهبی می‌شناسند در حالیکه این نوع موقوفات آثار اقتصادی ندارند زیرا فاقد مدیریت زمان هستند.

قانعی درباره اقداماتی که باید برای نهادینه کردن وقف در حوزه سلامت و بهداشت انجام شود، یادآور شد: در ابتدا نیاز به یک بانک اطلاعاتی داریم تا افرادی که تمایل به وقف دارند شناسایی شوند و اوقاف هم کمک کند تا بتوانیم با این افراد ارتباط داشته باشیم؛ بسیاری از افراد به دلیل اینکه مکانها و سازمانهای مربوطه را نمی‌شناسند از انجام این عمل باز می‌مانند بنابراین نیاز به یک ساز و کار مدیریتی مشخص داریم تا به واقفان ارائه دهیم و آنها مطمئن شوند که موقوفه آنها در آینده چگونه مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

R1428/Psaadati/S18,2,24,26,1313/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه نبود مدارس فرزانگان و تیزهوشان باعث مهاجرت نخبگان و دانش آموزان تیز هوش به سایر شهر‌ها می‌شود افزود: این کار باعث بالا رفتن رتبه کنکور سایر شهر‌ها و پایین آمدن رتبه کنکور در هشترود می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک مدرسه در هشترود ایجاد شود می‌تواند دانش آموزان مناطق هشترود، نظرکهریزی و چاراویماق را پوشش دهد و افزایش رتبه کنکور در این مناطق شود.

قشلاقی افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ فرهنگیان در مناطق هشترود و نظرکهریزی و تجهیز هنرستان فنی وحرفه‌ای را خواستار شد و افزود: اگر این هنرستان تجهیز شود رغبت دانش آموزان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: متاسفانه راه دسترسی به تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای هشترود هم با توجه به اینکه در خارج از محدوده شهر قرار دارد خراب شده است و غیر قابل تردد است از این رو دانش آموزان علی الخصوص در زمان‌های بارش به سختی به این هنرستان رفت و آمد می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران
  • بومی سازی ۳ واکسن مننژیت، روتاویروس و هاری انسانی تا پایان ۱۴۰۳
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال